• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rixard

Cartier
PÄ semester nu sÄ det blir gshock i en och en halv vecka tills vi kommer hem igen!
IMG_20180709_110411-01.jpeg
 

Writer136

Panerai
Prövade nyss gst-w300, den midsize g-steel. Vilken skillnad 2 mm kan göra. Satt mycket snyggare Àn den större modellen.
För min del lutar det Ät att gÄ ner lite i strlk för gillar g-steel.
Lutar nog Ă„t den i guld/svart sĂ„ man iaf har en klocka i gĂŒld.
 

Sorubim

Audemars
Prövade nyss gst-w300, den midsize g-steel. Vilken skillnad 2 mm kan göra. Satt mycket snyggare Àn den större modellen.
För min del lutar det Ät att gÄ ner lite i strlk för gillar g-steel.
Jag hÄller med. Prövade en w300 i butik i vÄras. FörvÄnansvÀrd skillnad jÀmfört med storebror. Det skiljer alltsÄ bara 2mm? PÄ alla ledder?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Prövade nyss gst-w300, den midsize g-steel. Vilken skillnad 2 mm kan göra. Satt mycket snyggare Àn den större modellen.
För min del lutar det Ät att gÄ ner lite i strlk för gillar g-steel.
Lutar nog Ă„t den i guld/svart sĂ„ man iaf har en klocka i gĂŒld.

Tog du ingen bild ;) NÀr en ser bilder/filmer kÀnns 300 mer som 6900 och inte mkt större Àn square.

Om du har bÄde lÀnk och gummi pÄ din stora och vill sÀlja gummit kan jag kanske vara intresserad :rolleyes:
 

Writer136

Panerai
Jag hÄller med. Prövade en w300 i butik i vÄras. FörvÄnansvÀrd skillnad jÀmfört med storebror. Det skiljer alltsÄ bara 2mm? PÄ alla ledder?

Skulle inte ta gift pÄ det skiljer 2mm Ät alla hÄll eller om det Àr 3mm t o m, frÀmst pÄ bredden och diameter pÄ ringen som skiljer men det skiljer nog nÄn mm lug2lug ocksÄ. De större Àr ju 52 och de hÀr mindre ska vara 49-50 om jag inte minns helt fel, orkar inte leta upp specsen nu. Men det gjorde stor skillnad pÄ hur den kÀndes o bars pÄ handleden iaf de ynka mm.
Den Àr fortfarande stor men iaf pÄ mina smala handleder vart det bÀttre proportion.
 

Writer136

Panerai
Tog du ingen bild ;) NÀr en ser bilder/filmer kÀnns 300 mer som 6900 och inte mkt större Àn square.

Om du har bÄde lÀnk och gummi pÄ din stora och vill sÀlja gummit kan jag kanske vara intresserad :rolleyes:

Den kÀndes inte sÄ mycket större Àn square.

Hehe du kan fÄ köpa lÀnken :p
Midsize Àr fan nya grejen.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Köpte min första G-steel förra veckan. Gillade den men sÄ Àven min far sÄ det blev hans vÀlkomnande in i g-shockvÀrlden. Han Àr förövrigt mycket nöjd med den!

Idag drygt en vecka senare kom ersÀttaren:
1F548BE3-0913-46DE-B577-F698798FFB8C.jpeg
Lite mer fÀrg och svart bezel. Stora Àr de, fast nog mer vikten som jag behöver tid vÀnja mig med, men visst midsizevarianten vore nog bÀttre men vÀntar hellre ned priserna pÄ dem innan de testas. Denna för en tusing Àr verkligen en grym deal svÄr att motstÄ :)

Om nÄgon har ett gummi till salu hojta till typ @Writer136 :D
 

Writer136

Panerai
Köpte min första G-steel förra veckan. Gillade den men sÄ Àven min far sÄ det blev hans vÀlkomnande in i g-shockvÀrlden. Han Àr förövrigt mycket nöjd med den!

Idag drygt en vecka senare kom ersÀttaren:
1F548BE3-0913-46DE-B577-F698798FFB8C.jpeg
Lite mer fÀrg och svart bezel. Stora Àr de, fast nog mer vikten som jag behöver tid vÀnja mig med, men visst midsizevarianten vore nog bÀttre men vÀntar hellre ned priserna pÄ dem innan de testas. Denna för en tusing Àr verkligen en grym deal svÄr att motstÄ :)

Om nÄgon har ett gummi till salu hojta till typ @Writer136 :D

Jag bestÀllde mitt gummi via klockmaster globen. Gick pÄ ca 300:- o de hjÀlpte till att montera det. Annars tror jag pacparts har att bestÀlla.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag bestÀllde mitt gummi via klockmaster globen. Gick pÄ ca 300:- o de hjÀlpte till att montera det. Annars tror jag pacparts har att bestÀlla.

@Jockinho
Min hÀlsar.
Men fixa ett gummi till din, du lÀr inte Ängra dig. Tycker den sitter mycket skönare med gummit. Ska bli sjyst med de kommande cordurabanden nÀr man lyckas lÀgga vantarna pÄ ett sÄnt.
DSC_8701.JPG

Vettigt pris onekligen, synd jag bor sÄ lÄngt bort :( Men gummi ska ordnas. LÀr bli semester/reseklocka (ingen planerad resa tyvÀrr...) och dÄ Àr gummi bra. Plus lÀr minska vikten avsevÀrt och passar nog bra med gummibezeln :cigar:
 
Senast Àndrad:
Topp