Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Om du bara fick spara 3 st?En sÄdan hÀr dag Àr det naturligt att samla stallet. Det har utvecklats till att för tillfÀllet vara en samling pÄ till 90% svarta klockor, till 90% G-Shocks och en Seiko samt till 50% squares. Jag har inga mekaniska urverk kvar! I mÄnga klocksamlares ögon Àr det en dyster utveckling förmodar jag, i mina ögon en naturlig sÄdan. Men ambitionen Àr att samlingen ska fortsÀtta att krympa...
![]()
Men dÄ mÄste jag ju dumpa GW-5000 och det Àr otÀnkbart! Om jag verkligen var tvungen att vara en OWG sÄ hade det blivit den tillslutOm du bara fick spara 3 st?
Den vinner t.o.m. över titanmodellen för 16 papp?Men dÄ mÄste jag ju dumpa GW-5000 och det Àr otÀnkbart! Om jag verkligen var tvungen att vara en OWG sÄ hade det blivit den tillslut![]()
Det var ju ocksÄ en jÀkla frÄga att stÀlla pÄ en söndag! Nu mÄste jag ju verkligen rannsaka mig sjÀlv och fundera pÄ vad det Àr jag hÄller pÄ med egentligen. Om jag VERKLIGEN skulle banta ner innehavet till EN klocka sÄ hade jag behÄllit dessa tre. Titanaren och GW-5000 som vardagsklocka, GW-5000 som arbetsklocka (dvs den som fÄr ta lite stryk) och Mudman som jobbeklocka. Denna trio hade varit ganska sÄ skön att ha kvar men Àn sÄ lÀnge vÄgar jag inte. Tack för att du frÄgadeOm du bara fick spara 3 st?
Haha jag gillar! Jag skulle nog ocksÄ haft gw-5000 med dÀr. Förmodligen bytt ut mudman mot rangeman dÄ jag absolut behöver ha en barometerDet var ju ocksÄ en jÀkla frÄga att stÀlla pÄ en söndag! Nu mÄste jag ju verkligen rannsaka mig sjÀlv och fundera pÄ vad det Àr jag hÄller pÄ med egentligen. Om jag VERKLIGEN skulle banta ner innehavet till EN klocka sÄ hade jag behÄllit dessa tre. Titanaren och GW-5000 som vardagsklocka, GW-5000 som arbetsklocka (dvs den som fÄr ta lite stryk) och Mudman som jobbeklocka. Denna trio hade varit ganska sÄ skön att ha kvar men Àn sÄ lÀnge vÄgar jag inte. Tack för att du frÄgade
![]()
JajemÀn för det Àr den enda klocka som jag skulle kunna ha pÄ mig hela tiden och som skulle vara hyfsat billig att ersÀtta.Den vinner t.o.m. över titanmodellen för 16 papp?
Hyfsat lika dÄ med andra ordHaha jag gillar! Jag skulle nog ocksÄ haft gw-5000 med dÀr. Förmodligen bytt ut mudman mot rangeman dÄ jag absolut behöver ha en barometernr 3 hade varit svÄr för mig. Kanske en av dom nya metall Squaresen
Diggar den bara mer Ă€n mudmannenHyfsat lika dĂ„ med andra ordMen varför mĂ„ste du ha en barometer? Ăr det i rent preppingsyfte? Jag gillar Mudman eftersom den ocksĂ„ visar datum i UTC lĂ€ge samt att den har en kompass. Dessutom Ă€r just denna klocka lika exakt som en HAQ vilket Ă€r coolt!
Det var ju ocksÄ en jÀkla frÄga att stÀlla pÄ en söndag! Nu mÄste jag ju verkligen rannsaka mig sjÀlv och fundera pÄ vad det Àr jag hÄller pÄ med egentligen. Om jag VERKLIGEN skulle banta ner innehavet till EN klocka sÄ hade jag behÄllit dessa tre. Titanaren och GW-5000 som vardagsklocka, GW-5000 som arbetsklocka (dvs den som fÄr ta lite stryk) och Mudman som jobbeklocka. Denna trio hade varit ganska sÄ skön att ha kvar men Àn sÄ lÀnge vÄgar jag inte. Tack för att du frÄgade
![]()
Hej.
Med risk att bli idiotförklarad.
Jag har en G-shock GA-800 som har DST mode, Bör man anvÀnda det istÀllet för att bara flytta fram tiden som alla andra vanliga klockor, Varför finns ens en sÄdan funktion?
Visst Àr det tufft! Man ska ju ocksÄ ta hÀnsyn till att man ska sluta flippa och lÀgga Klocksnack pÄ hyllanDet Àr svÄrt att vÀlja topp 3!
Men dessa kanske.
Kan möjligen byta ut mudman mot en Froggie.
GW 5000 mot HalvstÄlis.
NĂ€, nu blev det jobbigt!
![]()
Hade du inte bara klarat dig pÄ din Millenium Speed?HÀr Àr mina:
Alla screwbacks:
![]()
Alla andra:
![]()
Hade vÀl klarat mig pÄ vilken som helst av dom hÀrHade du inte bara klarat dig pÄ din Millenium Speed?
Alla screwbacks Àr ju synkade pÄ sekunden UTAN att du har stÀllt in sommartidHÀr Àr mina:
Alla screwbacks:
![]()
Alla andra:
![]()
Jag tÀnkte stÀlla in sommartid men fick hjÀrnslÀpp och stÀllde bara in sekunderna hahaAlla screwbacks Àr ju synkade pÄ sekunden UTAN att du har stÀllt in sommartidImponerande!
Menar du timmarna?Jag tÀnkte stÀlla in sommartid men fick hjÀrnslÀpp och stÀllde bara in sekunderna haha
Edit: nu gÄr Àven sekunderna rÀtt![]()
Fack! Ja. Du hör ju. Viruset har stÀllt till det kognitivtMenar du timmarna?
âEndastâ femDĂ„ har jag packat undan ett par klockor sĂ„ att endast 5 kvarstĂ„r inklusive jobb- och arbetsklockor. Nu ska jag kĂ€nna efter hur det kĂ€nns i ett par veckor![]()
Jag vet men ett syfte Ă€r nog att skala ner klockhobbyn. Om jag ser i backspegeln har det gĂ„tt Ă„t mycket pengar pĂ„ klockor som nog hade gett större glĂ€dje nĂ„gon annanstansâEndastâ fem
Jag gjorde samma rensning under början av mars och kom ner till tre klockor ett tag. Mycket av charmen med klockhobbyn Àr att kunna byta ofta och mellan mÄnga, enligt mig.
Ibland kan det bara ligga rÀtt i tiden att backa lite och göra nÄgot annat. Ibland hittar man tillbaka, ibland inte.Jag vet men ett syfte Àr nog att skala ner klockhobbyn. Om jag ser i backspegeln har det gÄtt Ät mycket pengar pÄ klockor som nog hade gett större glÀdje nÄgon annanstans![]()