• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Okej, tack för input. LÀr nog hoppa över den dÄ :)
Blir att kolla pÄ nÄgon annan m negativ display :)

BÀsta negativa har G-Shocks med -bb pÄ slutet samt GD-350.

Yes, utan tvekan. 5600an med lÀnk och BT (GW-B5600BC) Àr ocksÄ i en klass för sig.

Edit: Och det kommer frÄn en som avskyr negativa displayer p.g.a. kass lÀsbarhet. :)

Har haft ett gÀng G Shocks med negativ display. Den bÀsta jag haft Àr helt klart GMW-B5000. SlÄr lÀtt GW-B5600. Var knappt nÄgra problem att se tiden Àven i ett halvmörkt rum. STN skÀrmarna Àr fantastiskt bra!

Har haft ett gÀng G Shocks med negativ display. Den bÀsta jag haft Àr helt klart GMW-B5000. SlÄr lÀtt GW-B5600. Var knappt nÄgra problem att se tiden Àven i ett halvmörkt rum. STN skÀrmarna Àr fantastiskt bra!
Nu kanske jag Àr ute och cyklar men har inte GMW-B5000 och GW-B5600 bÄde exakt samma modul och skÀrm? (Jag rÄkar ha bÄda).
I jÀmförelse med t.ex. GW-5610BC-1JF som jag haft 2ggr har dessa mycket bÀttre lÀslighet.

Nu kanske jag Àr ute och cyklar men har inte GMW-B5000 och GW-B5600 bÄde exakt samma modul och skÀrm? (Jag rÄkar ha bÄda).
I jÀmförelse med t.ex. GW-5610BC-1JF som jag haft 2ggr har dessa mycket bÀttre lÀslighet.
Om jag förstÄtt det rÀtt har de i grunden samma moduler, men olika modulnummer dÀr den största skillnaden Àr att 5600 inte har stn-display. Typ :)

Om jag förstÄtt det rÀtt har de i grunden samma moduler, men olika modulnummer dÀr den största skillnaden Àr att 5600 inte har stn-display. Typ :)

FÄr vÀl ta och detaljgranska mina sida vid sida... Var för sig kÀnns de spontant precis lika bra och lÀttlÀsta.

Precis som @Nygren sÀger sÄ Àr skillnaden STN skÀrmen. Det Àr ganska stor skillnad nÀr det kommer till dom negativa displayerna

Precis som @Nygren sÀger sÄ Àr skillnaden STN skÀrmen. Det Àr ganska stor skillnad nÀr det kommer till dom negativa displayerna
Intressant. Jag har funderat över vad som skiljer de tvÄ modulerna Ät men trodde att de hade samma skÀrm. Har en gmw-b5000gd nu och sÄlde nyss min gw-b5600bc och tyckte nog att resin-varianten hade nog sÄ god lÀsbarhet. Upplevde den som klart bÀttre Àn de Àldre negativa skÀrmarna.

Intressant. Jag har funderat över vad som skiljer de tvÄ modulerna Ät men trodde att de hade samma skÀrm. Har en gmw-b5000gd nu och sÄlde nyss min gw-b5600bc och tyckte nog att resin-varianten hade nog sÄ god lÀsbarhet. Upplevde den som klart bÀttre Àn de Àldre negativa skÀrmarna.

GW-B5600 har en bra negativ skĂ€rm, klart bĂ€ttre Ă€n tidigare squares. Men GMW-B5000’s negativa STN skĂ€rm Ă€r Ă€nnu bĂ€ttre :)

Som @Tampa_blord sÀger Àr det just STN-displayen som kom med stÄlisen som Àr den stora skillnaden. Speciellt betraktningsvinkeln Àr betydligt bÀttre, men framifrÄn Àr Àven 5600bc bÀttre Àn tidigare varianter, men inte STN bra ;) Jag tycker min 5600bc duger till det mesta, speciellt i stark ljus :)

2F16DBE1-EBF1-4CAC-B119-67AB19701DFE.jpeg
Kunde inte lÄta bli ... :)

Första G-shocken jag köpte. Var en födelsedagspresent till mig sjÀlv för 4-5 Är sedan tror jag :) var sÄ rÀdd om den att jag klippte ut ett displayskydd som suttit pÄ sedan dag 1 haha
Sedan dess har jag Àlskat g-Shock.
Dock finns bara denna Ga-100MC och en DW-5600e i klocksamlingen Ă€n sĂ„ lĂ€nge men kommer nog att utökas snart, nĂ„got med negativ display. Kanske Dw-6900bb eller nĂ„gon annan ”tacticool” variant.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    434 KB · Visningar: 2
Globen skulle vÀl fÄ 5st. Jag stÄr pÄ listan men har bestÀmt mig för att slÀppa min plats. Kan helt enkelt inte motivera prislappen (16998kr), inte nÀr jag redan har en TFC stÄlis :)

Globen skulle vÀl fÄ 5st. Jag stÄr pÄ listan men har bestÀmt mig för att slÀppa min plats. Kan helt enkelt inte motivera prislappen (16998kr), inte nÀr jag redan har en TFC stÄlis :)
Jag förstÄr hur du tÀnker. SjÀlv har jag lÀmnat över min stÄlis till en ny Àgare och tÀnker mig att denna blir "The One" bredvid gw-5000, gw-m5610 och gw-b5600bc

Jag förstÄr hur du tÀnker. SjÀlv har jag lÀmnat över min stÄlis till en ny Àgare och tÀnker mig att denna blir "The One" bredvid gw-5000, gw-m5610 och gw-b5600bc

Köper argumentet. Kruxet Àr att man fÄr ju flera roliga G-shocks för samma pris för en titan :)

Har dock inte uteslutit ett köp av titanen i framtiden, förhoppningsvis sÄ lÀr ju den, precis som GMW-B5000 gjorde, droppa i pris framöver. Oavsett om det Àr en begrÀnsad tillverkningstid eller inte. Man kan ju tÀnka sig att Casio hinner spotta ut ett gÀng pÄ marknaden innan dom drar i handbromsen:)

Köpte mig en dw-5600. TyvÀrr kan jag inte utan spetsigt hjÀlpmedel trycka in adjust-knappen.. :bag:
Finns det nÄgon billig square med positiv display som har andra/bÀttre knappar?

Tillbaka
Topp