• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har lite spel i bÄda stiften/skruvarna. GÄr att rucka ~1mm.
- Mina Àr helt stumma, men den Àr inte sÄ mycket anvÀnd heller.
Lite motstridiga uppgifter men det kanske varierar mellan olika ex antar jag. ;) Det gÄr vÀl sÀkert att skruva Ät dem hÄrdare om man skulle vilja men det kanske finns en anledning till att de (eventuellt) inte verkar vara det frÄn fabrik?

Ok hÀr kommer en mini review som utlovat.
Plus:
Riktigt bra band
Gillar fÀrgen skarpt, bÀttre i verkligheten!
Bra tydlig display
Mycket trÀningsfuktioner
Notifieringar... Undrar hur lÀnge batteriet hÄllero_O

Minus:

LĂ„ngt band, blir nog att klippa en bit!
Ändra datum till svensk standard har har inte hittat
Finns sÀkert mer men jag uppdaterar eftersom :)
MVIMG_20200724_165105.jpg
MVIMG_20200724_165058.jpg
MVIMG_20200724_165055.jpg
MVIMG_20200724_165050.jpg
MVIMG_20200724_165042.jpg
MVIMG_20200724_165039.jpg
MVIMG_20200724_165021.jpg
Grattis! Trevliga bilder och kul att fÄ en snabbrecension. :) Jag har för mig att det nÀmndes att batteritiden skulle vara runt tvÄ Är sÄ lÀnge man inte anvÀnder alla funktioner konstant.

Lite motstridiga uppgifter men det kanske varierar mellan olika ex antar jag. ;) Det gÄr vÀl sÀkert att skruva Ät dem hÄrdare om man skulle vilja men det kanske finns en anledning till att de (eventuellt) inte verkar vara det frÄn fabrik?
- Jag har Àndrat mitt svar efter att ha kollat lite bÀttre, mina har ocksÄ lite spel i "sidled".

Jag Àr inte sÀker men en viss rörlighet kanske Àven medger en bÀttre absorbtionsförmÄga av stötar och slag?
PÄ MRG Àr t ex den lÄsta kronan wobblig och det ska göra kronan tÄligare mot stötar (den har ju rÀtt smÄ kronskydd i relation till den stora kronan som ska skyddas).

Ja det Àr vÀl sÄ. Kunde ha varit vÀrre:D .
synd bara dÄ jag fick hem den igÄr. Blir vÀl sÄ nÀr man anvÀnder klockorna pÄ jobbet.
Jag kan tÀnka mig sÀmre handledsrÀddare Àn din G. Ser ut som du hade haft betydligt djupare mÀrken i dig om du inte haft klockan pÄ:D
Man ska inte slipa sÄ nÀra pulsÄdror;)
Armband gÄr att byta:)

Ok hÀr kommer en mini review som utlovat.
Plus:
Riktigt bra band
Gillar fÀrgen skarpt, bÀttre i verkligheten!
Bra tydlig display
Mycket trÀningsfuktioner
Notifieringar... Undrar hur lÀnge batteriet hÄllero_O

Minus:

LĂ„ngt band, blir nog att klippa en bit!
Ändra datum till svensk standard har har inte hittat
Finns sÀkert mer men jag uppdaterar eftersom :)
MVIMG_20200724_165105.jpg
MVIMG_20200724_165058.jpg
MVIMG_20200724_165055.jpg
MVIMG_20200724_165050.jpg
MVIMG_20200724_165042.jpg
MVIMG_20200724_165039.jpg
MVIMG_20200724_165021.jpg

Ref? Aldrig sett förut.

:cool:
Jag kan tÀnka mig sÀmre handledsrÀddare Àn din G. Ser ut som du hade haft betydligt djupare mÀrken i dig om du inte haft klockan pÄ:D
Man ska inte slipa sÄ nÀra pulsÄdror;)
Armband gÄr att byta:)
Nej det ska man inte, höll handen för nÀra denna gÄngen. Vad Àr en G utan lite mÀrken:cool:

Har varit borta hÀrifrÄn ett tag. Frun behövde göra ett besök pÄ lasarettet i slutet av maj, blev smittad dÀr och sedan blev vi bÄda sjuka i Corona. Det har varit minst sagt drygt, men nu börjar vi bli ok igen.
DÄ vaknar klockintresset, men jag har en regel som sÀger att skall nÄt in sÄ skall nÄt ut ocksÄ.
DÀrför tÀnker jag avyttra min GMW-B5000G-1ER. Köpt i slutet av förra Äret, mycket bra skick, bara nÄt pyttelitet mÀrke pÄ metallhylsan pÄ bandet. Aldrig skruvat med nÄt pÄ den, fungerar naturligtvis perfekt.
Bjuder ut den hÀr innan annonsering. Kostade drygt 4600 nÀr jag köpte den. Om nÄn hÀr Àr intresserad sÄ Àr hÀlften ok (2300). LÀgg till en hundring sÄ skickar jag den rek. PMa vid intresse.
6F0557FA-7887-4B52-A4F9-7A8BB7610EB4.jpeg
Skickar vidare Hasses fina gest och lÄter denna gÄ vidare till sjÀlvkostnadspris om nÄgon hÀr i trÄden Àr sugen. :)
Ypperlig beater men jag funderar eventuellt pÄ att byta! Edit: SÄld!
20200709_145815_2.jpg

