• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ser nya GBD-H1000 sÄ stor ut?? Hmm?
Screenshot_20200304_175831.jpg

IMG_20200304_193750.jpg

TvÄ stycken favoriter utrustade med nya klockarmband modell CA53W.
TÀnk er GW5000 gÄnger tvÄ i mjukhet, minst ;-)

Detta bandet har jag pÄ mig just nu... ƫberskönt!
Finns pÄ Classe ;)
Blir det inte vÀldigt sladdrigt? Bandet till GW-5000 Àr riktigt mjukt och skönt men jag upplever att det kan vara svÄrt att fÄ i det i keepern för att det lite för mjukt.

Jo, den ska vara större Àn RM.
Jag tror att den kanske kan bÀras lite mindre Àn GPR-B1000 trots att den Àr större pÄ papper tack vare att bezeln sluttar och Àr lite rundare/mjukare i formen men det Àr ingen diskret pjÀs direkt och krÀver sin handled...

Jag har riktigt smala handleder men köpte faktiskt en GPR-B1000 för att den var sÄ snygg och jag hann inte ens fÄ pÄ den pÄ handleden innan jag vek mig dubbel av skratt. :D

Toppen sticker ju ut lite... har alltid keepern sÄ lÄngt ut pÄ baksidan det gÄr, sÄ det kommer in lÀtt men kan kÀnnas lite för mjukt och tunt pÄ grövre klockor.

Blir det inte vÀldigt sladdrigt? Bandet till GW-5000 Àr riktigt mjukt och skönt men jag upplever att det kan vara svÄrt att fÄ i det i keepern för att det lite för mjukt.
Nja det tycker jag inte. Fördelen med just detta band Àr att pÄ nÄgot sÀtt sÄ stannar keepern pÄ plats.
Dom passar dock inte rakt av dÄ dom Àr ca 20mm, sÄ lite trixande med mattkniven behövs för Ä fÄ till det.

Hur stor Àr en Frogman? Större, mindre Àn Rangeman? GBD-H1000 lÀr sitta bra pÄ mig iallafall dÄ jag lyckas bÀra en Frogman.. :D
PicsArt_03-01-09.51.08.jpg

Frogman = ca 59.2mm bred, ca 18mm tjock.
GBD-H1000 = 63mm bred, ca 20mm tjock.
Rangeman = ca 60mm bred, ca 20mm tjock

Hmmm..??!?

Hmm... varför bÀr ni de sÄ lÄngt ner pÄ handleden?
Jag vill ha fullt rörlig och utÄt böjbar handled annars kÀnner jag mig "lÄst" :D

Tillbaka
Topp