• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hmm, hur gick det hÀr till. Kan det aldrig nÄgonsin rÀcka med "en"... :rolleyes:
Casio Squares 2.jpg

NÄn som vet hur ofta man bör byta packningar pÄ g-shocks?
Lika ofta som pÄ alla andra klockor killgissar jag? :bag: Jag har svÄrt att se att G-shocks skulle vara unika pÄ det sÀttet och om du gör ett trycktest och byter packningar pÄ nÄgon annan klocka för att garantera tÀthet borde man rimligtvis Àven göra det pÄ en G tÀnker jag.

Lika ofta som pÄ alla andra klockor killgissar jag? :bag: Jag har svÄrt att se att G-shocks skulle vara unika pÄ det sÀttet och om du gör ett trycktest och byter packningar pÄ nÄgon annan klocka för att garantera tÀthet borde man rimligtvis Àven göra det pÄ en G tÀnker jag.
TÀnkte mer pÄ att dom har vÀl bÀttre packningar, gel o massa annat skrammel.. :D

• Like
Reactions: HSK
TÀnkte mer pÄ att dom har vÀl bÀttre packningar, gel o massa annat skrammel.. :D
Det Àr möjligt men vill man vara 100% sÀker sÄ lÀmnar man in den för trycktest och ev. byte av packning. Oavsett hur bra och tÀta packningar man har finns det alltid en risk för skador och jag tror inte att G-shocks Àr mer förskonade frÄn det Àn andra klockor dÄ det frÀmst har att göra med materialens egenskaper men jag kan sÄ klart ha fel och blir gÀrna rÀttad om sÄ Àr fallet. :)

Jag skulle nÀstan tro att det Àr tvÀrtom faktisk om jag fÄr gissa fritt. G-shocks mÄ kanske ha bÀttre packningar och andra fiffiga lösningar men sÄ Àr de till skillnad frÄn mÄnga andra klockor ocksÄ gjorda för att man ska trycka in knappar i tid och otid. Men som sagt, bara gissningar frÄn min sida och det skulle vara kul att fÄ en lektion i vattenresistens frÄn nÄgon som Àr mer pÄlÀst.

Det Àr möjligt men vill man vara 100% sÀker sÄ lÀmnar man in den för trycktest och ev. byte av packning. Oavsett hur bra och tÀta packningar man har finns det alltid en risk för skador och jag tror inte att G-shocks Àr mer förskonade frÄn det Àn andra klockor dÄ det frÀmst har att göra med materialens egenskaper men jag kan sÄ klart ha fel och blir gÀrna rÀttad om sÄ Àr fallet. :)

Jag skulle nÀstan tro att det Àr tvÀrtom faktisk om jag fÄr gissa fritt. G-shocks mÄ kanske ha bÀttre packningar och andra fiffiga lösningar men sÄ Àr de till skillnad frÄn mÄnga andra klockor ocksÄ gjorda för att man ska trycka in knappar i tid och otid. Men som sagt, bara gissningar frÄn min sida och det skulle vara kul att fÄ en lektion i vattenresistens frÄn nÄgon som Àr mer pÄlÀst.

För att vara pÄ den sÀkra sidan Àr det ju bra att testa hos urmakare innan badsÀsongen. Men frÀmst tror jag att mÄndagsex pÄverkar resistens mer Àn annat. Finns ju splitternya klockor som immar igen och sÄ finns det klockor som man inte behövt byta packning pÄ mÄnga Är.
Moderna syntetiska packningar Àr ju dessutom tÄligare och torkar inte ut lika fort. Jag har en dyklampa frÄn mitten pÄ nittiotalet med original packning som Àr mjuk, följsam och ser typ ny ut.
Skulle inte förvÄna mig alls om den fortfarande gÄr att dyka med.

Tillbaka
Topp