• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Inte min arm, men en cool pÄ bild pÄ en kompis som förbereder muurrikan.
IMG_20181013_172632_246.jpg

Utbilda mig... Àr detta gw-5000??

Är det vĂ€rt extrakostnaden mot tex en 5610 - skall ha som trĂ€dgĂ„rds/bygg-klocka.

Yes, det Àr GW 5000.
Jag tycker den Àr vÀrd de extra pengarna.
Skönare/mjukare band, screwback med DLC coating samt stÄlboett som ger den en hÀrlig tyngd och enligt mig en snyggare layout pÄ sjÀlva tavlan. De nÀstan monokroma fÀrgerna Àr dessutom nedtonat och skitsnyggt :-D
Det du bör veta Àr att knapparna Àr hÄrda och svÄra att trycka in. Jag lÀste nÄnstans att knapparna pÄ 5610 stÄr ut mer och Àr lÀttare att hantera.

** Enligt Watchuseek har vissa kunnat köpa GW 5000 med smidiga knappar. TrÄden Àr frÄn 2015 och klockan min Àr ett par Är nyare Àn sÄ. SÄ jag tror inte att Casio har uppgraderat knapparna utan det Àr lite av en slump om man fÄr en med bra knappar vs trögare knappar. Med trögare knappar menar jag att jag mÄste anvÀnda nageln för att trycka in knapparna.

Senast Àndrad:
Jag har handleder som hamnar mellan hÄlen pÄ G-ghocks som gör att jag antingen fÄr bÀra dem nÀstan bilhandlarlöst eller hÄrt. GW 5000 Àr en klocka jag kan ha pÄ armen rÀtt hÄrt utan att den kÀnns obekvÀm.
Hur hÄrt har ni pÄ era?

Jag har handleder som hamnar mellan hÄlen pÄ G-ghocks som gör att jag antingen fÄr bÀra dem nÀstan bilhandlarlöst eller hÄrt. GW 5000 Àr en klocka jag kan ha pÄ armen rÀtt hÄrt utan att den kÀnns obekvÀm.
Hur hÄrt har ni pÄ era?
Har samma problem, speciellt under vinterhalvÄret. Jag föredrar lite lösare.

Mina andra klockor har legat i skÄpet sedan den hÀr pjÀsen dök upp! FrÄn anti G-Shock till frÀlst:rolleyes:

Riktigt maffig pjÀs!
Anti G-shock? Tja...pÄ pappret Àr ju en G-shock lite av en prylklocka gjord av plast som kanske inte borde locka nÄgon större skara följare eller kundkrets men det gÄr inte att sluta bli barnsligt förtjust i dem nÀr man vÀl har upptÀckt dem. NÀr allt kommer omkring Àr ju den praktisk, har gÀrna alla komplikationer man kan behöva, prisvÀrd, stryktÄlig, vattentÄlig, snygg (ibland fulsnygg), cool, finns i oÀndliga variationer, billig i drift, har t om en bra historia bakom sig och Àr en skön kontrast mot kanske hypade klockmÀrken som kostar betydligt mer.

Riktigt maffig pjÀs!
Anti G-shock? Tja...pÄ pappret Àr ju en G-shock lite av en prylklocka gjord av plast som kanske inte borde locka nÄgon större skara följare eller kundkrets men det gÄr inte att sluta bli barnsligt förtjust i dem nÀr man vÀl har upptÀckt dem. NÀr allt kommer omkring Àr ju den praktisk, har gÀrna alla komplikationer man kan behöva, prisvÀrd, stryktÄlig, vattentÄlig, snygg (ibland fulsnygg), cool, finns i oÀndliga variationer, billig i drift, har t om en bra historia bakom sig och Àr en skön kontrast mot kanske hypade klockmÀrken som kostar betydligt mer.
Haha, jo jag var rÀtt anti tidigare men det har verkligen tvÀrvÀnt! Tycker de flesta Àr riktigt snygga samt verkligen fyller sin funktion :)

Hur hÄrt har ni pÄ era?

Vi verkar ha samma storlek pÄ handleder... stÄr det mellan tvÄ hÄl brukar jag dra Ät min GW 5000 sÄ den sitter hÄrdare snarare Àn lösare, tycker ocksÄ den funkar fint att ha sÄ. Kanske för att det Àr lite stretch i bandet?

Med det sagt Àr kanske den bekvÀmaste g shocken jag har DW-D5600P. Lustigt nog, men trots stelare band sÄ sitter den perfekt (Àr dessutom lÀttare Àn modellerna med screwback, vilket Àr trevligt ibland!).

Tillbaka
Topp