• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Grattis! Och kul att du sprider G-Shocks glada budskap utanför den hÀr trÄden :happyhappy:
Ja, jag tÀnkte att det kunde vara en intressant kontrast mot alla Rolex i trÄden och att den dessutom fick agera som roligt exempel pÄ hur skönheten sitter i betraktarens ögon. Jag tror som sagt att de flesta bara ser en groteskt stor och ful plastklocka samtidigt som den Àr ren kÀrlek för mig som sitter hÀr med ett stort leende pÄ lÀpparna. :)

Du fÄr lÀgga upp lite bilder pÄ ditt nytillskott ocksÄ nÀr den anlÀnder! ;)

14ACA3EE-EF30-4761-A00D-A6BB71F1808B.jpeg
74181DE6-1701-4FC4-B178-797EF697AF6B.jpeg

Ok hÀr kommer en mini review som utlovat.
Plus:
Riktigt bra band
Gillar fÀrgen skarpt, bÀttre i verkligheten!
Bra tydlig display
Mycket trÀningsfuktioner
Notifieringar... Undrar hur lÀnge batteriet hÄllero_O

Minus:

LĂ„ngt band, blir nog att klippa en bit!
Ändra datum till svensk standard har har inte hittat
Finns sÀkert mer men jag uppdaterar eftersom :)
MVIMG_20200724_165105.jpg
MVIMG_20200724_165058.jpg
MVIMG_20200724_165055.jpg
MVIMG_20200724_165050.jpg
MVIMG_20200724_165042.jpg
MVIMG_20200724_165039.jpg
MVIMG_20200724_165021.jpg

Plus:
Riktigt bra band
Bra tydlig display
Mycket trÀningsfuktioner

Minus:

Gillar verkligen displayen. NĂ„gon som vet om det finns fler squares med liknande displayer?

Senast Àndrad:
Plus:
Riktigt bra band
Bra tydlig display
Mycket trÀningsfuktioner

Minus:

Fina bilder. Samtidigt som jag diggar den hÄrt sÄ Àr jag lite rÀdd att smartwatch Àr framtiden för G-Shock :bag:

Plus:
Riktigt bra band
Bra tydlig display
Mycket trÀningsfuktioner

Minus:

Snygg och kul att fÄ se den i andra vinklar.
Bandet var vÀldigt snyggt. Första bilden: överraskande att bandet har öppna snitt mellan segmenten.
Hur upplever du knapparna? Distinkta eller svampiga?

Snygg och kul att fÄ se den i andra vinklar.
Bandet var vÀldigt snyggt. Första bilden: överraskande att bandet har öppna snitt mellan segmenten.
Hur upplever du knapparna? Distinkta eller svampiga?
HÄller med om bandet, riktigt riktigt snyggt! Knapparna kÀnns som dom flesta G-shock, förutom square! Fullt fungerande, men inget jÀttekÀnsla. Dom Àr ganska stora och lÀra att trÀffa. Man kan stÀlla in sÄ att dom vibrerar... Ska testa det imorron :)

Fina bilder. Samtidigt som jag diggar den hÄrt sÄ Àr jag lite rÀdd att smartwatch Àr framtiden för G-Shock :bag:

Hoppas verkligen att de inte ger sig in i det segmentet. Smartwatches kommer att urholka G-shocks DNA, triple 10 eller ej.
TÄget har vÀl gÄtt för lÀngesen för dem men det Àr vÀl inte omöjligt att de kan komma att slÀppa nÄgra renodlade smarta klockor i framtiden. De har redan sÀkert the know-how, men har nog svÄrt att bestÀmma sig i vilken riktning G-shock ska gÄ.
GBX 100 Àr kanske ett steg nÀrmare och inte minst för att se hur vÀl den tas emot?
Eller hÄller de sig till det fungerande konceptet att G-shock Àr en stryktÄlig fashion-klocka. Vad vet jag. :)

HÄller med om bandet, riktigt riktigt snyggt! Knapparna kÀnns som dom flesta G-shock, förutom square! Fullt fungerande, men inget jÀttekÀnsla. Dom Àr ganska stora och lÀra att trÀffa. Man kan stÀlla in sÄ att dom vibrerar... Ska testa det imorron :)

Knapparna kan alltsÄ viberera vid tryck? NÄn form av vibrerande feedback nÀr pipljuden inte rÀcker till?

