• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

hej alla g-shock Àgare.
Undrar lite kring g-shock med djupmÀtning, Àr det bara frogman som har det, tycker den Àr sjukt snygg men det kanske finns andra varianter.

SÄg att det lÄg en för försÀljning för ett tag sen med dykkniv i en cool lÄda som verkligen tÀnde ha begÀret=)
Precis. Gulfmastern funkar ocksÄ, kolla hÀr

Saknar ett Q i serienumret. Dessa klockor har 4 sensorer.
GWN-Q1000-1AJF-GWN-Q1000-7AJF.jpg

den var oxÄ vÀldigt snygg men undrar inte om frogmanen Àr snyggare
Frogman-GWF-D1000ARR-1JR.jpg

Jag hÄller definitivt med, jag gillar skarpt den asymmetriska formen. FunktionsmÀssigt Àr det ju ocksÄ bÀttre med digitalt :) Den dÀr röda varianten Àr förresten en specialare och riktigt snygg! Kan nog bestÀllas frÄn Japan.
B69B093A-ECF5-4B86-851C-B3345220BCA3.jpeg

Helsvart Àr sjukt snyggt.
men nu nÀr jag kollar runt sÄ Àr den ljusa gulfmastern riktigt nice.
jag har ju nÀstan bara svarta klockor.
Kanske behöver eller har behov av en ljus klocka oxÄ=)

https://www.klockmagasinet.se/casio...1HiZEx8BnV3xMX_c17W9HOPj_7vpWB9RoCDW4QAvD_BwE

Jag hÄller definitivt med, jag gillar skarpt den asymmetriska formen. FunktionsmÀssigt Àr det ju ocksÄ bÀttre med digitalt :) Den dÀr röda varianten Àr förresten en specialare och riktigt snygg! Kan nog bestÀllas frÄn Japan.
B69B093A-ECF5-4B86-851C-B3345220BCA3.jpeg
Satt och kolla pÄ en hajdokumentÀr igÄr. Snubben var nere och snorkla utan att ha nÄn klocka pÄ sig. DÄ börja jag direkt fundera pÄ vad jag sjÀlv skulle ha som dykklocka om man reste runt sÄdÀr. Frogman kÀndes helt klart som ett bra alternativ! TyvÀrr sÄ dyker jag alldeles för lite för att motivera ett sÄnt inköp... :)

Satt och kolla pÄ en hajdokumentÀr igÄr. Snubben var nere och snorkla utan att ha nÄn klocka pÄ sig. DÄ börja jag direkt fundera pÄ vad jag sjÀlv skulle ha som dykklocka om man reste runt sÄdÀr. Frogman kÀndes helt klart som ett bra alternativ! TyvÀrr sÄ dyker jag alldeles för lite för att motivera ett sÄnt inköp... :)
Bra anledning att bli den nya Jacques Cousteau :)

Dagens tips, Gw-b5600 pÄ lÀnk 1000kr och pÄ gummi 750kr frÄn caliroots :pompus:

Riktigt bra pris. Bara lÀnken ligger vÀj pÄ 7-800.
Kunde inte lÄta bli. BestÀllde den gula pÄ lÀnk, tack för tipset.
Flyttade Àven precis lÀnken frÄn min svarta till min GW-5000 som Àntligen fick sin lÀnk :) (det var ganska pilligt att fÄ till).
81F39228-3F90-4E0B-BDB4-478240EC50FD.jpeg
4EE33ED7-D8B9-4FDE-B74C-59D554FC0A23.jpeg
UrsÀkta de dÄliga bilderna.

Kunde inte lÄta bli. BestÀllde den gula pÄ lÀnk, tack för tipset.
Flyttade Àven precis lÀnken frÄn min svarta till min GW-5000 som Àntligen fick sin lÀnk :) (det var ganska pilligt att fÄ till).
81F39228-3F90-4E0B-BDB4-478240EC50FD.jpeg
4EE33ED7-D8B9-4FDE-B74C-59D554FC0A23.jpeg
UrsÀkta de dÄliga bilderna.

Den Àr trevlig! Funderar pÄ den negativa med blÄ skÀrm, har ju testat den gula och min nya gm-5600 Àr ju hyfsat lik den negativa svarta. Samt Àven fast lÀnken Àr grym föredrar och passar gummi bÀttre pÄ mig. Bra pris iaf :)

Senast Àndrad:
Jag har för mig att jag har lÀst nÄnstans att de gamla modeller utan Q hade problem med visarna och att det Àr bara Q-modeller som har quad sensorn dvs ABCD

Finns en del trÄkiga historier men oftast höra de fÄ negativa mest iof. Jag var nöjd med min jag hade i somras, prisvÀrd ~2k begagnad. Men djupmÀtare har den icke, bara q1000 som har :)

Tillbaka
Topp