Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Varenda dag du har camoday sÄ lurar du mig ett steg nÀrmre köp av en sÄn...![]()
Mudman G-9000
Gulfman G-9100
Riseman GW-9200
Mudman G-9300
Rangeman GW-9400
GX-56
GD-350
GD-400
G-7900
GW-7900
PÄ grÀnsen till elakt nuVerkligen skön negativ display, Ätminstone utomhus.
![]()
PÄ grÀnsen till elakt nu
Den Àr riktigt snygg..
Fast först pÄ köplistan just nu stÄr en GW-B5600AR.![]()
Mmm Den Àr ju det. Saknar ARen för att fÄ hela fÀrgpalletten bland mina 5600orDen röda displayen Àr verkligen frÀck!
GÄr inte obemÀrkt förbi.
Bara undra, passa den till en dw-5600e?Tror det blir en snabb flipp pĂ„ denna Ă€ndĂ„. Eller Ă€nnu bĂ€ttre, byte mot ett svart? âAgedâ eller inte det kvittar.
NÄgon i trÄden som Àr sugen?
edit: gÀller alltsÄ bara lÀnk och bezel, inte sjÀlva klockan.![]()
![]()
Ja det gör den.Bara undra, passa den till en dw-5600e?
Tack för snabbt svarJa det gör den.
Tack, hade lite trÄkigt under ett möteHÀrlig bild!
Jag har för mig att det har att göra med var den Àr tillverkad nÄgonstans.Tack, hade lite trÄkigt under ett möteBlev dock lite osymetrisk men men...
Vad stÄr DG för nere till höger pÄ skÀrmen, nÄgon som vet?
Tack, hade lite trÄkigt under ett möteBlev dock lite osymetrisk men men...
Vad stÄr DG för nere till höger pÄ skÀrmen, nÄgon som vet?
Kul lÀsningMin MetalSquare-historia del 3
Naturligtvis behövde (?) jag nu en GMW-B5000V-1, den hade bĂ„de lite annorlunda utseende och var limiterad! Casio beskrev den som en âAged-IP versionâ vilket visade sig vara en PVD-belagd stĂ„lvariant som trumlats eller borstats efter belĂ€ggning. Dessutom hade den negativ display, men i övrigt var den identisk med de tidigare varianterna.
Jag meddelade frun att det var dags att planera en resa till Klockmaster Globen för att köpa ytterligare en klocka. Hon tyckte det var en utmÀrkt idé, varför förstod jag inte förrÀn hon berÀttade att resan Àven skulle innefatta ett stopp pÄ Ikea i VÀsterÄs. NÄja, det var bara att gilla lÀget och stÀlla in sig pÄ en Golgatavandring pÄ Ikea, men med en ny MetalSquare pÄ handleden som tröst.
Nyheten fick sedan göra tjÀnst pÄ handleden ett tag, men Àven om jag var förtjust i utseendet var det nÄgonting som gjorde att vi inte klickade med varandra. InsÄg att det var den negativa displayen som inte tilltalade mig, den var tex mycket svÄrare att lÀsa av under de flesta ljusförhÄllanden. Klockan har sedan tillbringat mesta tiden i klocklÄdan och varför jag inte sÄlt den vet jag inte riktigt, jag brukar ha lÀtt för att göra mig av med saker jag inte gillar sÄ mycket.
Nu hittade jag dock annat roligt i GShock-trÀsket. En Mudmaster GWG-1000-1A3 inhandlades och blev en riktig favorit, den passar tex utmÀrkt som semesterklocka. Vi brukar resa till Rhodos eller Kreta varje sommar och dÀr har den varit kul sÀllskap med tex termometer, barometer och kompass (vi brukar promenera och cykla rÀtt mycket).
Sedan Äkte jag pÄ en Frogman (GWF-D1000-1) i en bytesaffÀr med en GShockvÀn och Àven den tyckte jag var kul (vilket har resulterat i ytterligare en senare).
