• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TÀnkte ev byta min gamla Garmin Forerunner 310XT och har tittat pÄ Garmin Instinct en del. Jag vill ha en klocka som tÄl lite och kommer inte att anvÀnda en massa mer eller mindre onödiga finesser förutom meddelanden, stoppur och timer, distans. Vill helst ha monokrom display (ej intresserad av att kunna titta pÄ bilder eller byta urtavlan t.ex)
Nu har jag Àven kolla pÄ följande modeller
Casio gbd-100
Casio gbd-800
Casio gbd-h1000
Har jag förstÄtt rÀtt att H1000 har inbyggd GPS, att 100 kan kopplas till telefonens GPS för att möta distans medan 800 endast har stegrÀknare?
Även 800 kan mĂ€ta distans om du har den kopplad till mobilen. Skillnaden Ă€r vĂ€l 100 kan göra det utan mobilen nĂ€r den lĂ€rt sig hur snabbt du springer för olika strĂ€ckor.

@Sonnyboy
Jag antar utmaningen, jag ska köra med dessa 3 ... sÄ lÀnge jag orkar :)
DSC07203.jpg
OjdÄ, det var ju inte meningen att sprida dÄliga vibbar i trÄden :) men den dÀr trion ser ju fin ut! Dessutom trumfar du mig med 3 mot 5 :nailbiting:

En sÄdan hÀr dag Àr det naturligt att samla stallet. Det har utvecklats till att för tillfÀllet vara en samling pÄ till 90% svarta klockor, till 90% G-Shocks och en Seiko samt till 50% squares. Jag har inga mekaniska urverk kvar! I mÄnga klocksamlares ögon Àr det en dyster utveckling förmodar jag, i mina ögon en naturlig sÄdan. Men ambitionen Àr att samlingen ska fortsÀtta att krympa...
7A6785BA-8EB4-49C2-9C7E-BA37BDA150E4.jpeg
Riktigt fin samling! Är det 2 st GW-5000 jag ser?

Visst Ă€r det bĂ„da titanarna jag ser? Är sĂ„ sjukt sugen pĂ„ den svarta sĂ„ jag mĂ„ste ta i med varje fiber i min kropp för att stĂ„ emot köpimpulsen. Tycker egentligen att det Ă€r orimliga pengar för vad man fĂ„r, men Ă€ndĂ„... :banghead:
Japp, det stÀmmer. Titan modellerna Àr vÀldigt trevliga, dock Àr Guldisen med positiv display favoriten;)

Tillbaka
Topp