• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Beach mode on :pirate:
IMG_20200723_113652.jpg

Ville verkligen ha den hÀr, men mÄste acceptera att jag inte Àr bekvÀm med de fÀrgglada GShockerna. DÀrför gör jag som vanligt, bjuder ut den hÀr till er till ett oslagbart pris. Jag har haft den pÄ mig en gÄng för fotografering under en promenad, den Àr alltsÄ i nyskick. Fungerar perfekt och naturligtvis Àr den fullset.
Om nÄgon hÀr vill ha den sÄ fÄr ni den för 9300 kr inkl rekfrakt. Jag tror det Àr lÀgsta priset i hela vÀrlden för en GWF-D1000ARR-1JR. Bara att skicka pm :)
CC3A3C73-F87B-40F5-8D79-F98D50DD966E.jpeg
0673571E-1524-49D4-963C-C01E10941B33.jpeg
Aaaah! Typiskt min (o)tur! Jag som har vÀntat i tvÄ veckor pÄ att fÄ hem min frÄn England och sÄ reas den ut pÄ forumet. :D

Ville verkligen ha den hÀr, men mÄste acceptera att jag inte Àr bekvÀm med de fÀrgglada GShockerna. DÀrför gör jag som vanligt, bjuder ut den hÀr till er till ett oslagbart pris. Jag har haft den pÄ mig en gÄng för fotografering under en promenad, den Àr alltsÄ i nyskick. Fungerar perfekt och naturligtvis Àr den fullset.
Om nÄgon hÀr vill ha den sÄ fÄr ni den för 9300 kr inkl rekfrakt. Jag tror det Àr lÀgsta priset i hela vÀrlden för en GWF-D1000ARR-1JR. Bara att skicka pm :)

Wow. Verkligen verkligen ett supergeneröst erbjudande.
Jag blir smÄsugen pÄ den men jag mÄste tyvÀrr försöka hÄlla igen lite, ett tag!

Hemarbete med aged IP. Har bara haft positiva displayer tidigare. Är inte helt positiv till negativ display. Bortsett frĂ„n det sĂ„ Ă€r den grym!
IMG_20200723_122343.jpg

Lite fÄr man alltid offra om man vill bÀra den snyggaste kombinationen. :) DÄ Àr det ÀndÄ en hyfsat bra negativ display du har pÄ din. Det finns negativa displayer dÀr man knappt kan se vad tiden Àr. En ljus display kanske hade passat men jag tycker "aged" gÄr bÀst ihop med en negativ display.

Lite fÄr man alltid offra om man vill bÀra den snyggaste kombinationen. :) DÄ Àr det ÀndÄ en hyfsat bra negativ display du har pÄ din. Det finns negativa displayer dÀr man knappt kan se vad tiden Àr. En ljus display kanske hade passat men jag tycker "aged" gÄr bÀst ihop med en negativ display.
HÄller helt med. Den passar bÀst med negativ display, klart snyggt och lÀsbarheten Àr inget problem i ljus, dÀremot i halvmörker Àr den svÄrlÀst (Älderstecken?) man kan ju alltid trycka pÄ lightknappen om det behövs :)

Haha, det Àr vÀl ingenting att be om ursÀkt för! :happyhappy: Det var jag som var sÄ het pÄ gröten och var tvungen att ha en omedelbart. :D

Riktigt bra pris och kul att trĂ„den Ă„terigen premieras, jag hade klippt den direkt om jag inte hade hunnit bestĂ€lla en annan. Å andra sidan sĂ„ sitter min fast i Malmö nu sĂ„ jag Ă€r Ă€ndĂ„ lite sugen...

Haha, det Àr vÀl ingenting att be om ursÀkt för! :happyhappy: Det var jag som var sÄ het pÄ gröten och var tvungen att ha en omedelbart. :D

Riktigt bra pris och kul att trĂ„den Ă„terigen premieras, jag hade klippt den direkt om jag inte hade hunnit bestĂ€lla en annan. Å andra sidan sĂ„ sitter min fast i Malmö nu sĂ„ jag Ă€r Ă€ndĂ„ lite sugen...

Malmö? DÄ har du den sÀkert imorgon.

• Like
Reactions: HSK
Har sett senare boxar dÀr detta korrigerats sÄ ur ett spekulativt samlarperspektiv kanske dessa tidiga exemplar blir mer intressanta?
Jag tror snarare tvÀrtom. Det Àr en begrÀnsad upplaga och jag tror att alla utom en som jag har sett har varit felstavade. Det verkar som att man rÀttade till det vÀldigt sent in i serien?

- DÄ Àr den sÄld, skickas till den nya Àgaren senare idag :) Tack S för en snabb och smidig affÀr.

SÄ kan det ju ocksÄ vara sÄklart. Lite trist att de inte avslöjar antalet klockor i serien.
TÀnkte precis frÄga om nÄgon visste antal men jag antar att det Àr hemligt dÄ. :) Enligt uppgifter i trÄden (frÄn dig om jag inte minns fel?) sÄ kom det tio stycken till UK och USA sÄ det kÀnns som att det borde vara ett ganska begrÀnsat antal. Jag förstÄr dock inte riktigt varför Casio Àr sÄ hemlighetsfulla om det redan pÄ förhand har bestÀmts att ett visst antal ska produceras? Jag kan pÄ sÀtt och vis förstÄ det men modeller som titan-square dÀr man förmodligen hoppades pÄ att fÄ utöka serien men sÄna hÀr modeller sÀljer ju alltid slut direkt.

TÀnkte precis frÄga om nÄgon visste antal men jag antar att det Àr hemligt dÄ. :) Enligt uppgifter i trÄden (frÄn dig om jag inte minns fel?) sÄ kom det tio stycken till UK och USA sÄ det kÀnns som att det borde vara ett ganska begrÀnsat antal. Jag förstÄr dock inte riktigt varför Casio Àr sÄ hemlighetsfulla om det redan pÄ förhand har bestÀmts att ett visst antal ska produceras? Jag kan pÄ sÀtt och vis förstÄ det men modeller som titan-square dÀr man förmodligen hoppades pÄ att fÄ utöka serien men sÄna hÀr modeller sÀljer ju alltid slut direkt.
StĂ€mmer, det var frĂ„n mig. Vet att SoHo butiken i NY endast fick 10st och tror att London butiken fick in 10 ocksĂ„ men det vet jag inte sĂ€kert (konstigt om de skulle fĂ„ fler Ă€n NY dock). Är ju extremt fĂ„ av limiterade G-Shock modeller (MRG exkluderat) som Casio talar om exakt antal av, Portern Ă€r den enda jag kan komma pĂ„. För ICERC modeller, olika collabs etc sĂ„ framgĂ„r vĂ€l nĂ€stan aldrig vilket antal det rör sig om?

Tillbaka
Topp