Aw, snĂ€ll du Ă€r dĂ„!Ărligt talat tror jag det beror mer pĂ„ fotografen Ă€n kameran att bilderna blir sĂ„ bra. @MaBr har en fotografs öga, och dĂ„ blir kompositionerna dĂ€refter. En fröjd att beskĂ„da hans bilder!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Aw, snĂ€ll du Ă€r dĂ„!Ărligt talat tror jag det beror mer pĂ„ fotografen Ă€n kameran att bilderna blir sĂ„ bra. @MaBr har en fotografs öga, och dĂ„ blir kompositionerna dĂ€refter. En fröjd att beskĂ„da hans bilder!![]()
Det Ă€r sĂ„klart en fördel med vettiga grejer men jag instĂ€mmer till fullo!Ărligt talat tror jag det beror mer pĂ„ fotografen Ă€n kameran att bilderna blir sĂ„ bra. @MaBr har en fotografs öga, och dĂ„ blir kompositionerna dĂ€refter. En fröjd att beskĂ„da hans bilder!![]()
Ăr det nĂ„gon större skillnad smakmĂ€ssigt jĂ€mfört med Marmite? Jag Ă€lskade Marmite som liten men nĂ€r jag köpte en burk för nĂ„got Ă„r sen och tĂ€nkte ta en trip down memory lane höll jag fan pĂ„ att trilla baklĂ€nges nĂ€r jag skruvade av korken...Gâday mate! Wanna eat some sandwich?
No worries, mate
![]()
Alla mina klockor Àr stÀllda en kvart föreJa, det ska gÄ att stÀnga av men det enda som hÀnder Àr att den i vÀrsta fall inte synkar sÄ jag vet inte riktigt varför man skulle vilja stÀnga av det?![]()
Ăr det nĂ„gon större skillnad smakmĂ€ssigt jĂ€mfört med Marmite? Jag Ă€lskade Marmite som liten men nĂ€r jag köpte en burk för nĂ„got Ă„r sen och tĂ€nkte ta en trip down memory lane höll jag fan pĂ„ att trilla baklĂ€nges nĂ€r jag skruvade av korken...
Ser förresten ut att vara en GD-350 sÄ hur tycker du att vibben fungerar? Jag har velat testa det men hittar ingen annan modell som har denna funktion.
Jag skulle ta dom dÀr tÀckningskurvorna mer som ett ungefÀrligt omrÄde. Jag bor lÄngt utanför och det synkar varje natt utan besvÀr.Ser ut att vara precis pÄ grÀnsen
Edit: Men gÄr det att stÀnga av ?? Om man nu vill det ?
Gissar pÄ att vÀggklockan Àr bÀttre pÄ att ta emot signalen, kanske större antenn?Min GW-B5600BC-1ER och wv-59 vill inte synka trots att jag hÀngt dom pÄ balkongrÀcket som vÀtter Ät sydvÀst. Det konstiga Àr att jag har en vÀggklocka i köket som har gÄtt rÀtt i flera Är trots flera betongvÀggar i mellan. Provat Àven att lÀgga klockorna bredvid vÀggklockan utan resultat.
Vilken modell Àr detta?Helvete vad bra den hÀr Àr.
Förmodligen den bÀsta dryga tusenlapp jag nÄgonsin spenderat.
![]()
Det Ă€r Casios Ă„ttkantiga G-Shock-serie, ofta kallad âCasiOakâ, som finns i flertalet fĂ€rger. Just den helsvarta (GA-2100-1A1ER) Ă€r den mest eftertraktade och ofta slut överallt.Vilken modell Ă€r detta?
à k förbi Klockmaster Globen, hade pÄ lager förra veckan nÀr jag var dÀr.Det Àr Casios G-Shock GA-2100-1A1ER, som finns i flertalet fÀrger. Just den helsvarta Àr mest eftertraktad och ofta slut överallt.
https://www.klockia.se/casio-g-shock-octagon-series-ga-2100-1a1er
Bra tips! Var inte jag som sökte den, men dÄ kan intressenten kontakta KM Globen och bestÀlla.à k förbi Klockmaster Globen, hade pÄ lager förra veckan nÀr jag var dÀr.
