• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ah du tÀnker sÄ. Fast alla BT modeller hittils har ju funkat utan BT ocksÄ. AlltsÄ dom fÄr inte vara beroende utav BT men det underlÀttar med BT. I vilket fall Àr det ju coolt.

Om man nu bara hade ett behov av tidvattenskunskap :rolleyes:

TÀnker mig att man drar till nytt land och bara byter land i mobilen sÄ visar den exakt tidvatten. Tidigare har man ju (Ätminstone pÄ Square modellerna) behöver rÀkna ut en massa för att fÄ ut rÀtt data.
Den plockar t o m lap distance :bookworm: Det kan ju du anvÀnda som trÀnar mycket!

Köpte en G-Shock pĂ„ Tradera och fick med en snygg mössa som en bonus! Är det möjligtvis nĂ„gon som hĂ€nger hĂ€r pĂ„ KS? :angel:
1768C3FA-BAEB-4BAE-B9FD-B4E62174167E.jpeg

StÄl eller gummi?
IMG_20200303_175428.jpg
IMG_20200303_180924.jpg

Fick bli gummi :) bara @Mikko Luiro som klarar av lÀnkar :)
Ha ha, det Àr ju tur att man fÄr göra som man vill. Jag kör ofta gummi eller silicon pÄ andra klockor, men jag gillar min stÄlis pÄ lÀnk. Blir ju dock litet sugen pÄ att testa stÄlboett och gummiarmband för det Àr sÄ mÄnga hÀr som verkar gilla det.

Ha ha, det Àr ju tur att man fÄr göra som man vill. Jag kör ofta gummi eller silicon pÄ andra klockor, men jag gillar min stÄlis pÄ lÀnk. Blir ju dock litet sugen pÄ att testa stÄlboett och gummiarmband för det Àr sÄ mÄnga hÀr som verkar gilla det.
AlltsÄ det Àr en mÀrkbar skillnad :) man blir bortskÀmd av alla lÀtta gshocks.

Det kanske finns nÄgon instÀllning för att justera kontrasten? Det Àr mÀrkligt att det annars skulle vara sÄn extrem skillnad i nÄgorlunda samma Betraktningsvinkel. Justerbar kontrast har vÀl funnits pÄ en del modeller lÀngre bak i tiden?

StÄl eller gummi?
IMG_20200303_175428.jpg
IMG_20200303_180924.jpg

Fick bli gummi :) bara @Mikko Luiro som klarar av lÀnkar :)

Jag har heller inte testat en stÄlis pÄ gummi men gillar min stealth-stÄlis mycket pga. tyngden (och den överlÀgset bÀsta negativa displayen). Jag Àr förmodligen inte starkast i denna trÄden men har ett bra muskelminne frÄn förr :cool:

Jag har heller inte testat en stÄlis pÄ gummi men gillar min stealth-stÄlis mycket pga. tyngden (och den överlÀgset bÀsta negativa displayen). Jag Àr förmodligen inte starkast i denna trÄden men har ett bra muskelminne frÄn förr :cool:
Helt missat. Har du en GD? För det har jag med. Men jag satte den pÄ gummi med :)

Riktigt crisp! Är det hĂ€r en ny trend vi ser dĂ€r dessa displayer kommer att anvĂ€ndas över hela sortimentet? De ser vĂ€ldigt lĂ€ttavlĂ€sta ut och Ă€r lite i samma stil som GPR-B1000 och aktovitetsklockan ovan.
Tror och hoppas pÄ att de tradtionella segmentdisplayerna kommer finnas kvar. Men samtidigt hoppas jag litegrann att pixlade skÀrmar öppnar upp för en comeback för galna Ättiotalskomplikationer.
(Bild frÄn nÀtet)
Screenshot_20200303-204016~2.png

Riktigt crisp! Är det hĂ€r en ny trend vi ser dĂ€r dessa displayer kommer att anvĂ€ndas över hela sortimentet? De ser vĂ€ldigt lĂ€ttavlĂ€sta ut och Ă€r lite i samma stil som GPR-B1000 och aktovitetsklockan ovan.
Jag tycker inte dom ser bÀttre ut Àn vanliga inverterade squares? :stop: RÀtt kassa som alla inverterade om det inte Àr i direkt infallande ljus, dÄ Àr dom super! :)

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp