• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

En bra start pÄ dagen.

IMG_20200107_073530.jpg

Behöver tips pÄ lite damvÀnliga G-Shocks. Jag lÄnar gÀrna ut mina squares till min fru, men hon tycker att de Àr alldeles för stora pÄ hennes handleder :(

Behöver tips pÄ lite damvÀnliga G-Shocks. Jag lÄnar gÀrna ut mina squares till min fru, men hon tycker att de Àr alldeles för stora pÄ hennes handleder :(
Baby G? Visserligen relativt stora ÀndÄ men babystorlek i G-mÄtt. :D
https://www.casio-europe.com/se/produkter/armbandsur/baby-g/

Jag vet inte vad du har för square men om det Àr en vanlig i stil med 5600 kan det kanske bli svÄrt att hitta nÄgot Ànnu mindre. BGD-560 Àr vÀl tÀnkt att vara en mindre variant av 5600 men det skiljer ÀndÄ bara 3-4mm.

Baby G? Visserligen relativt stora ÀndÄ men babystorlek i G-mÄtt. :D
https://www.casio-europe.com/se/produkter/armbandsur/baby-g/

Jag vet inte vad du har för square men om det Àr en vanlig i stil med 5600 kan det kanske bli svÄrt att hitta nÄgot Ànnu mindre. BGD-560 Àr vÀl tÀnkt att vara en mindre variant av 5600 men det skiljer ÀndÄ bara 3-4mm.
Jag har kikat lite pÄ Baby G men de ser lite vÀl feminina ut.. Well well, jag kanske ska lÄta min fru avgöra det :D

Jag har kikat lite pÄ Baby G men de ser lite vÀl feminina ut.. Well well, jag kanske ska lÄta min fru avgöra det :D
Det hör liksom till att G-shocks ska vara av modell större, gissningsvis för att underlÀtta hantering i trÀngda situationer, och att hitta nÄgot mindre Àn en vanlig square kan tyvÀrr kanske bli svÄrt. MÄste det vara just en G-shock? Det finns annars en hel del alternativa modeller frÄn bÄde Casio och övriga tillverkare.

Edit: Det finns en del modeller med rundare boett. Minns inte vad modellbeteckningen Àr men de ser i alla fall ut att bÀras mindre. I stil med detta : https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-dw-5735d-1b.124763/

Det hör liksom till att G-shocks ska vara av modell större, gissningsvis för att underlÀtta hantering i trÀngda situationer, och att hitta nÄgot mindre Àn en vanlig square kan tyvÀrr kanske bli svÄrt. MÄste det vara just en G-shock? Det finns annars en hel del alternativa modeller frÄn bÄde Casio och övriga tillverkare.

Edit: Det finns en del modeller med rundare boett. Minns inte vad modellbeteckningen Àr men de ser i alla fall ut att bÀras mindre. I stil med detta : https://klocksnack.se/threads/casio-g-shock-dw-5735d-1b.124763/
Klart att det mÄste vara en G-Shock :)

DW-57xx Àr fin, kanske fÄr köpa en och testa pÄ mina handleder först. Bara utifall att. :D

Klart att det mÄste vara en G-Shock :)

DW-57xx Àr fin, kanske fÄr köpa en och testa pÄ mina handleder först. Bara utifall att. :D

HÀr Àr ett par jÀmförelsebilder.
Vette tusan om jag upplever 57an som mindre.
Upplevs ungefÀr lika stor fast pÄ olika sÀtt.

IMG_20200107_150242.jpg

IMG_20200107_150306.jpg

Annars har du awg 100, 101 modellerna som bÀrs avsevÀrt mindre.

JÀkligt meckigt att fÄ av lÀnken men nu sitter den Àntligen pÄ gummi. Gummit till stÄlisarna Àr grymt bra (vÄgar nÀstan sÀga att det Àr bÀttre Àn gw-5000?). Bytte Àven ut stÄlkeeper mot vanlig plast.
Nu vÀger den lagom mycket.
IMG_20200107_172922.jpg
IMG_20200107_172929.jpg
IMG_20200107_173110.jpg

Senast Àndrad:
JÀkligt meckigt att fÄ av lÀnken men nu sitter den Àntligen pÄ gummi. Gummit till stÄlisarna Àr grymt bra (vÄgar nÀstan sÀga att det Àr bÀttre Àn gw-5000?). Bytte Àven ut stÄlkeeper mot vanlig plast.
Nu vÀger den lagom mycket.
IMG_20200107_172922.jpg
IMG_20200107_172929.jpg
IMG_20200107_173110.jpg

Bra modd. Sen att den negativa skÀrmen gör sig bra till svart bezel och band gör inte saken sÀmre.

Lite kul jÀmförelse.
Gmw pÄ gummi 93 gram (167 gram pÄ lÀnk)
Gw-5000 pÄ resin lÀnk 102 gram (74 pÄ gummi)
Gw-b pÄ resin lÀnk 79 gram

Titan varianten vÀger för övrigt 110 gram.
IMG_20200107_183859.jpg
IMG_20200107_183849.jpg
IMG_20200107_183910.jpg

Senast Àndrad:
Vart köper man bÀsta metallcaset till min
GW-B5600BC-1BER?

FÄtt för mig att jag vill svart case med gummiband. Eller Àr det bÀttre att köpa en som ser ut sÄ frÄn fabrik?

Vart köper man bÀsta metallcaset till min
GW-B5600BC-1BER?
FÄtt för mig att jag vill svart case med gummiband. Eller Àr det bÀttre att köpa en som ser ut sÄ frÄn fabrik?

customgshock uk frÄn eBay verkar bra, jag hittar dock inte hans sÀljsida lÀngre sÄ nÄgon fÄr gÀrna lÀnka :)

Tillbaka
Topp