Hoppas verkligen att de inte ger sig in i det segmentet. Smartwatches kommer att urholka G-shocks DNA, triple 10 eller ej.
TÄget har vÀl gÄtt för lÀngesen för dem men det Àr vÀl inte omöjligt att de kan komma att slÀppa nÄgra renodlade smarta klockor i framtiden. De har redan sÀkert the know-how, men har nog svÄrt att bestÀmma sig i vilken riktning G-shock ska gÄ.
GBX 100 Àr kanske ett steg nÀrmare och inte minst för att se hur vÀl den tas emot?
Eller hÄller de sig till det fungerande konceptet att G-shock Àr en stryktÄlig fashion-klocka. Vad vet jag. :)
Ja, och parallellt med de nya smarta klockorna sÄ blir Frogman analog. MÀrkligt.

Det finns nog absolut en marknad för det men det skulle behöva förfinas en hel del mjukvarumÀssigt. Just nu kÀnns det mest som att man har tagit en G-shock och slÀngt in stegrÀknare och notiser i efterhand istÀllet för att tillverka en smartwatch frÄn grunden och uppÄt. Jag Àr övertygad om att man Ätminstone till viss del kommer att fortsÀtta pÄ det hÀr spÄret men man mÄste steppa upp sitt game rejÀlt om man ska kunna konkurrera med drakarna.
Ja, och parallellt med de nya smarta klockorna sÄ blir Frogman analog. MÀrkligt.
Saxat frÄn Hodinkee:
Now, I believe there was another reason for Casio to push their analog watch development. Ever since the debut of the Gravitymaster GPW-1000 in 2014, the company has been busy developing high-end models of each category with a combination of their well-established solar atomic timekeeping and an analog display. The brand has released flagship watches for land, sea, and sky, such as Gravitymaster and Mudmaster, and despite being relatively new collections, they are gaining popularity among G-Shock fans.

For the company, the last remaining challenge was the "sea" aspect. Of course, there is the Gulfmaster, which came out of the efforts I described above, but when you think of "sea" in the G-Shock lineup, the Frogman takes the prime spot.
Det lÄter vettigt Àven om det rÄder delade Äsikter kring hur resultatet blev. Jag har hört att den har en hel del problem med kronan vilket kÀnns oacceptabelt pÄ en sÄ pass dyr modell men förhoppningsvis Àr det bara barnsjukdomar.

Ni som har froggies: har ni lite spel i bandstiften/hylsorna eller vad man nu ska kalla dem? Har aldrig haft nÄgon froggie tidigare och tycker att det verkar lite mÀrkligt att de inte Àr hÄrt fastskruvade men Ä andra sidan sÄ Àr den i stort sett oanvÀnd sÄ det vore samtidigt konstigt om nÄgon skulle ha pillat pÄ den.

Ni som har froggies: har ni lite spel i bandstiften/hylsorna eller vad man nu ska kalla dem? Har aldrig haft nÄgon froggie tidigare och tycker att det verkar lite mÀrkligt att de inte Àr hÄrt fastskruvade men Ä andra sidan sÄ Àr den i stort sett oanvÀnd sÄ det vore samtidigt konstigt om nÄgon skulle ha pillat pÄ den.

Jag har lite spel i bÄda stiften/skruvarna. GÄr att rucka ~1mm.

• Like
Reactions: HSK
- Mina har lite spel i "sidled" om det Ă€r det du menar. Annars Ă€r bandet stumt mot boetten. (Ändrat svar)

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp