• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Testar nÄn ny instÀllning pÄ mobilkameran. Lite vÀl fÀrgglatt kanske?
IMG_20200716_160244.jpg

https://www.gshock.com/resource/images/pdf/INT_DW6900_Book_14P_all.pdf

Detta har kanske varit uppe i trÄden förut men för mig var det nytt. Kul, man blir sugen pÄ en 6900 direkt :facepalm:
Jag föredrar faktiskt 6900 före squares Àven om de kanske inte Àr sÄ vackra. Beysningsknappen Àr i stort sett den enda jag anvÀnder (och jag gör det frekvent) sÄ smidig knapp för det Àr ett enormt plus i min bok. Har dock dÄlig koll pÄ modellerna och "rÄkade" köpa en negativ 6900 tidigare idag trots att jag hatar den kassa lÀsbarheten och har gÄtt igenom typ fem stycken som har sÄlts ganska omgÄende. :facepalm:

Jag föredrar faktiskt 6900 före squares Àven om de kanske inte Àr sÄ vackra. Beysningsknappen Àr i stort sett den enda jag anvÀnder (och jag gör det frekvent) sÄ smidig knapp för det Àr ett enormt plus i min bok. Har dock dÄlig koll pÄ modellerna och "rÄkade" köpa en negativ 6900 tidigare idag trots att jag hatar den kassa lÀsbarheten och har gÄtt igenom typ fem stycken som har sÄlts ganska omgÄende. :facepalm:
Jag gillade inte alls 6900orna tills jag upptÀckte 6600orna. Nu vill jag bara ha fler.
DSC08149.jpg
DSC08053.jpg

Jag köpte en negativ 6900BBA och gillar den, mycket bra lÀsbarhet sÄ lÀnge man köper just BB-modellen!

• Like
Reactions: HSK
Jag mÄste bara hylla relojes lite trots den kassa hemsidan. BestÀllning gjordes kl. 12, jag fick kolli-ID kl. 13 och försÀndelsen Àr nu pÄ vÀg med planerad leverans imorgon (!). :woot:

Samtidigt i en annan del av Europa:
20200716_202224.jpg

:dead:

Nu mÄste du avslöja vad du bestÀllde för nÄgot :stop::woot:
Det Àr inget mÀrkvÀrdigt och inte meningen att hypa upp det pÄ nÄgot sÀtt, jag blev bara sÄ glatt överraskad att det gick sÄ fort till skillnad frÄn Froggien som verkar ta flera veckor pÄ sig att komma fram.

Jag Àr ganska less pÄ min DW-5600 och tycker som sagt att det Àr lite pilligt med de smÄ knapparna sÄ det blev en DW-6900BCM a.k.a. Neo Tokyo som ny beater.

108171466_311147636742710_2365547178984223727_n.jpg

Det Àr inget mÀrkvÀrdigt och inte meningen att hypa upp det pÄ nÄgot sÀtt, jag blev bara sÄ glatt överraskad att det gick sÄ fort till skillnad frÄn Froggien som verkar ta flera veckor pÄ sig att komma fram.

Jag Àr ganska less pÄ min DW-5600 och tycker som sagt att det Àr lite pilligt med de smÄ knapparna sÄ det blev en DW-6900BCM a.k.a. Neo Tokyo som ny beater.

Neon-serien Àr riktigt roliga tycker jag. Becksvart med en gnutta neon.

• Like

Den Àr ju klart vÀrd att hypa! Ser fram emot bilder nÀr du fÄr hem den :happyhappy:

• Like
Ett första intryck Àr att klockan kÀnns mycket "coolare" nu. Kanske Àr för att jag inte gillar gummi :) Den hÀr adaptern (frÄn Casio?) verkar bygga ganska mycket, zulu blev vÀldigt högt, ett seatbelt frÄn CNC bÀttre. Följde med ett tunt nato med avklippt flÀrp, det Àr nog bÀst. Kommer helt klart köra min pÄ nato, men ska leta lite efter andra adaptrar.
Bilder: 1 avklippt, 2 vanligt, 3 zulu och 4 seatbelt.
IMG_20200715_202744.jpg
IMG_20200715_202850.jpg
IMG_20200715_202958.jpg
IMG_20200715_203112.jpg
Första bilden ser bĂ€st ut. Funkar bra med profilen pĂ„ klockan. Jag har förgĂ€ves försökt att sporta NATO i flera Ă„r, men funkar inte för mig, det bygger för mycket i höjden. Är avis pĂ„ folk som kan ro det i hamn, men din G-shock med ett enkelt NATO skulle nog funka för mig

Första bilden ser bĂ€st ut. Funkar bra med profilen pĂ„ klockan. Jag har förgĂ€ves försökt att sporta NATO i flera Ă„r, men funkar inte för mig, det bygger för mycket i höjden. Är avis pĂ„ folk som kan ro det i hamn, men din G-shock med ett enkelt NATO skulle nog funka för mig
Har du provat det alternativa sÀttet att bÀra nato? (Singel loop, se bifogad bild?) Bygger mycket mindre pÄ höjden :)
IMG_4081.JPG

MR-G-B1000D.
Finns Àven i en variant dÄ hela klockan Àr i dlc (svart), dÄ med referens B1000B.

• Like
Tillbaka
Topp