• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dags att ta tag i operation ”Renovera köket”.. BĂ€sta med det? Back to basic med DW-5600!
55CAA208-2328-4E85-AA3A-126DD1E7FF1F.jpeg

Jag gjorde en mod för nÄgon mÄnad sen och har visserligen anvÀnt klockan flitigt sedan dess men den har inte varit utsatt för annat Àn vanlig vardagsanvÀndning. TyvÀrr har fÀrgen antingen börjat skavas av eller om det kanske blivit missfÀrgat? Det Àr lite svÄrt att fÄnga pÄ bild men jag upplever det som mer framtrÀdande i verkligheten och det har skett pÄ flera stÀllen men man vill ju inte gÀrna skrubba för att se om det gÄr bort om det i vÀrsta fall förvÀrrar det ytterligare.

20191228_094157.jpg

Jag har alltid trott att banden Àr solida i en och samma fÀrg men det kanske bara Àr en mörkare/svart bas med ett ytlager av annan fÀrg pÄ? NÄgon som vet?

Jag gjorde en mod för nÄgon mÄnad sen och har visserligen anvÀnt klockan flitigt sedan dess men den har inte varit utsatt för annat Àn vanlig vardagsanvÀndning. TyvÀrr har fÀrgen antingen börjat skavas av eller om det kanske blivit missfÀrgat? Det Àr lite svÄrt att fÄnga pÄ bild men jag upplever det som mer framtrÀdande i verkligheten och det har skett pÄ flera stÀllen men man vill ju inte gÀrna skrubba för att se om det gÄr bort om det i vÀrsta fall förvÀrrar det ytterligare.

20191228_094157.jpg

Jag har alltid trott att banden Àr solida i en och samma fÀrg men det kanske bara Àr en mörkare/svart bas med ett ytlager av annan fÀrg pÄ? NÄgon som vet?

Det ser ut som att textilens har fÀrgat av sig. Jag har liknande mÀrken pÄ det gula bandet som ibland sitter pÄ min Mudmaster. Jag tror att fÀrgen pÄ bezeln och bandet pÄ din modell Àr solid rakt igenom.

G-Lide har, tror jag, ett fÀrglager som kan skavas bort med tiden.

• Like
Reactions: HSK
Det ser ut som att textilens har fÀrgat av sig. Jag har liknande mÀrken pÄ det gula bandet som ibland sitter pÄ min Mudmaster. Jag tror att fÀrgen pÄ bezeln och bandet pÄ din modell Àr solid rakt igenom.

G-Lide har, tror jag, ett fÀrglager som kan skavas bort med tiden.
DÄ provar vi att skrubba lite försiktigt dÄ. :) Om det nu skulle visa sig vara slitage Àr det sÀkert helt normalt men att man bara inte mÀrker av det pÄ samma sÀtt med vanlig svart fÀrg.

DÄ provar vi att skrubba lite försiktigt dÄ. :) Om det nu skulle visa sig vara slitage Àr det sÀkert helt normalt men att man bara inte mÀrker av det pÄ samma sÀtt med vanlig svart fÀrg.

Det gÄr inte att skrubba av med en vanlig trasa men nÄn hÀr tipsade om nÄt skumgummi med nanopartiklar frÄn Clas ohlson vilket gav en fin lyster.

20191228_094157.jpg

Skulle gissa pÄ att det Àr jeansen som fÀrgat av sig.

20191228_094157.jpg

VÄtservetter har funkat för mig vid missfÀrgning (rÀtt skonsamt med).

IMG_20191228_182533.jpg
Tre veckor pÄ handled nu, Àr mycket nöjd med stÄlis, skön tyngd, ser mer topend ut Àn den Àr och Àr lagom ovanlig för att skapa intresse (bland vanligt folk).
Har lyckats fÄ nÄgra deskdive scratches pÄ spÀnnet och nÄgon hairline pÄ bezelen, kan tycka lite vÀl lÀtt repat men man fÄr inte allt fÄr gÄ resin all in om man vill vara orÀdd.
Summa summarum för dryg 3tusing vÀl godkÀnd.

Imponerande samling G-shocks! Har du alla master of G?
Jag blir aldrig riktigt klok pĂ„ vad som Ă€r den exakta definitionen av vilka modeller som kvalificeras som ”Master of G”? PĂ„ Casio EU hemsida sĂ„ verkar tex ingen GWN-Q1000 modell listas under Master of G inom Gulfmaster serien?
6E0B9AA8-9F51-4F8E-A8D2-0FC13724659A.png

Men oavsett definition sÄ Àr svaret nej, har tex ingen Gravitymaster modell öht.

Jag blir aldrig riktigt klok pĂ„ vad som Ă€r den exakta definitionen av vilka modeller som kvalificeras som ”Master of G”? PĂ„ Casio EU hemsida sĂ„ verkar tex ingen GWN-Q1000 modell listas under Master of G inom Gulfmaster serien?
6E0B9AA8-9F51-4F8E-A8D2-0FC13724659A.png

Men oavsett definition sÄ Àr svaret nej, har tex ingen Gravitymaster modell öht.
NÀ, jag Àr inte riktigt heller med pÄ definitionen. Triple sensor?

Tillbaka
Topp