Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
[/QUOTE]Den Àr sjukt cool, t.o.m. för sextio lök, men jag kamske kan hjÀlpa dig att avstÄ frÄn köp - den verkar ha problem med lÀsbarheten. Jag sÄlde min MR-G bland annat av den anledningen. Kan inte acceptera en klocka som det Àr svÄrt att lÀsa av tiden pÄ.
HallÄ allihopa! hitta detta forum igÄr och som gammal Àlskare av GShock sÄ kan jag sÀga att ni inte gör det lÀtt för min plÄnbok nÀr jag ser alla fina klockor ni har!! har Àgt flera g shock men aldrig lÀrt mig namnen pÄ dom eller modellbeteckningen sÄ bli inte sura pÄ mig nu nÀr jag stÀller frÄgor.
köpte en sÄn genomskinlig dw förra Äret pÄ semester, nu nÀr jag tog pÄ mig den igen sÄ tvÀtta jag hÀnderna med sÄpa och sÄg att det kommit in lite innanför plastet.. och lite rost sÄg jag? Àr detta normalt eller Àr det ett mÄndags ex?
NÄgon mer hÀndig kan sÀkert förklara hur man tar bort skyddet för rengöring. Men det lÄter konstigt att det skulle vara rost, den dÀr modellen innehÄller vÀl ingen metall?
Det Àr nog bara till att skruva av de fyra skruvarna som hÄller bezeln, ta av den och gnugga bort rosten med lite silverputs.HallÄ allihopa! hitta detta forum igÄr och som gammal Àlskare av GShock sÄ kan jag sÀga att ni inte gör det lÀtt för min plÄnbok nÀr jag ser alla fina klockor ni har!! har Àgt flera g shock men aldrig lÀrt mig namnen pÄ dom eller modellbeteckningen sÄ bli inte sura pÄ mig nu nÀr jag stÀller frÄgor.
köpte en sÄn genomskinlig dw förra Äret pÄ semester, nu nÀr jag tog pÄ mig den igen sÄ tvÀtta jag hÀnderna med sÄpa och sÄg att det kommit in lite innanför plastet.. och lite rost sÄg jag? Àr detta normalt eller Àr det ett mÄndags ex?
Tack för tipset! tÀnkte öppna o rengöra den men blev lite nojig att de e nÄtt fel pÄ den.. har flera g shock men första gg jag sÄg nÄtt sÄnt hÀr.. sen Àr den iförsig genomskinlig oxoDet ser ut som att det Àr bandstiften som har rost pÄ sig.
Ta bort bandet och sprintarna med ett bandstiftverktyg eller annat lÀmpligt tunt och smalt verktyg, gör rent.
Till bezelen behöver du en liten stjÀrnskruvmejsel, sitter en liten skruv i varje hörn.
Det Àr bara att pilla ut den över knapparna pÄ ena sidan sÄ lossnar den lÀtt sen.
Gör rent.
Sen Ă€r det bara att skruva ihop den igen sĂ„ bör den vara âsom nyâ
HallÄ allihopa! hitta detta forum igÄr och som gammal Àlskare av GShock sÄ kan jag sÀga att ni inte gör det lÀtt för min plÄnbok nÀr jag ser alla fina klockor ni har!! har Àgt flera g shock men aldrig lÀrt mig namnen pÄ dom eller modellbeteckningen sÄ bli inte sura pÄ mig nu nÀr jag stÀller frÄgor.
Kan ju vara nÄgon av skruvarna som rostat. Jag hade skruvat av bezel och band , rengjort och satt ihop igen.NÄgon mer hÀndig kan sÀkert förklara hur man tar bort skyddet för rengöring. Men det lÄter konstigt att det skulle vara rost, den dÀr modellen innehÄller vÀl ingen metall?
Kan ju vara nÄgon av skruvarna som rostat. Jag hade skruvat av bezel och band , rengjort och satt ihop igen.
mm det var det jag tÀnkte med bandstiftet?Hm. Borde inte skruvarna vara rostbestÀndiga?
Borde ju vara det men det Àr nog bara titan skruvarna som Àr helt rostsÀkra.Hm. Borde inte skruvarna vara rostbestÀndiga?
Det ser ut som att det kan vara bandstiftet som rostat lite.NÄgon mer hÀndig kan sÀkert förklara hur man tar bort skyddet för rengöring. Men det lÄter konstigt att det skulle vara rost, den dÀr modellen innehÄller vÀl ingen metall?
Hur Àr bandet pÄ den dÀr? Mjukt? LÀtt att justera storlek?The clasp.
Hur Àr bandet pÄ den dÀr? Mjukt? LÀtt att justera storlek?
Okej, det ser nog mjukare ut pÄ bild Àn vad det Àr dÄ. Huvudsaken att det sitter bekvÀmt! Oh fan, dÄ gÀller det att mÀta rÀtt frÄn början. LÄter som samma microjustering som pÄ lÀnken, ett hÄl - 5mm isch.Den Àr rÀtt styv pga tjockleken tror jag men ÀndÄ bekvÀm.
UngefÀr som Frogman D1000 skulle jag vilja sÀga. VÀldigt tjockt. Men den har smÄ "vingar" nÀra boetten pÄ undersidan som gör att bandet kramar om handleden bÀttre.
SpÀnnet har en mikrojustering om ca en halv cm. Man mÄste dock först skÀra bort en del av bandet tills den sitter bra pÄ handleden. Otroligt segt band att skÀra i för övrigt! Det Àr tydligen ett specialgummi. Fick verkligen ta i med den vassaste kniven jag hade.
Casios benĂ€mning pĂ„ det Ă€r âDura Soft Fluoro-Rubber Bandâ: https://www.9tro.com/media/lifestyl...oro-rubber-band?AspxAutoDetectCookieSupport=1Den Ă€r rĂ€tt styv pga tjockleken tror jag men Ă€ndĂ„ bekvĂ€m.
UngefÀr som Frogman D1000 skulle jag vilja sÀga. VÀldigt tjockt. Men den har smÄ "vingar" nÀra boetten pÄ undersidan som gör att bandet kramar om handleden bÀttre.
SpÀnnet har en mikrojustering om ca en halv cm. Man mÄste dock först skÀra bort en del av bandet tills den sitter bra pÄ handleden. Otroligt segt band att skÀra i för övrigt! Det Àr tydligen ett specialgummi. Fick verkligen ta i med den vassaste kniven jag hade.
Casios benĂ€mning pĂ„ det Ă€r âDura Soft Fluoro-Rubber Bandâ: https://www.9tro.com/media/lifestyl...oro-rubber-band?AspxAutoDetectCookieSupport=1
Vet inte vilken japansk trolldom som det hĂ€rstammar frĂ„n men det Ă€r vĂ€ldigt bekvĂ€mt för att vara sĂ„pass tjockt och det Ă€r fullstĂ€ndigt magiskt hur ett âgummibandâ som dessutom har ett sĂ„dant mönster (âBishamon Kikkoâ reliefen) kan vara sĂ„ fullstĂ€ndigt befriat frĂ„n damm/smuts...
Blev visst denna idag igen
Ăr den verkligen sĂ„ svĂ„rlĂ€st? Visst blendar visarnas fĂ€rg med subdials fĂ€rger men inte vĂ€rre Ă€n andra klockor med suboptimal lĂ€sbarhet tycker jag.
Stod och höll i Mudmastern i morse meeeen det blev inte sÄ.Har en tendens att fastna pÄ handleden eller hur.