• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vet att detta varit uppe för diskussion förut, men here it goes ÀndÄ... Vilken G-Shock tycker ni Àr ballast till kostym? Fattar att stÄlisarna kanske Àr huvudspÄret men det kÀnns nÀstan som att de passar för bra och dÀrför inte sticker ut pÄ riktigt. Jag har en tanke i mitt huvud om att jag ska bryta av det formella ordentligt och dÄ kanske man kanske ska gÄ lite mer crazy? Samtidigt vill man kanske inte ha en jÀttekluns pÄ handleden sÄ det mÄste ÀndÄ vara nÄgot i rimliga proportioner. Vore tacksam för lite vÀgledning hÀr!

Edit: Nedan upplÀgg Àr ju stenhÄrt.

50-Cent-at-court.jpg
SjÀlvklart square.

Vet att detta varit uppe för diskussion förut, men here it goes ÀndÄ... Vilken G-Shock tycker ni Àr ballast till kostym? Fattar att stÄlisarna kanske Àr huvudspÄret men det kÀnns nÀstan som att de passar för bra och dÀrför inte sticker ut pÄ riktigt. Jag har en tanke i mitt huvud om att jag ska bryta av det formella ordentligt och dÄ kanske man kanske ska gÄ lite mer crazy? Samtidigt vill man kanske inte ha en jÀttekluns pÄ handleden sÄ det mÄste ÀndÄ vara nÄgot i rimliga proportioner. Vore tacksam för lite vÀgledning hÀr!

50-Cent-at-court.jpg

SmidighetsmÀssigt Àr ju en square det bÀsta valet.
Allt större Àn Mudman blir lite too much.

Som notis har 50 centarn pÄ sig en G-shock för att se fattig ut inför mötet med konkursdomstolen :)

SmidighetsmÀssigt Àr ju en square det bÀsta valet.
Allt större Àn Mudman blir lite too much.

Som notis har 50 centarn pÄ sig en G-shock för att se fattig ut inför mötet med konkursdomstolen :)
Tack! Ja, lutar vÀl Ät en square av nÄgot slag, men Àr fan lite sugen pÄ att gÄ lite lÀngre och köra nÄgot annat. Bra att ha Mudman som storleksbenchmark, tackar för det!

Tack! Ja, lutar vÀl Ät en square av nÄgot slag, men Àr fan lite sugen pÄ att gÄ lite lÀngre och köra nÄgot annat. Bra att ha Mudman som storleksbenchmark, tackar för det!

Problemet med Mudman Ă€r HÖJDEN... man mĂ„ste tvinga den under skjortan :D
Men en square som gw-m5610, silverstÄlis eller 5600 med kompositlÀnk passar perfekt till allt i klÀdvÀg !!! ;)

• Like
Reactions: AB
TÀnk pÄ att alla modeller av square inte har samma tjocklek. Om du Àr ute efter en dressklocka sikta pÄ en kolfibersquare för de Àr vÀldigt tunna.

• Like
Reactions: AB
Problemet med Mudman Ă€r HÖJDEN... man mĂ„ste tvinga den under skjortan :D
Men en square som gw-m5610, silverstÄlis eller 5600 med kompositlÀnk passar perfekt till allt i klÀdvÀg !!! ;)

Men det Àr poÀngen med Mudman att den fÄr befinna sig utanför skortÀrmen! Utan att se för stor och bulkig ut. UngefÀr som hur 50 cent bÀr sin.

50-Cent-at-court.jpg
Valfri liten rund G, hÀr Àr t.e.x. en awg-m100b, storleksmÀssig som en fyrkant. :cool:
AWG_M100.jpg

50-Cent-at-court.jpg
Om man absolut mÄste ;)
31888DF0-0FE5-4DC9-B5E1-DADAADC96933.png

Annars tycker jag den helsvarta Casioak borde funka, fast egentligen vilken som helst dÄ alla lÀr sticka ut. Kan Ibe kan du :p

Jag har sett mÄnga japaner bÀra allsköns G-shock med kostym och det ser rÀtt ok ut till slut. :)
Jag noterade samma sak nÀr jag var dÀr, men kostym Àr ju bÄde skoluniform och arbetsklÀdsel för vÀldigt mÄnga i Japan. Dom har liksom inte klÀtt upp sig... Sen kan man misstÀnka att precis som hÀr sÄ har gemene man antagligen endast en klocka, och dÄ vÀljer man en cool G :)

Jag noterade samma sak nÀr jag var dÀr, men kostym Àr ju bÄde skoluniform och arbetsklÀdsel för vÀldigt mÄnga i Japan. Dom har liksom inte klÀtt upp sig... Sen kan man misstÀnka att precis som hÀr sÄ har gemene man antagligen endast en klocka, och dÄ vÀljer man en cool G :)

Ja det Àr nog sÄ. Kostym för japaner betyder ju vardagsklÀder. Jag har ocksÄ sett att en del sticker ut frÄn mÀngden och vÀljer fÀrgglatt plast frÄn Suunto.

Tillbaka
Topp