• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Paketöppning!...?
98ED0C49-68AE-4C73-8AB2-12E1E0EAB726.jpeg

hmm...?
A2B8544E-E81C-4924-B9B6-3DF3A98426DE.jpeg

Ohh...
60A2D8FF-7EDB-41C3-9BC9-ABB92F8D45CE.jpeg

KÀndes inte lika gigantisk som jag förestÀllt mig. Ser betydligt bÀttre ut irl Àn pÄ produktbilden.
DEF1BAF8-E989-4A9D-93C6-E8A401AE69D5.jpeg

Sitter bra, en jÀkla koloss! Men ren kÀrlek frÄn första ögonblicket!
DE974AC2-C065-469F-8BB5-C25388B6D053.jpeg
AEF93910-69BC-46FF-8CD3-B2E9A5A89D38.jpeg
Grattis! Sitter som en smÀck. Redan nÀr man skymtade Mumin i paketöppningen sÄ förstod man att det skulle bli nÄgot bra :woot:

Man kan anvÀnda mobilappar för att simulera radiosignalen. Clock wave tror jag att det heter till iPhone och DCF77 emulator till Android.
Testade med den men fick det aldrig att fungera. Dock lÀt jag klockan hÀnga upp-och-ned i ett fönster i natt, och nu visar sig RCVD-symbolen haha :) Kanske inget man gör varje kvÀll, men nÀr andan (och orken) faller pÄ...

Senast Àndrad:
Testade med den men fick det aldrig att fungera. Dock lÀt jag klockan hÀnga upp-och-ned i ett fönster i natt, och nu visar sig RCVD-symbolen haha :) Kanske inget man gör varje kvÀll, men nÀr andan (och orken) faller pÄ...
Jag har aldrig testat det sjÀlv men enligt uppgift sÄ mÄste man ha ganska hög volym och klockan nÀra högtalaren för att den ska fÄnga upp signalen. Vad jag förstÄr Àr det dock en högfrekvent signal som vuxna inte verkar uppfatta men som barn och djur störs av. Allt baserat pÄ vad jag har lÀst sÄ nÄgon med faktisk erfarenhet fÄr gÀrna fylla i. :happyhappy:

Jag har aldrig testat det sjÀlv men enligt uppgift sÄ mÄste man ha ganska hög volym och klockan nÀra högtalaren för att den ska fÄnga upp signalen. Vad jag förstÄr Àr det dock en högfrekvent signal som vuxna inte verkar uppfatta men som barn och djur störs av. Allt baserat pÄ vad jag har lÀst sÄ nÄgon med faktisk erfarenhet fÄr gÀrna fylla i. :happyhappy:
Det fungerar via s.k. övertoner som genereras av hörbara frekvenser frÄn din telefon. D.v.s. alla borde kunna höra detta. Ingen kan dock höra övertonerna som genereras.

• Like
Reactions: HSK
Fungerar perfekt för mig, dock anvÀnder jag det sÀllan sedan jag kom pÄ att klockan uppdateras varje natt jag sover med den, dock inte liggande i fönstret i samma rum eller i klocklÄdan i rummet utanför????? Black Magic:nailbiting:

Kanske dax att göra en hörseltest och se hur mycket du förlorat? ;)
Jag har nedsatt hörsel (trummis)...
Normalt hör bara barn dessa toner. Antingen Àr min fru omogen eller har bra hörsel :D
Hon hör Àven sÄna dör dosor man sÀtter i vÀgguttag som skrÀmmer bort möss.
För och vÀga upp OT sÄ kommer hÀr en bild :happyhappy:

20200524_184910.jpg

Once you go big you never go back. Eller nej, det kanske var black förresten? Äsch, det var sĂ€kert bĂ„de och. :D
20200525_200135.jpg

G-shocks bevisar tesen om att det handlar om L2L snarare Àn diameter och det Àr rÀtt imponerande hur pass bÀrbara de ÀndÄ Àr med tanke pÄ de groteska mÄtten. Jag har vÀldigt smala handleder men upplever ÀndÄ att stora G-shocks bÀrs riktigt bra tack vare vettigt L2L-mÄtt och vingarna som finns pÄ de lite större varianterna. HÀr en GWG-100 med sina 56x55x17mm.

NÄgon som har eller har haft bÄde Gwg 1000 och Gpr-b1000?
Hur sitter dom pÄ armen? Gwg Àr lite topptung pÄ mig och vill rotera utÄt, Àr Gpr likadan eller kanske vÀrre?
Har lite funderingar pÄ att slÀppa gwg och byta upp mig men har inte möjlighet att uppsöka handlare pÄ ett par veckor.

Nu sÄg jag att din GWF verkar sÄld men hur upplevde du den kontra Rangeman i storlek? :) Har provat gwf-d1000 men min upplevse var att den Àr lite stor och tung, tycker Àven föregÄngaren rent estetiskt Àr finare.

Mitt enda problem med Frogman car att jag hamnade mellan tvÄ hÄl pÄ bandet. Antingen alldeles för lös eller sÄ alldeles för tajt. Annars hade den fÄtt stanna och fÄtt mer handledstid. Men rangeman Àr klart mer bÀrbar och bekvÀmare. Rangeman Àr grym!

Mitt enda problem med Frogman car att jag hamnade mellan tvÄ hÄl pÄ bandet. Antingen alldeles för lös eller sÄ alldeles för tajt. Annars hade den fÄtt stanna och fÄtt mer handledstid. Men rangeman Àr klart mer bÀrbar och bekvÀmare. Rangeman Àr grym!

samma dilemma jag har med alla master of g, synd för finns mkt roligt :-/

Once you go big you never go back. Eller nej, det kanske var black förresten? Äsch, det var sĂ€kert bĂ„de och. :D
20200525_200135.jpg

G-shocks bevisar tesen om att det handlar om L2L snarare Àn diameter och det Àr rÀtt imponerande hur pass bÀrbara de ÀndÄ Àr med tanke pÄ de groteska mÄtten. Jag har vÀldigt smala handleder men upplever ÀndÄ att stora G-shocks bÀrs riktigt bra tack vare vettigt L2L-mÄtt och vingarna som finns pÄ de lite större varianterna. HÀr en GWG-100 med sina 56x55x17mm.

InstÀmmer. Sen fÄr ju gshocks vara lite större Àn en reguljÀr dykare i stÄl. Dom kommer liksom undan med det :)

NÄgon som har eller har haft bÄde Gwg 1000 och Gpr-b1000?
Hur sitter dom pÄ armen? Gwg Àr lite topptung pÄ mig och vill rotera utÄt, Àr Gpr likadan eller kanske vÀrre?
Har lite funderingar pÄ att slÀppa gwg och byta upp mig men har inte möjlighet att uppsöka handlare pÄ ett par veckor.
Jag tycker GWG-1000 sitter bĂ€ttre. ÄndĂ„ Ă€r jag sugen pĂ„ att köpa en GPR-B1000 igen fast med grönt band. Den Ă€r större och klumpigare pĂ„ alla vis men pĂ„ ett bra sĂ€tt :hilarious:

Tillbaka
Topp