• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bara att hoppa pÄ tÄget, DW-5600E-1VER bestÀlld :). Blir roligt att prova som arbetsbeater.
Att den Àr stöttÄlig rÄder det inga tvivel om, men frÄgan Àr hur den stÄr sig mot allmÀnt slitage.

HÀmtade ut klockan pÄ posten idag :). Klockan Àr lÄng ifrÄn sÄ groteskt stor som jag hade förvÀntat mig. Faktiskt riktigt bra storlek.
20150416_174736.jpg

Vill tipsa alla om att Caliroots har fÄtt in flera olika G-Shocks, och med koden 11BDAY sÄ fÄr man 20% rabatt.

Jag köpte nyss denna!

casio.jpg

Edit: Dessa 20% gÀller Àven pÄ hela affÀren glömde jag tillÀgga! :)

Hej alla G-shock pro's!
Har nu kommit till slutsatsen att en ABC g-shock Àr oundviklig.

Nu stĂ„r jag mellan att leta efter en riseman vs rangeman. Vad tycker ni? Är den nyare rangeman vĂ€rd högre priset med sina nyare sensorer och led belysningen eller gĂ„r det lika bra att köpa en riseman för nĂ€stan 1500,- mindre.

Vad tycker ni?

Hej alla G-shock pro's!
Har nu kommit till slutsatsen att en ABC g-shock Àr oundviklig.

Nu stĂ„r jag mellan att leta efter en riseman vs rangeman. Vad tycker ni? Är den nyare rangeman vĂ€rd högre priset med sina nyare sensorer och led belysningen eller gĂ„r det lika bra att köpa en riseman för nĂ€stan 1500,- mindre.

Vad tycker ni?

Riseman Àr ganska liten vilket kan vara trevligt om man Àr van vid mindre klockor men Rangeman Àr en bÀttre klocka och kÀnns betydligt frÀschare. Vet inte var du planerar att köpa den om det Àr sÄ stor prisskillnad men pÄ Ebay fÄr du en Rangeman för strax över 2000 SEK.

http://www.ebay.com/itm/CASIO-G-SHO...64?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item35e749a9bc

Vill tipsa alla om att Caliroots har fÄtt in flera olika G-Shocks, och med koden 11BDAY sÄ fÄr man 20% rabatt.

Jag köpte nyss denna!

casio.jpg

Vafan det blir ju 800 spÀnn, köpte min för drygt 1100 kr för nÄgra veckor sedan frÄn Tyskland, billigast pÄ Ebay. Snacka om att kÀnna sig rÄnad!!!

Jag köpte nyss denna!

casio.jpg

Grymt, tack för tipset! Slog till pÄ en jag med, ska testa med ett par adapters för zulu. BestÀllde precis ett par sÄna hÀr http://www.chronoworld.com/tools-supplies/g-shock-adapter/g-shock-mil-shock-adapter.html fÄr se om det funkar, misstÀnker att klockan kan bli lite hög

Grymt, tack för tipset! Slog till pÄ en jag med, ska testa med ett par adapters för zulu. BestÀllde precis ett par sÄna hÀr http://www.chronoworld.com/tools-supplies/g-shock-adapter/g-shock-mil-shock-adapter.html fÄr se om det funkar, misstÀnker att klockan kan bli lite hög

Tror inte den blir sÄ hög faktiskt, för den satt riktigt slimmad pÄ armen som den Àr nu sÄ tror inte det blir nÄgra problem.

NÀr jag var och hÀmta klockan idag pÄ affÀren sÄ sa de att de nÀstan sÄlt slut hela lagret pÄ den, kÀnde mig hyfsat nöjd att fÄ tag i en dÄ till det priset :)

Tack för rekommendationen. Ska kolla upp en rangeman. PÄ svenska saiter gÄr den ju pÄ 3000+......

Well well, fĂ„r se vad jag hittar. Är personligen litet tveksam till eBay pga garantibekymmer mm

Köpte min Rangeman pÄ Amazon, gav ganska precis 2000 svenska pengar men Äkte pÄ tull sÄ den kostade ca 2300 allt som allt.

Mitt intryck av den efter nÄgra veckor i rotationen Àr att den nog Àr nÄgot klumpig men ÀndÄ med vÀldigt lÄg vikt sÄ man kÀnner knappt av den annat Àn nÀr man dunkar in den i saker, vilket hÀnder titt som tÀtt.
Men det Àr ju en G-Shock sÄ man vet att den tÄl det.

Det bÀsta med den Àr nog de exakta sensorerna, (höjdmÀtaren registrerar varje meter isf 5-metersintervaller, sÄ den Àr intressant att ex Äka hiss med) & den vÀldigt solida kÀnslan i de överdimensionerade knapparna.
Tidtagningen gÄr igÄng med ett enda knapptryck, man behöver inte fumla runt i menyerna ifall det Àr brÄdis.
Finns nog nÀstan inget att anmÀrka pÄ, det hÀr Àr nÀra nog den perfekta uteklockan.

Det enda som jag skulle önska Àr att om man ex. slÄr pÄ timern el. alarm sÄ skulle man komma direkt tillbaka till tidvisningen men nu mÄste man mata sig dit med rÀtt mÄnga knapptryck.
Min gamla Casio ALT6000 frÄn 1993 Àr sÄdan att grejar man med nÄgot i de andra menyerna sÄ kommer man genast till tidvisningen med nÀsta knapptryck. (Allt var inte sÀmre förr..)

Dock har jag kommit pÄ en genvÀg, om man ex. Àr klar med att stÀlla ett alarm/timer sÄ trycker man dÀrefter pÄ den stora sensorknappen, dÀrifrÄn krÀvs bara ett knapptryck för att komma direkt till tidvisningen.

DÄlig fart i trÄden nu sÄ passar pÄ att bumpa med en frÄga:
NÄgon hÀr som Àger en nÄgon av de nya MR-G, MT-G eller nÄgon av bluetoothvarianterna?

Det trÄkiga med G-shock Àr att svenska handlare typ StjÀrnurmakarna och Klockmaster tar sÄna fruktansvÀrda överpriser. Det Àr till och med billigare att köpa frÄn USA med importkostnad Àn att köpa frÄn svenska klockaffÀrerna. Dom har man till att studera och kÀnna pÄ klockorna men inköpen gör man pÄ nÀtet. BÄde amazon.com och en sajt som heter nywatchstore.com hÄller riktigt bra priser jÀmfört med svenska ÄterförsÀljarna.

SlÀkt i USA som kommer senare i sommar, köper genom amazon dom ligger pÄ ca 2800. Hur kÀnns storleken?

Tillbaka
Topp