• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Redan slÀppta ifall man letar pÄ rÀtt stÀlle, fick precis min Mudman! :)

FOHo2uRl.jpg

Vart? Pris? SÀg till nÀr du ledsnat.

Ni som har koll pÄ G-shock, finns det verkligen inte nÄgon mindre modell? Hade velat ha nÄgot i samma stil som den Ssl köpte, en slimmad variant av en liknande :watching:

Ni som har koll pÄ G-shock, finns det verkligen inte nÄgon mindre modell? Hade velat ha nÄgot i samma stil som den Ssl köpte, en slimmad variant av en liknande :watching:

5600 Àr nog sÄ slimmat som det blir tyvÀrr, men jag tycker inte den upplevs större Àn valfri analog klocka pÄ ~40 mm. Det finns "baby-G" och "mini" som Àr lite mindre men de Àr frÀmst riktade till kvinnor och barn.

De minsta vanliga G-Shocksen om man inte vill ha 5600 skulle jag sÀga Àr gamla Mudman G-9000 och Riseman G/GW-9200.

5600 Àr nog sÄ slimmat som det blir tyvÀrr, men jag tycker inte den upplevs större Àn valfri analog klocka pÄ ~40 mm. Det finns "baby-G" och "mini" som Àr lite mindre men de Àr frÀmst riktade till kvinnor och barn.

De minsta vanliga G-Shocksen om man inte vill ha 5600 skulle jag sÀga Àr gamla Mudman G-9000 och Riseman G/GW-9200.
Tack! Sökte nu lite pÄ 5600, sÄg inte sÄ farligt stora ut ÀndÄ :). Finns det nÄgon sida som listar alla varianter? Casio sjÀlva verkar bara lista ett fÄtal (66st svarta :D).

Vilken ÄterförsÀljare Àr billigast?

Sommarbeatern införskaffad! :cigar:
20150309_155254.jpg
Kool! Var köpte du din? :)

G-shock Àr ju det sjÀlvklara slit o slÀng alternativet! Kommer snart nya i stÄl ocksÄ om man nu inte vill lÀgga 10000 pÄ en mtg:)

Mr G om jag fÄr be:
Fick syn pÄ denna och kunde inte slÀppa tanken pÄ att jag ville ha den, trots dyr frakt mm sÄ slog jag till (hÀmtades fr Japan);

image.jpg

PS. NÄgra tips pÄ bra skruvmejslar (för att kunna skruva av lÀnkbitar) tas tacksamt emot.

nja kollat lite men hittar inget Àn! de visades pÄ Basel nu sÄ det dröjer sÀkert tills efter sommaren innan de dyker upp men de var coola

HÀr kommer en liten paketöppning, tÀnkte att den kÀnns mer relevant hÀr dÄ de flesta andra (som tittar i stora paketöppningstrÄden) nog inte bryr sig sÄ mycket :)
---------------------------------------------------------------------​
Hade tur idag som var hemma nÀr postbilen körde förbi, sprang ut för att se om det kommit nÄgon avi. Rusade ut och fann till min glÀdje lappen i lÄdan - hurra! Raka vÀgen till ICA för att hÀmta ut mitt paket :happyhappy:
2015-03-25 04.45.41 3.jpg
Letade ganska lÀnge efter nÄgon hemsida dÀr jag kunde bestÀlla denna specifika modell, vid betalningen hos Amazon fick jag ett meddelande att produkten inte kunde skeppas till Sverige, jaha...!? Fann dÄ denna obskyra hiphop-webshop frÄn Tyskland, ingen engelsk översÀttning för en stackars svensk, men det gick fint ÀndÄ! Bra priser och inom EU :)
2015-03-25 04.48.05 1.jpg
x2015-03-25 04.jpg
Vad kan detta vara för g-shock? :borg:
x2015-03-25 04.55.16 1.jpg
HÀr kommer den - stealh varianten (DW-5600BB-1ER). Med tanke pÄ att jag kunde fÄ den för under ett tuss sÄ blev det inte sÄ mycket att fundera över. Har nog sett tvÄ eller tre andra pÄ forumet som köpt likadana inom loppet av nÄgra mÄnader, det mÄste vÀl betyda att den Àr grym? :D
2015-03-25 04.58.09 1.jpg
2015-03-25 05.06.33 1.jpg
Obligatorisk wristshot! :cigar:
2015-03-25 05.09.47 1.jpg
(Kassa bilder, Ă€r inte "grön" IRL utan helt kolsvart!)​

Tillbaka
Topp