• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Morgon-soffhÀng med DW 5035.
En stilla undran; pÄ vintage screwbacks Àr ju baklocket mycket tjockare Àn moderna screwbacks - Àr det nÄgot som mÀrks pÄ handleden?

IMG_20200517_071020.jpg

Njaeee, aldrig nĂ„got jag tĂ€nkt pĂ„. Är dom verkligen mycket tjockare? o_O

Det postades ju en del vintage squares i trÄden och jag blev lite förvÄnad över att baklocket var sÄ tjockt. Typ tvÄ staplade enkronor. Kanske mest en synvilla? PÄ de moderna locken Àr ju kanten fasad i en vinkel som vintage kanske inte Àr.

Det postades ju en del vintage squares i trÄden och jag blev lite förvÄnad över att baklocket var sÄ tjockt. Typ tvÄ staplade enkronor. Kanske mest en synvilla? PÄ de moderna locken Àr ju kanten fasad i en vinkel som vintage kanske inte Àr.

Aha du tÀnker sÄ. Ja jag tror inte tjockleken Àr nÄgon större skillnad pÄ, har tyvÀrr alla mina pÄ annan ort sÄ jag kan inte mÀta Ät dig. :(

36E46875-89B0-4594-912D-B61E5AC97DAB.jpeg
67553EFC-BD69-4D99-8FB2-65933A5EE498.jpeg
I gÄr blev det en tur till Globen för ett (försiktigt) besök hos Klockmaster. Jag var vÀldigt nyfiken pÄ att fÄ se och klÀmma pÄ Rangemaster GPR-B1000.
Var lite instÀlld pÄ att köpa en om den inte kÀndes alldeles för stor.
Tyckte storleken var ok och nĂ€r de hade den limiterade ”Magma Ocean” kvar var det bara att handla.
Nu gÀller det att lÀra sig alla funktioner :)

I gÄr blev det en tur till Globen för ett (försiktigt) besök hos Klockmaster. Jag var vÀldigt nyfiken pÄ att fÄ se och klÀmma pÄ Rangemaster GPR-B1000.
Tyckte storleken var ok och nĂ€r de hade den limiterade ”Magma Ocean” kvar var det bara att handla.
Grattis! Minns kÀnslan som igÄr nÀr jag öppnade min kartong med en GPR-B1000 i.
Det svÄra Àr att vÀlja vilket lÀge pÄ skÀrmen man ska ha ihop med tidvisningen. Lyckades aldrig bestÀmma mig :D
Sitter den skönt sÄ Àr det ju en av de bÀttre klockorna med en display som Àr svÄr att slÄ.

Senast Àndrad:

Maffigt. Och den ser ju inte stor ut pÄ dig.

Var det nÄn hÀr pÄ trÄden som just köpte denna pÄ Traddis?
Riktigt lÀcker i fÀrgsÀttningen iaf:)
gwm5610pc.jpg

Grattis! Minns kÀnslan som igÄr nÀr jag öppnade min kartong med en GPR-B1000 i.
Det svÄra Àr att vÀlja vilket lÀge pÄ skÀrmen man ska ha ihop med tidvisningen. Lyckades aldrig bestÀmma mig :D
Sitter den skönt sÄ Àr det ju en av de bÀttre klockorna med en display som Àr svÄr att slÄ.
- Tack, sitter bra eftersom den har en bra lösning pÄ bandinfÀstningen.
- Kom du bra överens med GPSen? Verkar lite knepigt om man vill mÀta tex lÀngden pÄ en cykeltur eller promenad.
ED9AEF90-A89D-4A97-8B60-DE728BD1E7E4.jpeg

Tillbaka
Topp