• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag ska bli designer för G-shock, Ibe ringde mig precis..... FörlÄt grabbar :hilarious:
EFB2E3D8-4547-45B5-BE09-ED2889200D26.jpeg

Vi alla vet att Casio överdriver med kontrasten pÄ sina bilder... ser siffrorna pÄ GW-9400 sÄ i verkligheten (dvs. BB-siffror) sÄ köper jag den direkt .... ;)
Det fanns en svart JDM vars kontrast var heeelt underbar och lÀttlÀst...sÄ Àr denna i nÀrheten av den svarta JDM sÄ blir det helt OK!

Senast Àndrad:
730 sidor i denna trÄden, sÄ förlÄt mig om jag inte lÀst alla ;)
Om ni skulle lista era topp 3 G-Shock, vilka vÀljer ni dÄ och varför? Lite sugen pÄ en för gamla tiders skull, och att ha pÄ vandring, vattenaktiviteter osv.
Har en INOX som beater idag - men den visar bara tiden :)
Square, Square och Square!
Har sjÀlv provat en rad olika varianter men till slut sÄlt alla icke-fyrkanter.
- GW-5000 (som har Screwback, man mÄste ha en screwback i samlingen och man bör nog Àven ha just denna)
- Valfri med bluetooth modul och den nyare lÀnken, mest pga. tidsvisningen i alla lÀgen. Mitt val: GW-B5600BC-1ER
- En i stÄl! Eftersom jag alltid velat ha en G-SHOCK med negativ display föll mitt val pÄ en helsvart stÄlis: GMW-B5000GD-1ER <- överlÀgset bÀst negativ display som samtidigt har Tough Solar
(- En med negativ display <- tÀcks av alternativen ovan)
(- En med Multiband 6 och solcellsladdning aka Tough Solar <- tÀcks av alternativen ovan)
Bubblare: Rangeman GW-9400 eller valfri Gulfmaster Q-modell (med Quadsensor)
Lycka till med jakten!
Galet bra mod!
@HSK, fick pÄ lÀnken nu och det blev riktigt bra! Inga som helst problem att fÄ dit den heller, var sjukt mycket svÄrare pÄ min screwback. :)
PSX_20200111_181930.jpg

PSX_20200111_181823.jpg

LĂ€nk-duon.
PSX_20200111_181120.jpg
Snyggt!!
Min GW-5000 pÄ lÀnk hÀlsar och vÀntar pÄ att Higuain ska sÀtta spiken i kistan. För övrigt blir lÀnken bara bÀttre och bÀttre ju mer man har den pÄ. Ett ordentligt luftbro jÀmförelse med den förra varianten.
(blev ingen bra bild med mobilen denna gÄngen).

Senast Àndrad:
Lite sugen pÄ en Full Metal G-shock. Vad Àr rimligt att betala och vart tror ni det Àr bÀst försöka hitta en? Chrono24 verkar ju inte ha sÄ mÄnga och de annonserar inte sÀrskilt ofta.

Lite sugen pÄ en Full Metal G-shock. Vad Àr rimligt att betala och vart tror ni det Àr bÀst försöka hitta en? Chrono24 verkar ju inte ha sÄ mÄnga och de annonserar inte sÀrskilt ofta.
Min Àr visserligen inte helt i stÄl men har precis gÄtt frÄn 4600 till 3800 pÄ klockmagasinet. :(
SÄ kolla dÀr! :)

Tillbaka
Topp