Tack för rekommendationen. Ska kolla upp en rangeman. PÄ svenska saiter gÄr den ju pÄ 3000+......
Well well, fĂ„r se vad jag hittar. Ăr personligen litet tveksam till eBay pga garantibekymmer mm
Köpte min Rangeman pÄ Amazon, gav ganska precis 2000 svenska pengar men Äkte pÄ tull sÄ den kostade ca 2300 allt som allt.
Mitt intryck av den efter nÄgra veckor i rotationen Àr att den nog Àr nÄgot klumpig men ÀndÄ med vÀldigt lÄg vikt sÄ man kÀnner knappt av den annat Àn nÀr man dunkar in den i saker, vilket hÀnder titt som tÀtt.
Men det Àr ju en G-Shock sÄ man vet att den tÄl det.
Det bÀsta med den Àr nog de exakta sensorerna, (höjdmÀtaren registrerar varje meter isf 5-metersintervaller, sÄ den Àr intressant att ex Äka hiss med) & den vÀldigt solida kÀnslan i de överdimensionerade knapparna.
Tidtagningen gÄr igÄng med ett enda knapptryck, man behöver inte fumla runt i menyerna ifall det Àr brÄdis.
Finns nog nÀstan inget att anmÀrka pÄ, det hÀr Àr nÀra nog den perfekta uteklockan.
Det enda som jag skulle önska Àr att om man ex. slÄr pÄ timern el. alarm sÄ skulle man komma direkt tillbaka till tidvisningen men nu mÄste man mata sig dit med rÀtt mÄnga knapptryck.
Min gamla Casio ALT6000 frÄn 1993 Àr sÄdan att grejar man med nÄgot i de andra menyerna sÄ kommer man genast till tidvisningen med nÀsta knapptryck. (Allt var inte sÀmre förr..)
Dock har jag kommit pÄ en genvÀg, om man ex. Àr klar med att stÀlla ett alarm/timer sÄ trycker man dÀrefter pÄ den stora sensorknappen, dÀrifrÄn krÀvs bara ett knapptryck för att komma direkt till tidvisningen.