Kolla med KM Globen, de fick in nÄgra nÀr de slÀpptes vet jag! (Pokemon Baby-G)Den Àr slut, jag tÀnkte bestÀlla en![]()
Tack! Den var riktigt snygg, sĂ€rskilt i helsvartDet Ă€r Casios Ă„ttkantiga G-Shock-serie, ofta kallad âCasiOakâ, som finns i flertalet fĂ€rger. Just den helsvarta (GA-2100-1A1ER) Ă€r den mest eftertraktade och ofta slut överallt.
https://www.klockia.se/casio-g-shock-octagon-series-ga-2100-1a1er
Kolla sĂ„ att inte metallbiten som ska nudda baklocket har blivit för böjd.Hittade denna rackare i en gammal kartong. Efter batteribyte mĂ€rkte jag att âmodeâ-knappen inte fungerade. Har tummen mitt i handen, men jag tog en chansning och öppnade och tittade. Lyckades faktiskt fĂ„ knappen att fungera, men jag tror att jag lyckades komma Ă„t nĂ„gonting annat, för dĂ„ slutade pip-funktionen fungera i stĂ€llet! Fin Ă€r den i alla fall![]()
Du kanske tappade bort den lilla fjĂ€dern som ska trycka mot baklocket? DĂ„ blir det tyst.Hittade denna rackare i en gammal kartong. Efter batteribyte mĂ€rkte jag att âmodeâ-knappen inte fungerade. Har tummen mitt i handen, men jag tog en chansning och öppnade och tittade. Lyckades faktiskt fĂ„ knappen att fungera, men jag tror att jag lyckades komma Ă„t nĂ„gonting annat, för dĂ„ slutade pip-funktionen fungera i stĂ€llet! Fin Ă€r den i alla fall![]()
Hittade denna rackare i en gammal kartong. Efter batteribyte mĂ€rkte jag att âmodeâ-knappen inte fungerade. Har tummen mitt i handen, men jag tog en chansning och öppnade och tittade. Lyckades faktiskt fĂ„ knappen att fungera, men jag tror att jag lyckades komma Ă„t nĂ„gonting annat, för dĂ„ slutade pip-funktionen fungera i stĂ€llet! Fin Ă€r den i alla fall![]()
Kanske har fel. Det finns vÀl en fjÀder ocksÄ men jag tror den Àr till för statisk elektricitet och Àr det Àr en metall flÀrp (piezo högtalare?) Som trycker mot baklocket.Du kanske tappade bort den lilla fjÀdern som ska trycka mot baklocket? DÄ blir det tyst.
Edit, tvÄa pÄ bollen och som @Fujoor pÄpekade, kanske inte Àr nÄgon fjÀder alls.![]()
Okej, jag Àr en idiot, jag sÀger inte mer Àn sÄ.Du kanske tappade bort den lilla fjÀdern som ska trycka mot baklocket? DÄ blir det tyst.
Edit, tvÄa pÄ bollen och som @Fujoor pÄpekade, kanske inte Àr nÄgon fjÀder alls.![]()
Se ovan bild. Jag tror att du kan stoppa dit random metall bit sÄ lÀnge den rör klockan och baklocket sÄ borde du fÄ ljud. Det kanske bara Àr sÄ att du böjt flÀrpen.Okej, jag Àr en idiot, jag sÀger inte mer Àn sÄ.
Den hÀr lilla, lilla fjÀdern, gÄr det att fÄ tag pÄ en ny sÄdan?
KÀnn inte sÄ, enligt min erfarenhet det vanligaste felen pÄ Àldre casios. Den dÀr fjÀdern försvinner vÀldigt lÀtt om det nu Àr fjÀder pÄ den. LÀgg upp modellnumret sÄ kanske det gÄr att reda ut.Okej, jag Àr en idiot, jag sÀger inte mer Àn sÄ.
Den hÀr lilla, lilla fjÀdern, gÄr det att fÄ tag pÄ en ny sÄdan?