• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DÄligt vÀder och sÀmre blir det nog enligt Rangeman :-(
00022066-8A62-4D0F-9E80-C189279B93E3.jpeg

Det var ju det jag gjorde nÀr jag skulle vara redig och göra rent min GPR-B1000. Skruvade bort 4 skruvar till bezeln och sen tillbaka igen. 3 av skruvarna fÀste dÄ inte för att gÀngorna var slut...

AjdÄ. Det Àr nog tyvÀrr nÄgot som g-shock fÄr leva med. Plast och gÀngor Àr en dÄlig kombination.

PÄ GPR-B1000 Àr de stora skruvarna fÀsta i sjÀlva boetten. Det var dessa gÀngor som gav sig direkt. Pytte-skruvarna pÄ sidan eller som till bandet var det inga bekymmer med o_O
- TrÄkigt, tyvÀrr Àr nog gÀngor i plast kombinerat med insexskruvar i metall generellt som gjort för gÀngpaj (man drar gÀrna för hÄrt med en insexnyckel).

Är gĂ€ngorna i plast? Trodde det var metall i boetten...
- Har ingen aning, men vore det solid metall i gÀngorna sÄ Àr det ju orimligt att det blir gÀngpaj första gÄngen man skruvar ur och i skruvarna. Om man nu inte drar för hÄrt pga insexnyckeln förstÄs.
FÄr leta efter en sprÀngskiss pÄ klockan och se hur det Àr konstruerat.

PÄ GPR-B1000 Àr de stora skruvarna fÀsta i sjÀlva boetten. Det var dessa gÀngor som gav sig direkt. Pytte-skruvarna pÄ sidan eller som till bandet var det inga bekymmer med o_O

En av mina skruvar pÄ mudmaster har gett vika. Ja det Àr ett ofog. Det skulle ju iofs gÄ att förstÀrka med en gÀnga i stÄl men kanske inte sÄ lÀtt att fÄ den att förbli förankrad i plasten.

Det var ju det jag gjorde nÀr jag skulle vara redig och göra rent min GPR-B1000. Skruvade bort 4 skruvar till bezeln och sen tillbaka igen. 3 av skruvarna fÀste dÄ inte för att gÀngorna var slut...
Dum frÄga kanske men Àr det verkligen skruvar dÄ? Jag hade liknande pÄ min 7900 och det var tydligen bara för syns skull, de fÀster genom att man bara klickar fast dem i skalet men GPR-B1000 Àr ju lite mer high-end sÄ den kanske har riktiga skruvar.

Dum frÄga kanske men Àr det verkligen skruvar dÄ? Jag hade liknande pÄ min 7900 och det var tydligen bara för syns skull, de fÀster genom att man bara klickar fast dem i skalet men GPR-B1000 Àr ju lite mer high-end sÄ den kanske har riktiga skruvar.
Haha. Ja jo, det Àr skruvar
Annars hade inte Watchtech sagt att gÀngorna var helt slut ;)

• Like
Reactions: HSK
- Har ingen aning, men vore det solid metall i gÀngorna sÄ Àr det ju orimligt att det blir gÀngpaj första gÄngen man skruvar ur och i skruvarna. Om man nu inte drar för hÄrt pga insexnyckeln förstÄs.
FÄr leta efter en sprÀngskiss pÄ klockan och se hur det Àr konstruerat.
DÀrför jag blev osams med klockan. BÀttre gÀngor och notiser frÄn mobilen sÄ vore den perfekt :)

Du kommer inte Ă„ngra dig:)
Är det bara jag som föredrar gummi? Jag Ă€r i och för sig inget större fan av lĂ€nk över huvud taget men just G-shock tycker jag ska bĂ€ras pĂ„ gummi bĂ„de för utseendet och bekvĂ€mlighetens skull. Alla fĂ„r sĂ„ klart bĂ€ra sina klockor hur man vill men jag tycker nĂ€stan att det Ă€r lite konstigt att jag verkar vara ensam om att ogilla kombilĂ€nken. Det kanske Ă€r jag som Ă€r konstig? :p
Stay...stay...good fish! :D

Är det bara jag som föredrar gummi? Jag Ă€r i och för sig inget större fan av lĂ€nk över huvud taget men just G-shock tycker jag ska bĂ€ras pĂ„ gummi bĂ„de för utseendet och bekvĂ€mlighetens skull. Alla fĂ„r sĂ„ klart bĂ€ra sina klockor hur man vill men jag tycker nĂ€stan att det Ă€r lite konstigt att jag verkar vara ensam om att ogilla kombilĂ€nken. Det kanske Ă€r jag som Ă€r konstig? :p
Kan ju bara tala för mig sjÀlv, men jag kÀnner att klockan "klibbar" fast pÄ armen med gummiarmbandet. UngefÀr som om jag mÄste gÄ i kostym ( Àr jeans/tshirt-mÀnniska):D Fasen vet om det inte Àr jag som Àr konstig som satt lÀnk pÄ alla mina fyrkanter.. I synnerhet med tanke pÄ hur gratis dom Àr :banghead:
Men precis som du sÀger, det viktigaste Àr att vi gillar det vi har, för annars blir det ju inte anvÀnt :) Och oavsett vilket band det sitter pÄ en G-shock sÄ Àr klockan grym!

Tillbaka
Topp