DÀrefter var det lugnt ett tag innan den stora skrÀllen kom: tvÄ olika MetalSquare i Titan, dessutom med safirglas. HÀr var det bara att kasta sig pÄ telefonen och boka bÄda, den ena var dessutom limiterad. Priserna hade förstÄs fortsatt uppÄt, men smakar det sÄ kostar det!
GMW-B5000TB-1 och GMWB5000TCM var referensbeteckningarna pÄ dem. Den ena svart och den andra camo, nu blev det spÀnnande igen!
Men mer om detta i nĂ€sta kapitel âŠ
![]()
Min MetalSquare-historia del 3
Naturligtvis behövde (?) jag nu en GMW-B5000V-1, den hade bĂ„de lite annorlunda utseende och var limiterad! Casio beskrev den som en âAged-IP versionâ vilket visade sig vara en PVD-belagd stĂ„lvariant som trumlats eller borstats efter belĂ€ggning. Dessutom hade den negativ display, men i övrigt var den identisk med de tidigare varianterna.
Jag meddelade frun att det var dags att planera en resa till Klockmaster Globen för att köpa ytterligare en klocka. Hon tyckte det var en utmÀrkt idé, varför förstod jag inte förrÀn hon berÀttade att resan Àven skulle innefatta ett stopp pÄ Ikea i VÀsterÄs. NÄja, det var bara att gilla lÀget och stÀlla in sig pÄ en Golgatavandring pÄ Ikea, men med en ny MetalSquare pÄ handleden som tröst.
Nyheten fick sedan göra tjÀnst pÄ handleden ett tag, men Àven om jag var förtjust i utseendet var det nÄgonting som gjorde att vi inte klickade med varandra. InsÄg att det var den negativa displayen som inte tilltalade mig, den var tex mycket svÄrare att lÀsa av under de flesta ljusförhÄllanden. Klockan har sedan tillbringat mesta tiden i klocklÄdan och varför jag inte sÄlt den vet jag inte riktigt, jag brukar ha lÀtt för att göra mig av med saker jag inte gillar sÄ mycket.
Nu hittade jag dock annat roligt i GShock-trÀsket. En Mudmaster GWG-1000-1A3 inhandlades och blev en riktig favorit, den passar tex utmÀrkt som semesterklocka. Vi brukar resa till Rhodos eller Kreta varje sommar och dÀr har den varit kul sÀllskap med tex termometer, barometer och kompass (vi brukar promenera och cykla rÀtt mycket).
Sedan Äkte jag pÄ en Frogman (GWF-D1000-1) i en bytesaffÀr med en GShockvÀn och Àven den tyckte jag var kul (vilket har resulterat i ytterligare en senare).
DÀrefter var det lugnt ett tag innan den stora skrÀllen kom: tvÄ olika MetalSquare i Titan, dessutom med safirglas. HÀr var det bara att kasta sig pÄ telefonen och boka bÄda, den ena var dessutom limiterad. Priserna hade förstÄs fortsatt uppÄt, men smakar det sÄ kostar det!
GMW-B5000TB-1 och GMWB5000TCM var referensbeteckningarna pÄ dem. Den ena svart och den andra camo, nu blev det spÀnnande igen!
![]()
SpÀnnande att följa din historia. TÀnk sÄ smidigt om det rÀckte med ett IKEA-besök varje gÄng man vill rÀttfÀrdiga ett nytt klockköp..Min MetalSquare-historia del 3
![]()
Prova handvÀskor vetja !SpÀnnande att följa din historia. TÀnk sÄ smidigt om det rÀckte med ett IKEA-besök varje gÄng man vill rÀttfÀrdiga ett nytt klockköp..![]()
Min senaste taktik Àr att muta med Baby G's. Funkar sÄdÀrProva handvÀskor vetja !
- Undrar om inte den dÀr Àr den coolaste GShocken överhuvudtaget!Vilken pjÀs. Som en stridsvagn runt handleden!![]()
![]()
![]()