• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TÀnkte pÄ att hylsa/stift Àr en lösning som Àr typisk för seiko men inte för casio. Det Àr just pÄ watchuseek jag lÀst om detta. Jag antar att man inte Àr fullt ut transparent med alla detaljer i produktionen.

FortsÀtter pÄ DW 5600 temat.
LÀgg mÀrke till den urtjusiga vintage kÀnslan man fÄr av displayen a la 80 tals minirÀknare.

IMG_20200612_114425.jpg

FortsÀtter pÄ DW 5600 temat.
LÀgg mÀrke till den urtjusiga vintage kÀnslan man fÄr av displayen a la 80 tals minirÀknare.

IMG_20200612_114425.jpg
Mycket bra. Den var den som fick mig att halka in pÄ G-shock. Jag bestÀllde en och hade egentligen inga förvÀntningar, jag menar en digital klocka i plast. Hur bra kan den vara? Jag blev dock vÀldigt positivt överraskad! Jag har ganska mycket att sÀga om den. Fylligare inlÀgg kommer senare! Tills dess bjuder jag pÄ en bild. Jag blev sugen av dina inlÀgg och kastade pÄ mig den idag.
BB46232E-91DD-46BA-80F9-ECD81DF11697.jpeg

Mycket bra. Den var den som fick mig att halka in pÄ G-shock. Jag bestÀllde en och hade egentligen inga förvÀntningar, jag menar en digital klocka i plast. Hur bra kan den vara? Jag blev dock vÀldigt positivt överraskad! Jag har ganska mycket att sÀga om den. Fylligare inlÀgg kommer senare! Tills dess bjuder jag pÄ en bild. Jag blev sugen av dina inlÀgg och kastade pÄ mig den idag.
BB46232E-91DD-46BA-80F9-ECD81DF11697.jpeg

Ser fram emot dina Ă„sikter!

• Like
Reactions: Ncs
Hur tÀnker ni kring mönsterpassade band? Köper ni pÄ er en extra uppsÀttning att ha i reserv eller byter ni ut det nÀr det behövs mot det som finns pÄ marknaden vid tillfÀllet? Jag har en camomönstrad Frogman och har funderat lite pÄ om man eventuellt skulle köpa pÄ sig ett extra band eftersom den kan vara lite svÄr att matcha med alternativa fÀrger/nyanser men kÀnner samtidigt att det finns roligare saker att lÀgga en tusenlapp pÄ.

Hur tÀnker ni kring mönsterpassade band? Köper ni pÄ er en extra uppsÀttning att ha i reserv eller byter ni ut det nÀr det behövs mot det som finns pÄ marknaden vid tillfÀllet? Jag har en camomönstrad Frogman och har funderat lite pÄ om man eventuellt skulle köpa pÄ sig ett extra band eftersom den kan vara lite svÄr att matcha med alternativa fÀrger/nyanser men kÀnner samtidigt att det finns roligare saker att lÀgga en tusenlapp pÄ.
Bra tanke egentligen, dock Àr ju oddsen att du gör dig av med den inom betydligt högre Àn att bandet blir slitet :)
GW-5000 band brukar jag dock ha i massor. Jag sÀtter dom pÄ alla mina g-shocks.

JĂ€kla bra klocka faktiskt.
Billig och mer klassiskt retro blir det inte, anvÀndbara komplikationer, tidvisning i alla lÀgen, unik display och sifferfonter.
IMG_20200612_105703.jpg
Haha, ja tÀnkte det! Nu Àr ju GW-M5610 oxÄ rÀtt retro men klart man mÄste prova pÄ DW-5600 oxÄ! Kostar ju ingenting.
Men "light" knappen Àr alltsÄ nere till höger? MÀrkligt...

Haha, ja tÀnkte det! Nu Àr ju GW-M5610 oxÄ rÀtt retro men klart man mÄste prova pÄ DW-5600 oxÄ! Kostar ju ingenting.
Haha, jag vet inte hur vanligt det Àr men DW5600 var min första G och jag var sÄ klart van vid det och fick samma kÀnsla nÀr jag köpte en GW-5000 och knappen plötsligt var uppe till höger.
alltsÄ, vad hÀnde dÀr? jag sitter hÀr... mining my own business... pluggar och vipps! frÄn ingenstans köper jag inte en... utan TvÄ g-shocks (B5000 stÄlis och en Gwg-1000)
allsindar....

giphy.gif
Det lÄter som att du Àntligen har tagit ditt förnuft tillfÄnga. ;)

Bra tanke egentligen, dock Àr ju oddsen att du gör dig av med den inom betydligt högre Àn att bandet blir slitet :)
GW-5000 band brukar jag dock ha i massor. Jag sÀtter dom pÄ alla mina g-shocks.
Ja, det Àr svÄrt. Den har dessutom en lite udda ljusblÄ nyans sÄ jag vet inte riktigt om nÄgot annat band skulle passa fÀrgmÀssigt.

Haha, jag vet inte hur vanligt det Àr men DW5600 var min första G och jag var sÄ klart van vid det och fick samma kÀnsla nÀr jag köpte en GW-5000 och knappen plötsligt var uppe till höger.
Haha. ja, som sagt, för mig Àr det tvÀrtom. Hade ju iofs en DW-5600BB förut, minns inte hur det var pÄ den. Men det hÀr med negativa displayer, sÄ svÄrt för det. :)

Ja knappen för lampan sitter ju lite tokigt och det Àr inte sÀllan jag trycker fel. DÄ tÀnker jag shit nu sliter jag pÄ mitt fina batteri. :)

• Like
Reactions: HSK
Ja knappen för lampan sitter ju lite tokigt och det Àr inte sÀllan jag trycker fel. DÄ tÀnker jag shit nu sliter jag pÄ mitt fina batteri. :)
Haha, EXAKT den kÀnslan man fÄr nÀr man tÀnder bakgrundsbelysningen pÄ batterimodellerna och man riktigt kÀnner hur smÄlÀnningen i en dör lite inombords varje gÄng man kommer Ät knappen. :hilarious:

Tillbaka
Topp