Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JÀvlar. Jag bestÀllde ju precis en Mudman g9300 frÄn Cyberphoto.. Men en GWG-1000 har stÄtt lÀnge pÄ önskelistan. Om jag gÄr och lÀgger mig nu sÄ kanske jag har glömt bort det tills imorgon.770kr för en GW-M5610-1ER, 4100kr för en GWG-1000 eller 6600kr för en Frogman GWF-D1000B-1ER...![]()
Godmorgon! Glöm inte bort GWG-1000 nu!JÀvlar. Jag bestÀllde ju precis en Mudman g9300 frÄn Cyberphoto.. Men en GWG-1000 har stÄtt lÀnge pÄ önskelistan. Om jag gÄr och lÀgger mig nu sÄ kanske jag har glömt bort det tills imorgon.
Jag gjorde en mod för nÄgon mÄnad sen och har visserligen anvÀnt klockan flitigt sedan dess men den har inte varit utsatt för annat Àn vanlig vardagsanvÀndning. TyvÀrr har fÀrgen antingen börjat skavas av eller om det kanske blivit missfÀrgat? Det Àr lite svÄrt att fÄnga pÄ bild men jag upplever det som mer framtrÀdande i verkligheten och det har skett pÄ flera stÀllen men man vill ju inte gÀrna skrubba för att se om det gÄr bort om det i vÀrsta fall förvÀrrar det ytterligare.
![]()
Jag har alltid trott att banden Àr solida i en och samma fÀrg men det kanske bara Àr en mörkare/svart bas med ett ytlager av annan fÀrg pÄ? NÄgon som vet?
DÄ provar vi att skrubba lite försiktigt dÄ.Det ser ut som att textilens har fÀrgat av sig. Jag har liknande mÀrken pÄ det gula bandet som ibland sitter pÄ min Mudmaster. Jag tror att fÀrgen pÄ bezeln och bandet pÄ din modell Àr solid rakt igenom.
G-Lide har, tror jag, ett fÀrglager som kan skavas bort med tiden.
DÄ provar vi att skrubba lite försiktigt dÄ.Om det nu skulle visa sig vara slitage Àr det sÀkert helt normalt men att man bara inte mÀrker av det pÄ samma sÀtt med vanlig svart fÀrg.
Skulle gissa pÄ att det Àr jeansen som fÀrgat av sig.Jag gjorde en mod för nÄgon mÄnad sen och har visserligen anvÀnt klockan flitigt sedan dess men den har inte varit utsatt för annat Àn vanlig vardagsanvÀndning. TyvÀrr har fÀrgen antingen börjat skavas av eller om det kanske blivit missfÀrgat? Det Àr lite svÄrt att fÄnga pÄ bild men jag upplever det som mer framtrÀdande i verkligheten och det har skett pÄ flera stÀllen men man vill ju inte gÀrna skrubba för att se om det gÄr bort om det i vÀrsta fall förvÀrrar det ytterligare.
![]()
Jag har alltid trott att banden Àr solida i en och samma fÀrg men det kanske bara Àr en mörkare/svart bas med ett ytlager av annan fÀrg pÄ? NÄgon som vet?
FaaaaanGodmorgon! Glöm inte bort GWG-1000 nu!![]()
VÄtservetter har funkat för mig vid missfÀrgning (rÀtt skonsamt med).Jag gjorde en mod för nÄgon mÄnad sen och har visserligen anvÀnt klockan flitigt sedan dess men den har inte varit utsatt för annat Àn vanlig vardagsanvÀndning. TyvÀrr har fÀrgen antingen börjat skavas av eller om det kanske blivit missfÀrgat? Det Àr lite svÄrt att fÄnga pÄ bild men jag upplever det som mer framtrÀdande i verkligheten och det har skett pÄ flera stÀllen men man vill ju inte gÀrna skrubba för att se om det gÄr bort om det i vÀrsta fall förvÀrrar det ytterligare.
![]()
Imponerande samling G-shocks! Har du alla master of G?
Jag blir aldrig riktigt klok pĂ„ vad som Ă€r den exakta definitionen av vilka modeller som kvalificeras som âMaster of Gâ? PĂ„ Casio EU hemsida sĂ„ verkar tex ingen GWN-Q1000 modell listas under Master of G inom Gulfmaster serien?Imponerande samling G-shocks! Har du alla master of G?
NĂ€, jag Ă€r inte riktigt heller med pĂ„ definitionen. Triple sensor?Jag blir aldrig riktigt klok pĂ„ vad som Ă€r den exakta definitionen av vilka modeller som kvalificeras som âMaster of Gâ? PĂ„ Casio EU hemsida sĂ„ verkar tex ingen GWN-Q1000 modell listas under Master of G inom Gulfmaster serien?
![]()
Men oavsett definition sÄ Àr svaret nej, har tex ingen Gravitymaster modell öht.
Var och testade GWG-1000 nyss. Sitter förvÄnansvÀrt bekvÀmt för att vara sÄ stor. Vad tycker ni? För stor för mig?
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, den Ă€r ju STOR pĂ„ vilken arm som helst. Men, jag tycker inte att den sĂ„g grotesk ut pĂ„ min arm. (Eller sĂ„ försöker jag intala mig sjĂ€lv det för att rĂ€ttfĂ€rdiga ett köp).Ăr vĂ€ll egentligen för stor för alla men ocksĂ„ en del av designen![]()