Jag har lite spel i bÄda stiften/skruvarna. GÄr att rucka ~1mm.
Lite motstridiga uppgifter men det kanske varierar mellan olika ex antar jag.- Mina Àr helt stumma, men den Àr inte sÄ mycket anvÀnd heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har lite spel i bÄda stiften/skruvarna. GÄr att rucka ~1mm.
Lite motstridiga uppgifter men det kanske varierar mellan olika ex antar jag.- Mina Àr helt stumma, men den Àr inte sÄ mycket anvÀnd heller.
Grattis! Trevliga bilder och kul att fÄ en snabbrecension.Ok hÀr kommer en mini review som utlovat.
Plus:
Riktigt bra band
Gillar fÀrgen skarpt, bÀttre i verkligheten!
Bra tydlig display
Mycket trÀningsfuktioner
Notifieringar... Undrar hur lÀnge batteriet hÄller
Minus:
LĂ„ngt band, blir nog att klippa en bit!
Ăndra datum till svensk standard har har inte hittat
Finns sÀkert mer men jag uppdaterar eftersom
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Jag har Àndrat mitt svar efter att ha kollat lite bÀttre, mina har ocksÄ lite spel i "sidled".Lite motstridiga uppgifter men det kanske varierar mellan olika ex antar jag.Det gÄr vÀl sÀkert att skruva Ät dem hÄrdare om man skulle vilja men det kanske finns en anledning till att de (eventuellt) inte verkar vara det frÄn fabrik?
Lite motstridiga uppgifter men det kanske varierar mellan olika ex antar jag.Det gÄr vÀl sÀkert att skruva Ät dem hÄrdare om man skulle vilja men det kanske finns en anledning till att de (eventuellt) inte verkar vara det frÄn fabrik?
Drömmen hade varit en rangeman i exakt samma utförande som idag med den nya displayenGillar verkligen displayen. NÄgon som vet om det finns fler squares med liknande displayer?
Eller en GW-5000 med nya displayen.Drömmen hade varit en rangeman i exakt samma utförande som idag med den nya displayen
Ăsch, spĂ€nnet blir Ă€ndĂ„ alltid repigtRĂ„kade slipa lite pĂ„ min G. KĂ€nns sĂ„dĂ€r....
![]()
![]()
En re-issue som skulle vara otroligt bra! Gillar verkligen GW-5000 och att den inte Àr uppkopplad. Men en uppdaterad display hade varit mummaEller en GW-5000 med nya displayen.
Solar, Atomic. StÄlboett med resin. Screwback. No nonsense.![]()
Ja det Ă€r vĂ€l sĂ„. Kunde ha varit vĂ€rreĂsch, spĂ€nnet blir Ă€ndĂ„ alltid repigt![]()
Jag kan tÀnka mig sÀmre handledsrÀddare Àn din G. Ser ut som du hade haft betydligt djupare mÀrken i dig om du inte haft klockan pÄJa det Àr vÀl sÄ. Kunde ha varit vÀrre.
synd bara dÄ jag fick hem den igÄr. Blir vÀl sÄ nÀr man anvÀnder klockorna pÄ jobbet.
Ok hÀr kommer en mini review som utlovat.
Plus:
Riktigt bra band
Gillar fÀrgen skarpt, bÀttre i verkligheten!
Bra tydlig display
Mycket trÀningsfuktioner
Notifieringar... Undrar hur lÀnge batteriet hÄller
Minus:
LĂ„ngt band, blir nog att klippa en bit!
Ăndra datum till svensk standard har har inte hittat
Finns sÀkert mer men jag uppdaterar eftersom
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
GBX100. Den Àr helt nylanserad och Àr fortfarande lite svÄr att fÄ tag i.Ref? Aldrig sett förut.
Nej det ska man inte, höll handen för nÀra denna gÄngen. Vad Àr en G utan lite mÀrkenJag kan tÀnka mig sÀmre handledsrÀddare Àn din G. Ser ut som du hade haft betydligt djupare mÀrken i dig om du inte haft klockan pÄ
Man ska inte slipa sÄ nÀra pulsÄdror
Armband gÄr att byta![]()
FrÀck! Jag tror att det Àr forumets första?En cool och rÀtt billig leksak!
Displayen har en fantastisk upplösning
![]()
Skickar vidare Hasses fina gest och lÄter denna gÄ vidare till sjÀlvkostnadspris om nÄgon hÀr i trÄden Àr sugen.Har varit borta hÀrifrÄn ett tag. Frun behövde göra ett besök pÄ lasarettet i slutet av maj, blev smittad dÀr och sedan blev vi bÄda sjuka i Corona. Det har varit minst sagt drygt, men nu börjar vi bli ok igen.
DÄ vaknar klockintresset, men jag har en regel som sÀger att skall nÄt in sÄ skall nÄt ut ocksÄ.
