• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

URsinne

Audemars
2-Faktor
Frukta inte. Runt 17.5 hÀr. Tror dom flesta kan bÀra upp den. GÀller att vÀnja sig bara.

DSC_0009.jpg
DSC_0008.jpg

+1
Har runt 16.5-17cm handled. Inga problem bÀra upp dem. Inte direkt extremt stora eller ens stora. SvÄra för egen del har varit att jag gÀrna hamnar mellan tvÄ hÄl pÄ Rangeman :meh:

Jag har 16,5 cm handleder och tycker inte att Rangeman ser missbildat ut pÄ mig.
Man vÀnjer sig fort vid storleken.

rangeman.jpg

Tack. Jag tror ni har övertygat mig.
FÄr se om det blir nÄn bÀttre begagnad som testklocka eller det blir en ny pÄ en gÄng framöver.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
FrÀsch med det "lÀderbandet". Hur kÀnns bandet i kvalitet?
Är sugen pĂ„ att bestĂ€lla hem ett av de nya cordura banden till min g-steel dĂ€remot, ser riktigt sjysta ut det lilla jag sett.
Men lutar lite Ät att sÀlja av den jag har och byta ner i strlk till gst-w300 nÄgon av modellerna. Gst-w110 Àr lite för stor för mina handleder.
Har bara haft klockan ett par dagar men tycker bandet kÀnns bra, Àr vÀl nÄgon sorts konstlÀder som ska stÄ emot vatten bÀttre Àn vanligt lÀder. Enda anmÀrkningen Àr spÀnnet som Àr i stÄl, tycker de kunde ha satt dit ett svart spÀnne nÀr klockan Àr svart, men fÄr vÀl skaffa ett svart pÄ egen hand. Var finns cordurabanden?
 

Writer136

Panerai
Har bara haft klockan ett par dagar men tycker bandet kÀnns bra, Àr vÀl nÄgon sorts konstlÀder som ska stÄ emot vatten bÀttre Àn vanligt lÀder. Enda anmÀrkningen Àr spÀnnet som Àr i stÄl, tycker de kunde ha satt dit ett svart spÀnne nÀr klockan Àr svart, men fÄr vÀl skaffa ett svart pÄ egen hand. Var finns cordurabanden?

Cordurabanden kommer pÄ helt nya modeller som slÀpps typ den hÀr mÄnaden.
 

Writer136

Panerai
Har bara haft klockan ett par dagar men tycker bandet kÀnns bra, Àr vÀl nÄgon sorts konstlÀder som ska stÄ emot vatten bÀttre Àn vanligt lÀder. Enda anmÀrkningen Àr spÀnnet som Àr i stÄl, tycker de kunde ha satt dit ett svart spÀnne nÀr klockan Àr svart, men fÄr vÀl skaffa ett svart pÄ egen hand. Var finns cordurabanden?

En video jag hittade pÄ en av de nya med cordura
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har lÀnkat hÀr tidigare, men kommer dels svarta o gröna corduraband samt en ny rugged bezel pÄ de nya modellerna.

Kollade lite snabbt, de med cordura var nice! Gillar att LCD Àr mörk Àven pÄ w300 kontra de som finns idag, tyckte inte de var svÄravlÀsta. Och gillar konceptet med stÄl shock. Till den grad att det borde dyka upp en ny steel imorgon :)
 
Topp