• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vilken dag som helst nu sÀgs det...
Hoppas pÄ mÄndag/tisdag :D
53EE2FA3-B400-4690-B71E-3A294F36D446.jpeg
Tjusig! Vad Àr det för ref. pÄ den?
 
Jag Àr jÀttesugen pÄ en sÄdan med jag har vÀldigt smala handleder, hur tycker du att storleken upplevs?
Tycker personligen inte att den pÄ nÄgot sÀtt bÀrs störande stort. Blev nöjd med storleken och den Àr ju vÀldigt lÀtt. Och urtavlan Àr verkligen trevlig.
HÀr Àr lite att jÀmföra med (dj Àr 36mm):
D59E48A1-DD8C-4FC7-BAF5-EA2D126256DD.jpeg
41E4017D-2151-475B-9D3E-589E7BC5962C.jpeg
CEF7BD2E-B5C9-4C68-B3AA-F9A15CF99447.jpeg
 
Har sökt hÀr efter lite info om den hÀr.. varför pratar ingen om den? har kastat ut de krokar jag har och hoppas jag fÄr napp iaf.. (MTGB1000DCM-1)
 

Bilagor

  • E4250493-3784-49B9-85E9-F6011D76AC85.png
    E4250493-3784-49B9-85E9-F6011D76AC85.png
    120.8 KB · Visningar: 0
Har sökt hÀr efter lite info om den hÀr.. varför pratar ingen om den? har kastat ut de krokar jag har och hoppas jag fÄr napp iaf.. (MTGB1000DCM-1)
Gissar att utseende, storlek och prislapp vÀnder sig till en vÀldigt liten mÄlgrupp. ;) Skulle bli förvÄnad om den dyker upp hÀr i trÄden.
 
Gissar att utseende, storlek och prislapp vÀnder sig till en vÀldigt liten mÄlgrupp. ;) Skulle bli förvÄnad om den dyker upp hÀr i trÄden.
Fyrkanten förstÄr jag Àr mer poppis och att den Àr i titan men jag vart ÀndÄ lite förvÄnad.. Jag jagar pÄ sÄ fÄr vi se om jag kanske kan bli först nÄng gÄng med en ny modell :) hehe
 
Hej alla i trĂ„den. Är numera Ă€gare av en gammal G-shock utgiven i samarbete med WORLD CORAL-REEF CONSERVATION SOCIETY. Den Ă€r oanvĂ€nd och ligger i sin originalförpackning. Med finns Ă€ven manual. G2100WC- 7VDR. Kan inte hitta nĂ„t pĂ„ nĂ€tet om den , nĂ€r den kom ut t.ex. Vet ni hĂ€r pĂ„ trĂ„den nĂ„got om den ?
DSC_0027.JPG
 
Hej alla i trĂ„den. Är numera Ă€gare av en gammal G-shock utgiven i samarbete med WORLD CORAL-REEF CONSERVATION SOCIETY. Den Ă€r oanvĂ€nd och ligger i sin originalförpackning. Med finns Ă€ven manual. G2100WC- 7VDR. Kan inte hitta nĂ„t pĂ„ nĂ€tet om den , nĂ€r den kom ut t.ex. Vet ni hĂ€r pĂ„ trĂ„den nĂ„got om den ?
DSC_0027.JPG
Det verkar vara en variation pÄ den hÀr som slÀpptes Är 2000: http://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=G-2100WC-7&subseries=G-2100&series=2100

Edit: Hela serien strÀcker sig tydligen 1997-2000 och bestÄr av 29 olika modeller: http://50-gs.blogspot.com/2011/01/3-coral-reef-preservation.html?m=1

Enligt författaren ska samtliga vara genomskinliga sÄ det kan hÀnda att han antingen Àr felinformerad eller att det Àr del av en annan serie men det ser ut att ligga nÄgonstans kring det tidsspannet.

Eller Àr det sÄ att Àven din Àr genomskinlig men att det inte syns lika tydligt p.g.a. den mörka fÀrgen? Tycker att det ser ut som det vid en nÀrmare titt men fÄr skylla pÄ att klockan Àr 02, jag surfar via mobilen och bilden Àr suddig. :p
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp