Cool!Det finns en gud trots allt! Sverigeklockan Àr bestÀlld men vi fÄr vÀl se hur lÄng tid det tar att fÄ hem den i Coronatider. Har man tur hinner den fram till 6/6...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Cool!Det finns en gud trots allt! Sverigeklockan Àr bestÀlld men vi fÄr vÀl se hur lÄng tid det tar att fÄ hem den i Coronatider. Har man tur hinner den fram till 6/6...
![]()
Trevlig komposition
So sooooorrry! Det kÀnns som att det Àr Ärets sommarklocka!Kan inte du byta klocka nÄn gÄng....?![]()
Klart det Ă€r en Sverigeklocka, det syns ju lĂ„ng vĂ€g!Cool!Ăr det en Sverigeklocka? GĂ„r den inte att bestĂ€lla i Sverige, eller Ă€r det vĂ€ntetid innan release? 6/6 Ă€r ju rĂ€tt gott om tid annars.
![]()
Nice! Blev en kort svÀng för vÄr del. Packade en kylvÀska med korv och bröd bara. Imorgon drar vi fram muurikan och lagar mat pÄ riktigt.Ser mysigt ut! Var ocksÄ en runda i skogen idag.
![]()
![]()
Snyggt moddat!Dagens square.![]()
Riktigt bra bilder du tar. Ăr det fotat med mobilen ? OnePlus ? Tyckte jag rĂ„kade se det i ett tidigare inlĂ€ggSer mysigt ut! Var ocksĂ„ en runda i skogen idag.
![]()
![]()
Tack! Det stĂ€mmer, en Oneplus 6T Ă€r det. Den tar okej bilder men inte mer och den gĂ„r alltid banans med fĂ€rgerna dĂ„ man mĂ„ste fixa till dem. Blir sĂ€llan bra direkt ur kameran tyvĂ€rr.Riktigt bra bilder du tar. Ăr det fotat med mobilen ? OnePlus ? Tyckte jag rĂ„kade se det i ett tidigare inlĂ€gg![]()
SkÀrpan var det ju inget fel pÄ iafTack! Det stÀmmer, en Oneplus 6T Àr det. Den tar okej bilder men inte mer och den gÄr alltid banans med fÀrgerna dÄ man mÄste fixa till dem. Blir sÀllan bra direkt ur kameran tyvÀrr.
Modulen Àr vÀl verket och i sÄ fall Àr svaret nej.En kvÀllsfundering, Àr det samma kvartsverk i alla moduler eller skiljer det sig Ät? Inget som tydligt framgÄr pÄ deras hemsida vad jag kan se. NÄgon kanske har nÄn bra lÀnk att dela med sig av?
Jag kör med Googles kamera-app och justerar fÀrgerna i Photoshop Express nÀr jag fotograferar med mobilen. iPhone har vÀl generellt ganska bra kamera?SkÀrpan var det ju inget fel pÄ iaf
Kör sjÀlv iPhone XR och har sett folk ta riktigt bra bilder med den men har inte riktigt lyckats sjÀlv Ànnu. Kör bara vanliga kamera appen och inge justering eller liknande.![]()
Tack för tipset, tog hem appen sÄ fÄr se om jag förstÄr mig pÄ denJag kör med Googles kamera-app och justerar fÀrgerna i Photoshop Express nÀr jag fotograferar med mobilen. iPhone har vÀl generellt ganska bra kamera?
Enligt egen erfarenhet sÄ funkar det aldrig att synka manuellt och man fÄr snÀllt vÀnta pÄ att den sköter det automatiskt. Lustigt nog verkar de flesta vara överens om att det gÄr lÀttare att fÄ klockorna att synka om de ligger nedpackade i nÄgon lÄda istÀllet för att ligga framme.Jag har försökt synka GW-5600BC med radiosignalsmottagaren men har aldrig lyckats tror jag. FÄr error efter kanske 10 sekunder, prövat mot fönster osv som det stÄr i manualen.
Funkar att synka med blÄtand men vore kul att veta hur/om radiodelen fungerar.
Gör jag nÄgot fel eller Àr det svÄrt att hitta signal ?![]()
SÄ lÀnge du inte bor i nordvÀstra delen sÄ bör du kunna fÄ in signalen frÄn England Àven om det Àr lite av ett grÀnsfall men det finns som sagt appar som simulerar signalen. Clock Wave till IOS och DCF77 Emulator till android.En frÄga om dessa radiosynkningar, Àr de automatiska eller gÄr det att stÀnga av ?
Jag misstÀnker att de inte pÄ lÄngt nÀr fungerar pÄ Island.
Ser ut att vara precis pÄ grÀnsenEnligt egen erfarenhet sÄ funkar det aldrig att synka manuellt och man fÄr snÀllt vÀnta pÄ att den sköter det automatiskt. Lustigt nog verkar de flesta vara överens om att det gÄr lÀttare att fÄ klockorna att synka om de ligger nedpackade i nÄgon lÄda istÀllet för att ligga framme.
Edit: Det finns appar för det men det hjÀlper ju inte den som Àven har tillgÄng till BT.
SÄ lÀnge du inte bor i nordvÀstra delen sÄ bör du kunna fÄ in signalen frÄn England Àven om det Àr lite av ett grÀnsfall men det finns som sagt appar som simulerar signalen. Clock Wave till IOS och DCF77 Emulator till android.
![]()
Ja, det ska gÄ att stÀnga av men det enda som hÀnder Àr att den i vÀrsta fall inte synkar sÄ jag vet inte riktigt varför man skulle vilja stÀnga av det?Ser ut att vara precis pÄ grÀnsen
Edit: Men gÄr det att stÀnga av ?? Om man nu vill det ?
O nej, Big Ben har trillat ner
Riktigt bra bilder du tar. Ăr det fotat med mobilen ? OnePlus ? Tyckte jag rĂ„kade se det i ett tidigare inlĂ€gg![]()
Ărligt talat tror jag det beror mer pĂ„ fotografen Ă€n kameran att bilderna blir sĂ„ bra. @MaBr har en fotografs öga, och dĂ„ blir kompositionerna dĂ€refter. En fröjd att beskĂ„da hans bilder!Tack! Det stĂ€mmer, en Oneplus 6T Ă€r det. Den tar okej bilder men inte mer och den gĂ„r alltid banans med fĂ€rgerna dĂ„ man mĂ„ste fixa till dem. Blir sĂ€llan bra direkt ur kameran tyvĂ€rr.