DÀrför tÀnker jag avyttra min GMW-B5000G-1ER. Köpt i slutet av förra Äret, mycket bra skick, bara nÄt pyttelitet mÀrke pÄ metallhylsan pÄ bandet. Aldrig skruvat med nÄt pÄ den, fungerar naturligtvis perfekt.
Bjuder ut den hÀr innan annonsering. Kostade drygt 4600 nÀr jag köpte den. Om nÄn hÀr Àr intresserad sÄ Àr hÀlften ok (2300). LÀgg till en hundring sÄ skickar jag den rek. PMa vid intresse.
![]()
TÀnk om fler G-shocks kunde ha rÀttvÀnt datumIdag kan man sÀga att jag anvÀnder min G-shock 24/7
![]()
Ja, det Àr vÀldigt mÀrkligt. Man kan göra i princip allt med dem men det Àr fan omöjligt att Àndra datumvisningen.TÀnk om fler G-shocks kunde ta rÀttvÀnt datum![]()
PulsmÀtaren och solar Àr vÀl egentligen de enda större skillnaderna mellan lillebror GBD-100 och denna? Jag tÀnker att det kanske kÀnns mer prisvÀrt med 1700kr Àn 4500kr om man inte jÀttegÀrna vill ha pulsmÀtare förstÄs.Fick hem min GBD-H1000-8ER efter ett spontanköp hos Klockmagasinet.com. Var min första affÀr hos Klockmagasinet och jag mÄste sÀga att affÀren gick vÀldigt smidigt tillvÀga.
Ăr dock oerhört kluven till min nya klocka! Ăr förmodligen den största klocka som jag Ă€gt. ĂndĂ„ sĂ„ Ă€r skĂ€rmen sĂ„ liten att jag med stor svĂ„righet kan lĂ€sa den mindre texten som visas. Sedan sĂ„ Ă€r den otroligt seg pĂ„ att hitta sig nĂ€r man skall trĂ€na samt att spara sin lilla runda tar drygt 30 sekunder. NĂ€r jag Ă€ndĂ„ gnĂ€ller sĂ„ mĂ„ste jag nĂ€mna att klockan och armbandet kĂ€nns vĂ€ldigt plastigt med tanke pĂ„ priset "4500 kr".
Trots mitt gnÀll sÄ gillar jag klockan. SÄ jag kommer absolut att ge den nÄgra dagar för att ge klockan en chans.
![]()
Satt lÀnge och vÄndades vilken av dessa som jag skulle vÀlja! Vill ju inte uppfattas som snÄl och dÄ fick det bli den storaJa, det Àr vÀldigt mÀrkligt. Man kan göra i princip allt med dem men det Àr fan omöjligt att Àndra datumvisningen.
PulsmÀtaren och solar Àr vÀl egentligen de enda större skillnaderna mellan lillebror GBD-100 och denna? Jag tÀnker att det kanske kÀnns mer prisvÀrt med 1700kr Àn 4500kr om man inte jÀttegÀrna vill ha pulsmÀtare förstÄs.![]()
SÄ tÀnkte jag nÀr jag köpte lillebror. Var sugen pÄ solar frÀmst men man kan ju byta batteriet efter 2-3 Är. PulsmÀtare anvÀnder jag inte men GPS Àr vÀl ocksÄ en grej som GBD-100 inte har tror jag, alltsÄ mÄste man ha med sig mobilen Alt förlita sig pÄ den inbyggda stegrÀknaren.Ja, det Àr vÀldigt mÀrkligt. Man kan göra i princip allt med dem men det Àr fan omöjligt att Àndra datumvisningen.
PulsmÀtaren och solar Àr vÀl egentligen de enda större skillnaderna mellan lillebror GBD-100 och denna? Jag tÀnker att det kanske kÀnns mer prisvÀrt med 1700kr Àn 4500kr om man inte jÀttegÀrna vill ha pulsmÀtare förstÄs.![]()
Skickar vidare Hasses fina gest och lÄter denna gÄ vidare till sjÀlvkostnadspris om nÄgon hÀr i trÄden Àr sugen.
Ypperlig beater men jag funderar eventuellt pÄ att byta!
![]()
Ja, det Àr vÀldigt mÀrkligt. Man kan göra i princip allt med dem men det Àr fan omöjligt att Àndra datumvisningen.
Jo jag vet detGrattis! Trevliga bilder och kul att fÄ en snabbrecension.Jag har för mig att det nÀmndes att batteritiden skulle vara runt tvÄ Är sÄ lÀnge man inte anvÀnder alla funktioner konstant.
Jo jag vet detTÀnkte bara att om den ska fÄ 200 notiser varje dag... Men men, ett batteribyte kostar ju inte jÀtte mycket! Blir det alltför kort stÀnger jag av notiser
![]()