• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Spammar vidare. GWN-Q1000MC-1A2
68A9BDEC-6F96-4651-AE60-8826F8D40B50.jpeg
54060AF3-94FE-433E-9B2D-15688B66983E.jpeg
541FA670-4EC7-4156-90D9-8F2523177C22.jpeg
 
Senast Àndrad:
Landade en blÄ GW-B5600 i brevlÄdan nyss.

Av med dom svarta klÀderna och pÄ med vita!
1C91BC16-CE57-494D-85D4-C2ED655B485A.jpeg


”RĂ„kade” Ă€ven ha ett GW-B5600HR glas hem, kan nog bli snyggt?
3359A138-B9C6-46CB-A34B-6943CCE5B2FF.jpeg


Bara börja strippa allt igen och ut med glaset
E0B671FD-D55B-4C45-B565-8C0B349399B7.jpeg

CCC44E64-523D-4705-A92E-045E434D9D2F.jpeg


Passade pÄ att vÀnda pÄ ramen innanför glaset, den har en glansig sida och en matt. Tog den matta utÄt nu.

Och sÄ hÀr blev det :)
A975C04D-EC97-4D53-86BA-2B1C8ADC72E4.jpeg
Blev stiligt :)
En liten frÄga/fundering, Àr det solpanelen du syftar pÄ nÀr du sÀger "ramen innanför glaset" eller Àr det nÄgot annat? Om det Àr solpanelen lÀr vÀl inte fjÀdrarna trycka pÄ rÀtt punkter och ladda?
 
Blev stiligt :)
En liten frÄga/fundering, Àr det solpanelen du syftar pÄ nÀr du sÀger "ramen innanför glaset" eller Àr det nÄgot annat? Om det Àr solpanelen lÀr vÀl inte fjÀdrarna trycka pÄ rÀtt punkter och ladda?

Bakom glaset sÄ sitter det en plastfilm som Àr strax under en mm tjock. Det Àr den jag syftat pÄ nÀr jag skrivit rammen. Solpanelerna sitter nÀrmast boetten.
SĂ„:
Glas -> Plastfilmen -> Solcell -> Boett

786A244B-21D8-4681-818F-A567AF9A9432.jpeg

F13730FB-6B23-49CC-9AC7-E3F92F6E5CA1.jpeg


05D83C3C-4BC3-4777-A998-B3A5BE291BE4.jpeg
 
En sofistikerad modd. Är det normalt bara g-lide modeller som har negativ display och vita klĂ€der?

Tack :)

Vet faktiskt inte, har för mig att det finns nÄgra andra vita med negativ display. @Fujoor kanske har koll?
Tror inte det pÄ nÄgot sÀtt Àr begrÀnsat till G-Lide modeller. Kanske bara rÄkat bli sÄ. Annars brukar ju alla vita modeller ha positiv display. Kanske för att det brukar bli snyggast? Bland grymma vita modeller finns jusL screwback Lovers edition, dw-5000lv, 5610mw, 5600mw osv.

Finns ju dock icke squares med vita klÀder som har negativ display.
 
Den nya sidan Àr ju precis lika hemsk som den gamla... :hilarious:
Jag har alltid tyckt att Tiktox har en rÀtt förÄldrat hemsida och vÀlkomnade en modernisering men den gamla siten Àr ju en dröm i jÀmförelse. Antar att de mÄste locka med lÀgre priser för att dra besökare.
Skruvarna Àr lustigt nog,precis som med rangeman, bara dekorativa och att man trycker ut dom.
Jag blev mÀkta förvÄnad nÀr jag skulle byta bezel pÄ min GW-7900 och kikade pÄ en YouTubevideo för att följa processen innan jag gav mig pÄ det sjÀlv och sÄ tar han bara en mejsel och petar ur dem som ingenting...

G-shocks har ett rykte om sig att vara nĂ€rmast oförstörbara och jag blev riktigt paff nĂ€r jag insĂ„g att skruvarna dels bara finns dĂ€r som dekoration men ocksĂ„ hur naken och ömtĂ„lig klockan kĂ€ndes efter att ha plockat av bezeln. Är det verkligen bezeln i sig som stĂ„r för merparten av hĂ„llfastheten eller vad man nu ska kalla det?
Landade en blÄ GW-B5600 i brevlÄdan nyss.

Av med dom svarta klÀderna och pÄ med vita!
1C91BC16-CE57-494D-85D4-C2ED655B485A.jpeg


”RĂ„kade” Ă€ven ha ett GW-B5600HR glas hem, kan nog bli snyggt?
3359A138-B9C6-46CB-A34B-6943CCE5B2FF.jpeg


Bara börja strippa allt igen och ut med glaset
E0B671FD-D55B-4C45-B565-8C0B349399B7.jpeg

CCC44E64-523D-4705-A92E-045E434D9D2F.jpeg


Passade pÄ att vÀnda pÄ ramen innanför glaset, den har en glansig sida och en matt. Tog den matta utÄt nu.

Och sÄ hÀr blev det :)
A975C04D-EC97-4D53-86BA-2B1C8ADC72E4.jpeg
Supersnyggt slutresultat! Jag har vÀldigt svÄrt för negativa displayer och har Àgt flera stycken som sÄlts vidare dÄ de varit nÀst intill olÀsbara men de gör sig sÄ otroligt bra pÄ bild.

