• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20191109_111037.jpg

Grym kombo! Passa pÄ att köpa till lÀnken ocksÄ, blir riktigt bra! :)
 
Tjena! (Hoppas jag inte rÄkar svara pÄ senaste inlÀgget nu)
TÀnkte utöka mitt g-shockÀgande med en GW-7900B. Ni som har den Àr ni nöjda med den? Hur Àr den negativa displayen i jÀmförelse med tex DW-5600bbn?

(lite OT, jag försöker hitta svar pÄ vad jag mÄste göra för att kunna posta i tex köpes-delen av forumet dÄ jag Àr pÄ jakt efter en begagnad?)
 
Tjena! (Hoppas jag inte rÄkar svara pÄ senaste inlÀgget nu)
TÀnkte utöka mitt g-shockÀgande med en GW-7900B. Ni som har den Àr ni nöjda med den? Hur Àr den negativa displayen i jÀmförelse med tex DW-5600bbn?

(lite OT, jag försöker hitta svar pÄ vad jag mÄste göra för att kunna posta i tex köpes-delen av forumet dÄ jag Àr pÄ jakt efter en begagnad?)

Negativ display pÄ 7900 Àr INTE att rekommendera om man vill se vad klockan Àr... :D
Tror du mig inte, gÄ till nÀrmaste Ur&Penn sÄ fÄr du uppleva den sjÀlv...
 
Hej!

Har stött pÄ en mÀrklig grej med min 5610.
För nÄgot Är sedan upptÀckte jag att den var helt "död" bortsett frÄn texten "CHG" vilken sannolikt betyder att den behövde laddas. Strax innan hade den dock visat full laddning. Efter ett par timmar kom den igÄng igen och visade full laddning dÄ med. "MÀrkligt" tÀnkte jag men eftersom den gick igÄng sÄ var jag nöjd. Och nöjd har jag varit fram till för nÄgra dagar sedan dÄ samma sak hÀnde igen. Jag lade bort den i nÄgot dygn och nÀr jag igÄr skulle anvÀnda den mÀrkte jag att den verkar ha blivit helt "resettad". InstÀllningar var borta och klockan gick fel (eller möjligtvis rÀtt i Tokyo-tid...). Men den visar fortfarande att den Àr full-laddad!
Vad kan vara fel? LÀste pÄ watchuseek om nÄgon annan som haft ett liknande problem och den personen hade inte gjort nÄgot och det hade ordnat sig men det gjorde ju min klocka ocksÄ i ett Är...

Återkommer till det hĂ€r problemet. Det har hĂ€nt igen. Funderar pĂ„ om det Ă€r sĂ„ att det har med kyla att göra. De gĂ„nger jag anvĂ€nt den och den kallat ur har det varit smĂ„kallt eller kallt ute. Kanske att den inte laddar ordentligt och nĂ€r det blir kallt drar batteriet ur. Efter en liten stund pĂ„ armen inomhus ser allt bra ut igen... MĂ€rkligt.
NÄgon som vill köpa en sÀmre begagnad 5610 att meka med?
 
Återkommer till det hĂ€r problemet. Det har hĂ€nt igen. Funderar pĂ„ om det Ă€r sĂ„ att det har med kyla att göra. De gĂ„nger jag anvĂ€nt den och den kallat ur har det varit smĂ„kallt eller kallt ute. Kanske att den inte laddar ordentligt och nĂ€r det blir kallt drar batteriet ur. Efter en liten stund pĂ„ armen inomhus ser allt bra ut igen... MĂ€rkligt.
NÄgon som vill köpa en sÀmre begagnad 5610 att meka med?
Att det Àr lite smÄkallt ska vÀl inte inte pÄverka pÄ det viset. Visar den Äter full laddning efter en stund inomhus?
 
Ca 4 Är. AnvÀnd nÄgon gÄng i veckan.
Brukar vÀl hÄlla lite lÀngre Àn 4 Är men symptomen tyder onekligen pÄ behov av batteribyte.


Gör man det pÄ de ljusladdade klockorna? Trodde de höll en mansÄlder.
De brukar vÀl hÄlla lite lÀngre, men symptomen tyder pÄ behov av batteribyte.
 
Jag vet ju inte hur lÀnge den legat i butik, lager eller liknande innan jag köpte den heller.
Hur ofta brukar det behöva bytas?
Egentligen aldrig. Finns ju 25-30 Är gamla solar modeller som fungerar Àn idag (Raysman var vÀl den första?). Min Àldsta Àr 11 Är gammal. SÄklart fortfarande pÄ original batteri.
 
Senast Àndrad:
Jag vet ju inte hur lÀnge den legat i butik, lager eller liknande innan jag köpte den heller.
Hur ofta brukar det behöva bytas?
Dom brukar kunna hÄlla lÀnge, runt +10 Är. Det kan ju vara lite olika med uppladdningsbara batterier hur lÄnglivade dom Àr beroende pÄ hur dom fÄtt jobba. Vissa tar slut efter ett antal laddningar, andra tar slut snabbare om dom blivit tömda för mÄnga gÄnger. Men eftersom det Àr en ganska billig utgift Àr vÀl ett nytt batteri enklast att börja med. Jag har mina ljusdrivna pÄ fönsterbrÀdan med en lampa i fönstret som lyser nu nÀr det Àr mörkare tider.
 
Tillbaka
Topp