• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Oops. Vart lite ofrivilligt "kyltest" av mina squares nÀr jag solladda dom pÄ balkongen idag. :)
Kallare ute Àn vad jag trodde...
20200111_015154.jpg
20200111_015226.jpg

730 sidor i denna trÄden, sÄ förlÄt mig om jag inte lÀst alla ;)
Om ni skulle lista era topp 3 G-Shock, vilka vÀljer ni dÄ och varför? Lite sugen pÄ en för gamla tiders skull, och att ha pÄ vandring, vattenaktiviteter osv.
Har en INOX som beater idag - men den visar bara tiden :)

Om ni skulle lista era topp 3 G-Shock, vilka vÀljer ni dÄ och varför? Lite sugen pÄ en för gamla tiders skull, och att ha pÄ vandring, vattenaktiviteter osv.
Ska man bara ha en sÄ Àr svaret givetvis en square. 5600 Àr vÀl vanligast men det finns sÄ klart ett gÀng olika varianter. Att lista flera Àr omöjligt och du fÄr nog helt olika svar beroende pÄ vem du frÄgar men jag tror att de flesta skulle hÄlla med om att en square Àr det klassiska valet om man bara vill ha en.

Det Àr bÄde tjusningen och nackdelen med G-shocks. Det finns förmodligen tiotusentals olika modeller sÄ det finns alltid nÄgot för alla men det gör det samtidigt oerhört svÄrt att nÀmna top tre eller liknande.

Till de aktiviteterna hade jag valt en Rangeman med trippelsensor, en Mudman med kompass och termometer eller en biffig Mudmaster, Àven den med trippelsensor.

Mina:
1. Frogman. Tycker de nya Ă€r superfina och fantastisk kvalitetskĂ€nsla men en Final Frogman blir nog valet pga mindre storlek. Älskar den asymmetriska formen.
CF740861-7BB8-46D2-85A4-0B8B573DEB0D.jpeg

2. Klassiska 6900-modellerna. Jag Àr svag för dem rent estetiskt. Finns ocksÄ mÄnga roliga varianter!
4555DA02-0F33-41C6-A606-6912ADFB043C.jpeg

3. Rangeman, GW-9400. För sitt utseende, funktioner och prisvÀrdhet.
69A9F4AD-EE1B-41B0-8268-257BBBDB2026.jpeg

Top 3 Àr svÄrt. MÄnga som Àr bra.
Men formmÀssigt; GW - 5000 (fyrkant) eller i stÄl Àr ju absoluta klassiker men vill du ha avancerade funktioner som kompass och dylikt fÄr du kika pÄ Rangeman 9400, Mudmaster gwg 1000 som @Sonnyboy var inne pÄ.

För gamla tiders skull:
GW-M5610 pga mixen av klassiskt 80-tals utseende och modern teknologi
DW-6900 har varit G-Shocks signatur sen 90-talet, tillverkats i alla möjliga fÀrger och kombinationer, mest samlade G-Shock-modell genom tiderna, amerikanska militÀrer och poliser Àlskar den mer Àn deras vapen...

För vandring:
GW-9400 Rangeman pga den Àr praktisk, sjukt prisvÀrd, lagom anonym och har alla sensorer man behöver

För vattenaktiviteter:
Frogman om du Àr dykare och dyker tillrÀckligt ofta för att berÀttiga priset...
Annars G-9300 Mudman pga den perfekta storleken, att knapparna hÄller helt tÀtt och slÀpper inte igenom varken vatten, finkornig sand, lera eller annat skit, och sÄ kan du se mÄnfas och tid för soluppgÄng och solnedgÄng.

... OOPS, det var 5.... men i denna trĂ„den gĂ€ller regeln ”en G-Shock för varje tillfĂ€lle... och helst nĂ„gra till i reserv” :p

Senast Àndrad:
SjÀlv kör jag pÄ GW-9400, favoriten just nu. Tycker den har allt och lite till!

Tillbaka
Topp