SvÄrt att vÀlja idag, bÄda ropar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En pÄ varje armSvÄrt att vÀlja idag, bÄda ropar.
![]()
Den vÀxer! Rent estetiskt ser den bra ut - dykningsbiten överlÄter jag till nÄgon annan.Lite bÀttre bilder pÄ nya Frogman.
![]()
![]()
![]()
Lite bÀttre bilder pÄ nya Frogman.
![]()
![]()
![]()
Men vi fÄr fÀrre digitalare i kollektionen!Den vÀxer! Rent estetiskt ser den bra ut - dykningsbiten överlÄter jag till nÄgon annan.
Vad Àr det sagt om vÄrens release, blir den i april som planerat?
Ja, det Àr synd. Det Àr intressant att de vÀljer att göra sÄ.Men vi fÄr fÀrre digitalare i kollektionen!
- Tveksam ...
- LÀngtar! Hoppas den kommer snart, har bokat en hos Klockmaster Globen.Lite bÀttre bilder pÄ nya Frogman.
![]()
![]()
![]()
Faktiskt inte. Jag har helt glömt bort vart den tog vÀgenUndra om det dÀr Àr min gamla. Har du köpt den av @Fujoor ?![]()
Tron Edition!
MÄndag och strÄlande vÀder hÀr i norra VÀstmanland. StÄl eller Titan idag? Lika men ÀndÄ olika.
![]()
Baserat pĂ„ infon pĂ„ hemsidan sĂ„ verkar de bara ha ett svenskt organisationsnummer men att sjĂ€lva verksamheten sköts frĂ„n Danmark resp. Norge i och med att kontaktinfon anger en dansk adress med danskt telefonnummer. SĂ€krast svar fĂ„r du sĂ„ klart om du hör med deras kundtjĂ€nst men jag skulle tro att bestĂ€llningarna skickas frĂ„n Danmark (resp. Norge om man bestĂ€ller inom Norge)?Ăr watchia svenskt? Kanske dum frĂ„ga men vill inte vid ev bestĂ€llning fĂ„ skickat frĂ„n Norge(lĂ€ste samarbete mellan Norge, Danmark och Sverige)
En av dom bÀsta! Glad jag har den
- Njae, den hĂ€r blev knepig att svara pĂ„. LĂ€nkbitarna Ă€r lite olika utformade, stĂ„len har ju âbandstiftâ som hĂ„ller ihop lĂ€nkbitarna, titanen traditionella stift o hylsor. Sedan har stĂ„len en blank yta medan titanen Ă€r matt. Tanken Ă€r nog att fasningarna skall vara lika, men behandlingen före DLC-belĂ€ggning (borstning eller trumling) kan nog bli lite olika.Ăr det en synvilla eller har titanaren skarpare kanter pĂ„ bandet och bandinfĂ€stningen?
- Njae, den hĂ€r blev knepig att svara pĂ„. LĂ€nkbitarna Ă€r lite olika utformade, stĂ„len har ju âbandstiftâ som hĂ„ller ihop lĂ€nkbitarna, titanen traditionella stift o hylsor. Sedan har stĂ„len en blank yta medan titanen Ă€r matt. Tanken Ă€r nog att fasningarna skall vara lika, men behandlingen före DLC-belĂ€ggning (borstning eller trumling) kan nog bli lite olika.
SĂ„ svaret Ă€r nog att det Ă€r ganska lika, mest ett ljusfenomen. Men stĂ„len kĂ€nns ju âmjukareâ med sin blanka yta Ă€n titanen med sin sidenmatta.
Kollade med lupp i alla fall
- Edit: Det ser faktiskt ut som att stÄlvarianten Àr mer borstad/trumlad före belÀggning. Förmodligen Àr stÄlet lite mjukare Àn titanlegeringen sÄ att det tagit (rundat av skarpa hörn) lite mer.
10:10:10.MÄndag och strÄlande vÀder hÀr i norra VÀstmanland. StÄl eller Titan idag? Lika men ÀndÄ olika.
![]()
Köpte denna nĂ€r den slĂ€pptes 2018 och har butit den tvĂ„ gĂ„nger sedan dess tror jag. Vi klickade inte riktigt helt enkelt (vilket kanske inte Ă€r sĂ„ förvĂ„nande sett utifrĂ„n dess otvivelaktigt stora kosmetiska karaktĂ€r med rĂ€tt hög blingfaktor). Har lĂ€nge funderat pĂ„ att sĂ€lja den men likt mĂ„nga andra G-Shock modeller sĂ„ Ă€r den svenska marknaden âförstördâ av ett eller ett fĂ„tal exemplar som sĂ„lts pĂ„ KS till riktiga fyndpriser och dĂ€rmed etablerat nĂ„gon form av marknadspris i mĂ„ngas ögon, de sĂ€ljer för betydligt mer pĂ„ ebay tex men vem orkar med det... NĂ„vĂ€l, efter att den legat i klocktrĂ€da i sĂ€kert minst 18 mĂ„nader nu sĂ„ fick jag en ingivelse och valde den idag och hĂ€pp! Den Ă€r ju skitrolig! KĂ€nns nĂ€stan som att ha en ny klocka i samlingen.
Sett uppgifter om lansering 20/4 och pris kring 5 kakor.NÄgon som vet nÀr GBD-H1000 modellen kommer att sÀljs? Vad kommer den att kosta?