• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Finishen pĂ„ MR-G hĂ„ller högsta klass. ÖvergĂ„ngen mellan polerad / borstad titan Ă€r perfekt.
CD434131-E686-4851-A999-D13469794642.jpeg

92CECA0A-3E50-4F4B-8DA2-7E1847B8F795.jpeg

E8951757-4E05-4CA0-97BA-BE17392BD7FC.jpeg

Sitter som gjuten. Gillar de röda detaljerna och inte minst den pÄkostade claspen med extra skydd.
Hur kÀnns lÀnken? Rasslar den eller Àr det vÀldigt tajt?

Finishen pĂ„ boetten Ă€r nog pĂ„ Grand Seiko nivĂ„. Å andra sidan Ă€r ju de som tillverkar(?) och polerar mrg boetter. :)
Text-reflektions-testet :

IMG_20200717_075930.jpg

Jag mÄste bara hylla relojes lite trots den kassa hemsidan. BestÀllning gjordes kl. 12, jag fick kolli-ID kl. 13 och försÀndelsen Àr nu pÄ vÀg med planerad leverans imorgon (!). :woot:

Samtidigt i en annan del av Europa:
20200716_202224.jpg

:dead:
RdM Àr riktigt bra. Kass hemsida javisst men de Àr att lita pÄ nÀr det skiter sig. BestÀllde min GWF-D1035 Gold Tornado Frogman dÀrifrÄn för nÄgra Är sedan och den försvann direkt efter DHL pickup, de konstaterade att DHL snubben mÄste tagit den och skickade ut en ny (den sista de hade kvar) tÀmligen omgÄende.

RdM Àr riktigt bra. Kass hemsida javisst men de Àr att lita pÄ nÀr det skiter sig. BestÀllde min GWF-D1035 Gold Tornado Frogman dÀrifrÄn för nÄgra Är sedan och den försvann direkt efter DHL pickup, de konstaterade att DHL snubben mÄste tagit den och skickade ut en ny (den sista de hade kvar) tÀmligen omgÄende.

Nu snackar vi kundvÄrd pÄ hög nivÄ.
Hoppas att DHL konfronterade den icke sÄ smarta killen som tog klockan och att repressalierna blev hÄrda.

Sitter som gjuten. Gillar de röda detaljerna och inte minst den pÄkostade claspen med extra skydd.
Hur kÀnns lÀnken? Rasslar den eller Àr det vÀldigt tajt?

Finishen pĂ„ boetten Ă€r nog pĂ„ Grand Seiko nivĂ„. Å andra sidan Ă€r ju de som tillverkar(?) och polerar mrg boetter. :)
Text-reflektions-testet :

IMG_20200717_075930.jpg
Inget rassel i lÀnken, den kÀnns vÀldigt solid. Den Àr ocksÄ vÀldigt skön. Jag vet inte om det Àr titanet som gör det (har aldrig haft en klocka i titan innan) men lÀnken kÀnns mjuk mot handleden pÄ nÄgot sÀtt.

Inget rassel i lÀnken, den kÀnns vÀldigt solid. Den Àr ocksÄ vÀldigt skön. Jag vet inte om det Àr titanet som gör det (har aldrig haft en klocka i titan innan) men lÀnken kÀnns mjuk mot handleden pÄ nÄgot sÀtt.

UtlÄtandet kÀnns ju betryggande ifall man blir sugen pÄ en MRG heltitanare nÀr jag gÄr i pension.
Den enda heltitanare jag klÀmt pÄ senare tid var en Seiko dykare och lÀnken kÀndes vÀldigt rasslig och billig.

• Like
Reactions: Ncs
Jag har svÄrt att fÄ bort den hÀr ur huvudet. Vansinnigt, men ocksÄ vansinnigt frÀnt :)
- Snyggaste visarna och en Hammertone-ring ...
39D375F4-A18C-4657-9B2D-70E4A2B96CC2.jpeg
Den Àr sjukt cool, t.o.m. för sextio lök, men jag kamske kan hjÀlpa dig att avstÄ frÄn köp - den verkar ha problem med lÀsbarheten. Jag sÄlde min MR-G bland annat av den anledningen. Kan inte acceptera en klocka som det Àr svÄrt att lÀsa av tiden pÄ.
20190908_184445~2.jpg
[/QUOTE]

Den Àr sjukt cool, t.o.m. för sextio lök, men jag kamske kan hjÀlpa dig att avstÄ frÄn köp - den verkar ha problem med lÀsbarheten. Jag sÄlde min MR-G bland annat av den anledningen. Kan inte acceptera en klocka som det Àr svÄrt att lÀsa av tiden pÄ.
20190908_184445~2.jpg

- Tackar för stödet, men jag har redan haft nÄgra, sÄ jag Àr medveten om det problemet. Det finns ju överhuvudtaget inga rationella motiv egentligen för att köpa den
- Tackar för stödet, men jag har redan haft ett par, sÄ jag Àr medveten om det problemet. TyvÀrr finns det ju överhuvudtaget inga rationella motiv för att köpa den :)

- Jag har svÄr Ängest, vill ha men vet ocksÄ att det blir en ekonomisk katastrof den dag jag tröttnar :-(
TÀnkte i lika banor nÀr jag köpte min MRG. Idag Ängrar jag ingenting. MRG Àr sÄ sjukt fin och bilder gör den inte rÀttvis. Jag hoppas pÄ att det Àr en keeper.
PÄ mitt jobb har folk sjuka bilar, brukar tÀnka pÄ deras förlust, nÀr det ska sÀljas.
DÄ Àr det ok för mig med min MRG;)

AD165E30-8CAA-40E3-867A-8F36FDEB35DE.jpeg
F7FEB899-6A78-42DD-B50D-2F44FF9C6B63.jpeg
HallÄ allihopa! hitta detta forum igÄr och som gammal Àlskare av GShock sÄ kan jag sÀga att ni inte gör det lÀtt för min plÄnbok nÀr jag ser alla fina klockor ni har!! har Àgt flera g shock men aldrig lÀrt mig namnen pÄ dom eller modellbeteckningen sÄ bli inte sura pÄ mig nu nÀr jag stÀller frÄgor.
köpte en sÄn genomskinlig dw förra Äret pÄ semester, nu nÀr jag tog pÄ mig den igen sÄ tvÀtta jag hÀnderna med sÄpa och sÄg att det kommit in lite innanför plastet.. och lite rost sÄg jag? Àr detta normalt eller Àr det ett mÄndags ex?

AD165E30-8CAA-40E3-867A-8F36FDEB35DE.jpeg
F7FEB899-6A78-42DD-B50D-2F44FF9C6B63.jpeg
HallÄ allihopa! hitta detta forum igÄr och som gammal Àlskare av GShock sÄ kan jag sÀga att ni inte gör det lÀtt för min plÄnbok nÀr jag ser alla fina klockor ni har!! har Àgt flera g shock men aldrig lÀrt mig namnen pÄ dom eller modellbeteckningen sÄ bli inte sura pÄ mig nu nÀr jag stÀller frÄgor.
köpte en sÄn genomskinlig dw förra Äret pÄ semester, nu nÀr jag tog pÄ mig den igen sÄ tvÀtta jag hÀnderna med sÄpa och sÄg att det kommit in lite innanför plastet.. och lite rost sÄg jag? Àr detta normalt eller Àr det ett mÄndags ex?

NÄgon mer hÀndig kan sÀkert förklara hur man tar bort skyddet för rengöring. Men det lÄter konstigt att det skulle vara rost, den dÀr modellen innehÄller vÀl ingen metall?

Tillbaka
Topp