Senast Àndrad:
Fick hem min GBD-H1000-8ER efter ett spontanköp hos Klockmagasinet.com. Var min första affÀr hos Klockmagasinet och jag mÄste sÀga att affÀren gick vÀldigt smidigt tillvÀga.
Är dock oerhört kluven till min nya klocka! Är förmodligen den största klocka som jag Ă€gt. ÄndĂ„ sĂ„ Ă€r skĂ€rmen sĂ„ liten att jag med stor svĂ„righet kan lĂ€sa den mindre texten som visas. Sedan sĂ„ Ă€r den otroligt seg pĂ„ att hitta sig nĂ€r man skall trĂ€na samt att spara sin lilla runda tar drygt 30 sekunder. NĂ€r jag Ă€ndĂ„ gnĂ€ller sĂ„ mĂ„ste jag nĂ€mna att klockan och armbandet kĂ€nns vĂ€ldigt plastigt med tanke pĂ„ priset "4500 kr".
Trots mitt gnÀll sÄ gillar jag klockan. SÄ jag kommer absolut att ge den nÄgra dagar för att ge klockan en chans.
73106DF6-E0AD-4760-BE4D-7BDB22CF12E6.JPEG

TÀnk om fler G-shocks kunde ta rÀttvÀnt datum o_O
Ja, det Àr vÀldigt mÀrkligt. Man kan göra i princip allt med dem men det Àr fan omöjligt att Àndra datumvisningen. :banghead:
Fick hem min GBD-H1000-8ER efter ett spontanköp hos Klockmagasinet.com. Var min första affÀr hos Klockmagasinet och jag mÄste sÀga att affÀren gick vÀldigt smidigt tillvÀga.
Är dock oerhört kluven till min nya klocka! Är förmodligen den största klocka som jag Ă€gt. ÄndĂ„ sĂ„ Ă€r skĂ€rmen sĂ„ liten att jag med stor svĂ„righet kan lĂ€sa den mindre texten som visas. Sedan sĂ„ Ă€r den otroligt seg pĂ„ att hitta sig nĂ€r man skall trĂ€na samt att spara sin lilla runda tar drygt 30 sekunder. NĂ€r jag Ă€ndĂ„ gnĂ€ller sĂ„ mĂ„ste jag nĂ€mna att klockan och armbandet kĂ€nns vĂ€ldigt plastigt med tanke pĂ„ priset "4500 kr".
Trots mitt gnÀll sÄ gillar jag klockan. SÄ jag kommer absolut att ge den nÄgra dagar för att ge klockan en chans.
73106DF6-E0AD-4760-BE4D-7BDB22CF12E6.JPEG
PulsmÀtaren och solar Àr vÀl egentligen de enda större skillnaderna mellan lillebror GBD-100 och denna? Jag tÀnker att det kanske kÀnns mer prisvÀrt med 1700kr Àn 4500kr om man inte jÀttegÀrna vill ha pulsmÀtare förstÄs. :happyhappy:

Ja, det Àr vÀldigt mÀrkligt. Man kan göra i princip allt med dem men det Àr fan omöjligt att Àndra datumvisningen. :banghead:
PulsmÀtaren och solar Àr vÀl egentligen de enda större skillnaderna mellan lillebror GBD-100 och denna? Jag tÀnker att det kanske kÀnns mer prisvÀrt med 1700kr Àn 4500kr om man inte jÀttegÀrna vill ha pulsmÀtare förstÄs. :happyhappy:
Satt lÀnge och vÄndades vilken av dessa som jag skulle vÀlja! Vill ju inte uppfattas som snÄl och dÄ fick det bli den stora :D. Var ganska införstÄdd i frÄn början att Casion inte skulle komma att ersÀtta min Garmin Fenix 5 som trÀningsklocka.

SÄ tÀnkte jag nÀr jag köpte lillebror. Var sugen pÄ solar frÀmst men man kan ju byta batteriet efter 2-3 Är. PulsmÀtare anvÀnder jag inte men GPS Àr vÀl ocksÄ en grej som GBD-100 inte har tror jag, alltsÄ mÄste man ha med sig mobilen Alt förlita sig pÄ den inbyggda stegrÀknaren.
GBD-H1000 Àr större men jag tyckte inte att den var alldeles för stor, Àven om storleken pÄ GBD-100 passar kanske flera.

Klart att man blir sugen nu. Om jag inte precis har fÄtt en GM-6900-1ER av frugan pÄ min födelsedag skulle jag lÀtt klippt den.
Plus att jag hÄller pÄ att göra iordning en DW-5600EG-9VQ frÄn 1995-1996 och vÀntar pÄ delar.

Skickar vidare Hasses fina gest och lÄter denna gÄ vidare till sjÀlvkostnadspris om nÄgon hÀr i trÄden Àr sugen. :)
Ypperlig beater men jag funderar eventuellt pÄ att byta!
20200709_145815_2.jpg

Och altimeter,barometer,temp och kompass h1000 har gps. 100 har bara gps frÄn mobilen.

Grattis! Trevliga bilder och kul att fÄ en snabbrecension. :) Jag har för mig att det nÀmndes att batteritiden skulle vara runt tvÄ Är sÄ lÀnge man inte anvÀnder alla funktioner konstant.
Jo jag vet det:D TÀnkte bara att om den ska fÄ 200 notiser varje dag... Men men, ett batteribyte kostar ju inte jÀtte mycket! Blir det alltför kort stÀnger jag av notiser:)

Jo jag vet det:D TÀnkte bara att om den ska fÄ 200 notiser varje dag... Men men, ett batteribyte kostar ju inte jÀtte mycket! Blir det alltför kort stÀnger jag av notiser:)

Det Àr sÀkert lika lÀtt att byta batteri sjÀlv som det Àr pÄ en vanlig square.

Notiser = ser man bara att nÄgot mejl har trillat in eller ser man Àven titeln, avsÀndare?

Tillbaka
Topp