• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

5610 kÀnns vÀldigt liten o smidig efter gx, gwg och gpr..:)
15933667007217804628813037307707.jpg

Jag har varit pÄ den hÀr frÄgan förut. Vad köper man för G-Shock till frugan som föredrar storleken pÄ en F91-W alias Terroristen? Hon tycker att 5600 squares Àr för stora :(

Jag har varit pÄ den hÀr frÄgan förut. Vad köper man för G-Shock till frugan som föredrar storleken pÄ en F91-W alias Terroristen? Hon tycker att 5600 squares Àr för stora :(

Jag bestĂ€llde en BGD-560SK-7 till dottern men som sambon sĂ€kert kommer ”lĂ„na” dĂ„ och dĂ„ ;). 40mm borde kanske funka för din fruga ocksĂ„?

Det kanske bara Àr jag som Àr trött och förvirrad men visar den inte en punkt per timme i vissa fall? PÄ denna bild fÄr jag det till 48h om man tÀnker 1+2+2+1+1+2+2+1+1+4+1+1+1+2+2 (=24 markeringar) och att den Àr tÀnkt att visa 48h vilket i sÄ fall innebÀr en markering per 2h men pÄ jÀmförelsebilden tidigare sÄ sÄg det ut att vara 11-12 mÀtpunkter som ska visa <12h? GÄr den alltsÄ över till en ny skala nÀr man passerat 12h och att det Àr först dÀrefter som varje markering symboliserar 2h? o_O

Det kanske bara Àr jag som Àr trött och förvirrad men visar den inte en punkt per timme i vissa fall? PÄ denna bild fÄr jag det till 48h om man tÀnker 1+2+2+1+1+2+2+1+1+4+1+1+1+2+2 (=24 markeringar) och att den Àr tÀnkt att visa 48h vilket i sÄ fall innebÀr en markering per 2h men pÄ jÀmförelsebilden tidigare sÄ sÄg det ut att vara 11-12 mÀtpunkter som ska visa <12h? GÄr den alltsÄ över till en ny skala nÀr man passerat 12h och att det Àr först dÀrefter som varje markering symboliserar 2h? o_O
Nu Àger jag inte klockan i frÄga men Àr det inte bara en förvirrad mÀnniska som skrivit manualen och inte greppat att vissa civiliserade lÀnder kör med 24 timmars visning och inte 12 timmars am/pm bullcrap och sÄledes visar första bilden ett dygn och den andra bilden 2 dygn. 24/48 timmar och varje plupp blir dÄ 2 timmar och ordningen Àr förhoppningsvis ÄterstÀlld. :D

Tillbaka
Topp