Jag har ingen koll pĂ„ stĂ„l referensernaĂr det en GMW-B5000G dĂ„ eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ingen koll pĂ„ stĂ„l referensernaĂr det en GMW-B5000G dĂ„ eller?
Ahh, ja just det. SÄ var det! Minns att bilden pÄ den tidigare i denna trÄd och en lÀnk till GMW-B5000G-1ER gjorde att jag helt enkelt köpte en sÄn. SÄ typ samma dÄ fast med svart DLC antar jag Àr skillnaden?Jag har ingen koll pÄ stÄl referensernadet Àr en moddad silver.
Precis. Din har svarta knappar dock. Jag gjorde en sÄn mod ocksÄ fast med hela porter kitet.Ahh, ja just det. SÄ var det! Minns att bilden pÄ den tidigare i denna trÄd och en lÀnk till GMW-B5000G-1ER gjorde att jag helt enkelt köpte en sÄn. SÄ typ samma dÄ fast med svart DLC antar jag Àr skillnaden?
![]()
Ah just det. Dom ser ju rÀtt lika ut pÄ bild. SÀkerligen större skillnad IRL.Precis. Din har svarta knappar dock. Jag gjorde en sÄn mod ocksÄ fast med hela porter kitet.
Ah just det. Dom ser ju rÀtt lika ut pÄ bild. SÀkerligen större skillnad IRL.
Ja den var fin!
Ja absolut. Ljussituationen osv spelar ju sÄklart in. Kontrasten med knapparna Àr helt klart snyggt. Min har ju liksom fÄtt bli ett substitut för den alldeles för dyra titanaren...![]()
PÄ bild tycker jag att din modell ser lite mörkare ut.
HÀr Àr förresten knapparna pÄ mina. Helsvarta knappar Àr givetvis najs men jag gillar kontrasterna pÄ min![]()
Samma hÀr! Men har fortfarande inte lyckats ladda upp den fullt.Har blivit en favorit!
![]()
FÄr nog invÀnta vÄrenSamma hÀr! Men har fortfarande inte lyckats ladda upp den fullt.Svensk vintermörker. Vanliga lampor verkar ta en J-A tid...
Samma hÀr! Men har fortfarande inte lyckats ladda upp den fullt.Svensk vintermörker. Vanliga lampor verkar ta en J-A tid...
Jag brukar lÀgga mina under barnens bordslampa som anvÀnder 6W led och har dÄ klockan ca 5-10cm ifrÄn direkt under lampan, laddar fullt inom 6-8h. Se nedan klippFÄr nog invÀnta vÄren![]()
Intessant, fÄr ge det ett försökJag brukar lÀgga mina under barnens bordslampa som anvÀnder 6W led och har dÄ klockan ca 5-10cm ifrÄn direkt under lampan, laddar fullt inom 6-8h. Se nedan klipp
Ja har lagt under en lampa hemma pÄ natten. Vet inte hur stark den Àr. Men har inte rÀckt riktigt med 6-8 timmar för att fullt. Men jag börjar nÀrma mig fullt.Jag brukar lÀgga mina under barnens bordslampa som anvÀnder 6W led och har dÄ klockan ca 5-10cm ifrÄn direkt under lampan, laddar fullt inom 6-8h. Se nedan klipp
Jag brukar lÀgga mina under barnens bordslampa som anvÀnder 6W led och har dÄ klockan ca 5-10cm ifrÄn direkt under lampan, laddar fullt inom 6-8h. Se nedan klipp
FrÄgan Àr hur lÀnge batteriet pÄ den hÄller pÄ max lÀge. Man skulle vilja ha nÄt nÀtdrivet...Intressant. Hur fÄr man tag i Superbrite Cree Torch (160,000 lux)?![]()
FrÄgan Àr hur lÀnge batteriet pÄ den hÄller pÄ max lÀge. Man skulle vilja ha nÄt nÀtdrivet...
Intessant, fÄr ge det ett försök![]()
Ja har lagt under en lampa hemma pÄ natten. Vet inte hur stark den Àr. Men har inte rÀckt riktigt med 6-8 timmar för att fullt. Men jag börjar nÀrma mig fullt.
Intressant. Hur fÄr man tag i Superbrite Cree Torch (160,000 lux)?![]()
Hmm. Kanske inte en dum idĂ©. âșDessa Ă€r ganska populĂ€ra just för att ladda soldrivna klockor, har dock aldrig testat en sjĂ€lv utan nöjt mig med barnens skrivbordslampor
https://www.amazon.co.uk/dp/B00ZOWJI7A/?ref=exp_watchup69_dp_vv_d
Dessa Àr ganska populÀra just för att ladda soldrivna klockor, har dock aldrig testat en sjÀlv utan nöjt mig med barnens skrivbordslampor
https://www.amazon.co.uk/dp/B00ZOWJI7A/?ref=exp_watchup69_dp_vv_d
Om man har en sÄn dÀr luxmÀtare kan man ju börja med att kolla hur det ser ut utomhus under dagen, skulle inte förvÄna om det Àven under en riktigt mulen dag genererar mer Àn en skrivbordslampa... PÄ BT modulen har man ju ingen visning pÄ klockan utan i appen, mÄste sÀga att det ger ett större lugnJag vet inte om BT drar mer eller om visningen bara Àr mer nyanserad, men mina brukar visa 3/4 som mest samtidigt som de andra alltid stÄr pÄ H. MÀrkte att dom bÄde höll och kom upp i nivÄ dÄ jag stÀngde av autolight
Samma hÀr. Alltid fullt pÄ min 5610 men 3/4 pÄ min B5000G. Det Àr nog lugnt.Om man har en sÄn dÀr luxmÀtare kan man ju börja med att kolla hur det ser ut utomhus under dagen, skulle inte förvÄna om det Àven under en riktigt mulen dag genererar mer Àn en skrivbordslampa... PÄ BT modulen har man ju ingen visning pÄ klockan utan i appen, mÄste sÀga att det ger ett större lugnJag vet inte om BT drar mer eller om visningen bara Àr mer nyanserad, men mina brukar visa 3/4 som mest samtidigt som de andra alltid stÄr pÄ H. MÀrkte att dom bÄde höll och kom upp i nivÄ dÄ jag stÀngde av autolight
Haha ja. Min OCD bara som vill ha fullt i appen.Ta det lugnt grabbar, det Àr vintersolstÄnd imorgon och dagarna blir mÀrkbart lÀngre pÄ Jesus Kristus födelsedag. Jag har aldrig haft problem med mina klockor, de kan gÄ ner till medium under den mörkaste tiden men sen ÄterhÀmtar de sig med vÄrens ankomst sÄ lÀnge de rastas lite regelbundet.