HÀr Àr DW5600MW-7 som ser vÀldigt trist ut i jÀmförelse:

dw5600mw-7-header.jpg
 
Senast Àndrad:
Jag har alltid tyckt att Tiktox har en rÀtt förÄldrat hemsida och vÀlkomnade en modernisering men den gamla siten Àr ju en dröm i jÀmförelse. Antar att de mÄste locka med lÀgre priser för att dra besökare.
Jag blev mÀkta förvÄnad nÀr jag skulle byta bezel pÄ min GW-7900 och kikade pÄ en YouTubevideo för att följa processen innan jag gav mig pÄ det sjÀlv och sÄ tar han bara en mejsel och petar ur dem som ingenting...

G-shocks har ett rykte om sig att vara nĂ€rmast oförstörbara och jag blev riktigt paff nĂ€r jag insĂ„g att skruvarna dels bara finns dĂ€r som dekoration men ocksĂ„ hur naken och ömtĂ„lig klockan kĂ€ndes efter att ha plockat av bezeln. Är det verkligen bezeln i sig som stĂ„r för merparten av hĂ„llfastheten eller vad man nu ska kalla det?
Supersnyggt slutresultat! Jag har vÀldigt svÄrt för negativa displayer och har Àgt flera stycken som sÄlts vidare dÄ de varit nÀst intill olÀsbara men de gör sig sÄ otroligt bra pÄ bild.

HÀr Àr DW5600MW-7 som ser vÀldigt trist ut i jÀmförelse:

dw5600mw-7-header.jpg

Bezeln och bandet samt den nÀstan fria upphÀngningen inne i klockan stÄr för stötskyddet.
Jag kan hÄlla med om att det Àr B att skruvarna bara Àr dekorationer men hur hade man kunna skruva fast dessa, modell större, pÄ plast mot plast? Det hade inte varit speciellt hÄllbart tror jag?
 
Jag har alltid tyckt att Tiktox har en rÀtt förÄldrat hemsida och vÀlkomnade en modernisering men den gamla siten Àr ju en dröm i jÀmförelse. Antar att de mÄste locka med lÀgre priser för att dra besökare.
Jag blev mÀkta förvÄnad nÀr jag skulle byta bezel pÄ min GW-7900 och kikade pÄ en YouTubevideo för att följa processen innan jag gav mig pÄ det sjÀlv och sÄ tar han bara en mejsel och petar ur dem som ingenting...

G-shocks har ett rykte om sig att vara nĂ€rmast oförstörbara och jag blev riktigt paff nĂ€r jag insĂ„g att skruvarna dels bara finns dĂ€r som dekoration men ocksĂ„ hur naken och ömtĂ„lig klockan kĂ€ndes efter att ha plockat av bezeln. Är det verkligen bezeln i sig som stĂ„r för merparten av hĂ„llfastheten eller vad man nu ska kalla det?
Supersnyggt slutresultat! Jag har vÀldigt svÄrt för negativa displayer och har Àgt flera stycken som sÄlts vidare dÄ de varit nÀst intill olÀsbara men de gör sig sÄ otroligt bra pÄ bild.

HÀr Àr DW5600MW-7 som ser vÀldigt trist ut i jÀmförelse:

dw5600mw-7-header.jpg
Jag jobbar natt och upplever att den negativa displayen med belysning Àr bra att ha nattetid.
 
Bezeln och bandet samt den nÀstan fria upphÀngningen inne i klockan stÄr för stötskyddet.
Jag kan hÄlla med om att det Àr B att skruvarna bara Àr dekorationer men hur hade man kunna skruva fast dessa, modell större, pÄ plast mot plast? Det hade inte varit speciellt hÄllbart tror jag?
Jag har alltid trott att de hade nÄgon slags bottenplatta i stÄl och att bezeln skruvas fast mot denna genom de perforerade hÄlen men tydligen Àr det bara dekorativa nitar. Jag tyckte Àven att knapparna kÀndes vÀldigt ömtÄliga dÄ de gick att rotera helt fritt utan vidare motstÄnd men jag antar att de fixeras rÀtt hÄrt av bezeln nÀr den vÀl sitter pÄ plats.
 
Jag har köpt en klocka sÄ jag kan se vilken vecka det Àr. JÀttebra!
DÀremot fungerar endast "start stop" och G. Resten av knapparna hÀnder ingenting med nÀr jag trycker.
Kan man fixa det sjÀlv eller skicka tillbaka?
20191108_201549.jpg
 
Jag har köpt en klocka sÄ jag kan se vilken vecka det Àr. JÀttebra!
DÀremot fungerar endast "start stop" och G. Resten av knapparna hÀnder ingenting med nÀr jag trycker.
Kan man fixa det sjÀlv eller skicka tillbaka?
20191108_201549.jpg

Begagnad? - Öppna och rengöra... kul med just denna modellen Ă€r att det gĂ„r att stĂ€lla in kontrasten pĂ„ displayen!
 
Gick vĂ€l sĂ„dĂ€r... Öppnat allt och pillat. Mode fungerar emellanĂ„t.
Jag fick en fjÀder över, vet du vart den ska va? :bag:
20191108_205944.jpg
Det brukar sitta en fjÀder "rakt upp" mot locket, som jag antar jordar pÄ nÄt sÀtt. (I dom fyrkantiga klockorna) Den passar inte dÀr i det runda hÄlet eller sitter det en fjÀder dÀr redan?
 
Den lilla som stÄr rakt upp Àr den som vibrerar mot bakplÄten som gör att larmet piper. Tappa inte bort den!
Den lÄnga guldiga vet jag inte vilken funktion den har.. . nÄgon som Àr mer insatt?
 
Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp