• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@spammerstakeahike @BarbaBaba @Sonnyboy @Tampa_blord DÄligt batteri dök ocksÄ upp som tÀnkbar orsak men jag avfÀrdade det rÀtt snabbt eftersom jag tyckte det var konstigt att den fungerade som vanligt igen av ett lÀtt tryck pÄ skÀrmen och tÀnkte att den i sÄ fall snarare skulle bli sÀmre och sÀmre för att till slut dö helt.

Men ni verkar vara rörande överens om att det Àr ett kasst batteri sÄ vi fÄr vÀl byta det och hoppas pÄ det bÀsta. Tack för hjÀlpen! :)

Kan inte ta gift pÄ att det Àr batteriet som Àr dÄligt men det kÀnns, efter egen erfarenhet, som det Àr det rimligaste alternativtet.

Ett tryck pÄ pÄ skÀrmen frigör sÀkert elektroner frÄn fluxkondensatoen som gör att modulen fÄr en extra boost till att snurra igÄng neutronerna. Men det Àr bara en grov gissning.

Men alla har vi vĂ€l snurrat pĂ„ batterierna i fjĂ€rrkontrollen till TV’n? :p
 
Kan inte ta gift pÄ att det Àr batteriet som Àr dÄligt men det kÀnns, efter egen erfarenhet, som det Àr det rimligaste alternativtet.

Ett tryck pÄ pÄ skÀrmen frigör sÀkert elektroner frÄn fluxkondensatoen som gör att modulen fÄr en extra boost till att snurra igÄng neutronerna. Men det Àr bara en grov gissning.

Men alla har vi vĂ€l snurrat pĂ„ batterierna i fjĂ€rrkontrollen till TV’n? :p
Skönt du sa det, jag trodde jag var ensam om att snurra :D
 
@spammerstakeahike @BarbaBaba @Sonnyboy @Tampa_blord DÄligt batteri dök ocksÄ upp som tÀnkbar orsak men jag avfÀrdade det rÀtt snabbt eftersom jag tyckte det var konstigt att den fungerade som vanligt igen av ett lÀtt tryck pÄ skÀrmen och tÀnkte att den i sÄ fall snarare skulle bli sÀmre och sÀmre för att till slut dö helt.

Men ni verkar vara rörande överens om att det Àr ett kasst batteri sÄ vi fÄr vÀl byta det och hoppas pÄ det bÀsta. Tack för hjÀlpen! :)
Om du lÀste den tekniska förklaringen jag klistrat in (sjukt tekniskt, jag fattar om inte alla var med pÄ den) sÄ har du förklaringen dÀr. Man kan alltsÄ Àndra en LCD's egenskaper med fysiskt vÄld. Dvs. trycka pÄ den. :nailbiting: Med det sagt kan det sÀkert vara annat fel Àn dÄligt batteri. Men vi fÄr hoppas det Àr orsaken, vilket jag tycker verkar troligast (och enklast att börja felsökning med). :)
 
Det Àr ÀndÄ rÀtt skönt att displayen gÀrna blir suddig och att den inte dör tvÀrt nÀr batteriet börjar bli tomt. DÄ hinner man ju förbereda sig för ett batteribyte.
 
Vi hade en liknande poster inramad pÄ vÀggen i hobbygaraget.
903_2011-10-13-fixit.jpg
 
Att slÄ fjÀrrisen relativt hÄrt mot lÄret förlÀnger ocksÄ livslÀngden pÄ batterierna minst ett par veckor. :D
Fy fan, nu börjar det spÄra ur :D Kommer att tÀnka pÄ grannen som "reparerade" bilen genom att öppna huven och dra i gasspjÀllet ett antal gÄnger innan han borstade av hÀnderna, slog ner huven och drog ivÀg pÄ tre cylindrar :p
 
Är den svĂ„r att fĂ„ tag i? SĂ„g den senast i veckan pĂ„ Sjöbackens ur i Malmö.
Vad jag sett sÄ Àr de slutsÄlda pÄ mÄnga hemsidor.


Japp, har inte sett den i lager nÄgonstans. Skrev upp mig att fÄ mail nÀr den fanns inne pÄ g-shocks eu-sida igen och fick mailet igÄr men den Àr slutsÄld redan.
 
Men det Àr bara den helsvarta som verkar vara het eller? Den med vita detaljer verkar finnas i lager hos watchia.se för 779:- + frakt. Den blev jag sugen pÄ, kÀnns som ett kap eller?
 
Tillbaka
Topp