Crispie
Silver
Jag tycker olivgröna Àr skitlÀcker, men jag Àr inte sÄ crazy av mig. Skulle nog aldrig rocka en rosa Àven om jag beundrar de som gör det.Vilka fÀrger pÄ bezel och band ni tipsar att kombinera?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker olivgröna Àr skitlÀcker, men jag Àr inte sÄ crazy av mig. Skulle nog aldrig rocka en rosa Àven om jag beundrar de som gör det.Vilka fÀrger pÄ bezel och band ni tipsar att kombinera?
![]()
Ăr det vĂ€rt pengen med kolfiberbanden? Eller köper man för att fĂ„ en kullör/mönster som annars inte finns? Jag gillar originalet som den Ă€r kvalitetsmĂ€ssigt
Kan lÀgga ihop lite olika kombos nÀr jag kommer hem sen. Har ju ett gÀng olika fÀrgerGoddag. Ni, som har Rangeman, kan ni, snÀlla, tipsa bÀsta fÀrg combo, som skulle ser fint ut? Typ röda bezel + svarta band? Eller kanske orange + svart??? Har sjÀlv en Mudmaster, som jag brukar ha med svarta bezel + röd eller gul band, och jag tycker dom passar ihop bra!
Krya pÄ dig.Tur det ordnade sig med de tvÄ senaste leveranserna av G-Shocks till tvÄ forumkamrater.
Idag fÄr jag bjuda pÄ en annan typ av kocka.Sjukhusets standardklocka.
Ha en fin dag allihopa!
Usch dÄ, hoppas inget allvarligt!Tur det ordnade sig med de tvÄ senaste leveranserna av G-Shocks till tvÄ forumkamrater.
Ha en fin dag allihopa!
Tur det ordnade sig med de tvÄ senaste leveranserna av G-Shocks till tvÄ forumkamrater.
Ha en fin dag allihopa!
I vissa fall har man inget val.. Ex gul, rosa, Burton, camo finns bara som kolfiber. Svart, blĂ„, röd, oliv Ă€r oftast vanlig "plast"Ăr det vĂ€rt pengen med kolfiberbanden? Eller köper man för att fĂ„ en kullör/mönster som annars inte finns? Jag gillar originalet som den Ă€r kvalitetsmĂ€ssigt
InstÀmmer i oroandet. Hoppas du inte behöver kolla pÄ den klockan för lÀnge.Tur det ordnade sig med de tvÄ senaste leveranserna av G-Shocks till tvÄ forumkamrater.
Ha en fin dag allihopa!
Ălskar den grodan![]()
Àr grym. Titan square Àr bara trÄkigt i jÀmförelse.
![]()
MisstÀnkte att det var sÄ, antar att ingen av oss som hÀnger pÄ detta forum behöver ett kolfiberförstÀrkt pga wear and tear. Eller jo... nu minns jag ju att vi hade en incident nyligen med just ett rangeman band.I vissa fall har man inget val.. Ex gul, rosa, Burton, camo finns bara som kolfiber. Svart, blÄ, röd, oliv Àr oftast vanlig "plast"![]()
Okay, trodde det skulle vara tvÀrt om. Intressant...Jag tycker kolfiberbandet Àr mycket skönare.
Har för mig att JDM svart har ocksÄ kolfiberband.I vissa fall har man inget val.. Ex gul, rosa, Burton, camo finns bara som kolfiber. Svart, blÄ, röd, oliv Àr oftast vanlig "plast"![]()
Gillar den grÄa, och genomskinliga grön och gul. Mest för att fÀrgerna pÄ displayen Àr sÄ coola.Vilka fÀrger pÄ bezel och band ni tipsar att kombinera?
![]()
Svarar mig sjĂ€lvJag har köpt pĂ„ mig lite olika bezels som jag tĂ€nkte pröva. Ăn sĂ„ lĂ€nge har dom hör kommit hem. Har lite mer pĂ„vĂ€g hem sĂ„ tĂ€nkte sĂ€tta mig och byta runt lite i helgen om det hunnit komma hem nĂ„tt mer.
![]()
Edit: om du Ă€r sugen pĂ„ en rosa bezel sĂ„ ârĂ„kadeâ jag köpa tvĂ„... PMa isf.
Ăr dom inte lite hĂ„rdare typ?Jag tycker kolfiberbandet Ă€r mycket skönare.
Fel.Gorillan tycker att saker o ting ska hÀnda nu.
![]()
Börjar du bjuda ut andras klockor?
1000kr skickat idag!Om nÄgon Àr sugen, kommer pÄ nytt GW5000 band. 1266kr skickat!![]()
Blev lita felBörjar du bjuda ut andras klockor?![]()
@livinl0ud1000kr skickat idag!
Sluta fresta mig
Jag tycker GST-B200, den till vĂ€nster pĂ„ bild. Det bĂ€sta sĂ€ttet Ă€r att prova bĂ„da samtidigt, det gĂ„r ju att göra sĂ„ med dagens e-handel med fri frakt och fria returer...Plastremmen pĂ„ min Casio W-212H började nyss spricka, efter 3œ Ă„r. Priset för rem+batteri för denna 220-kronorsklocka gör att det kĂ€nns mer rationellt att byta hela klockan. DĂ„ givetvis till nĂ„got mer hĂ„llbart, sĂ„ det leder snabbt till den uppenbara slutsatsen: det ska vara en G Shock!
Jag gillar ana-digi, bla för att man kan se stoppuret samtidigt som klockslaget. Jag gillar ocksÄ solcell, sÄ att man slipper tÀnka pÄ hur mycket batteri som ÄterstÄr om man ska ut och leva primitivt nÄgra veckor. DÄ verkar AWG-M100 (ca 1200:- pÄ amazon eller 1600:- i affÀren) intressant:
![]()
TyvÀrr gÄr bara stoppuret och timern till 60 minuter och de digitala displayerna Àr ganska smÄ och saknar belysning.
En alternativ soldriven ana-digi vore GST-B200 som har 24h stoppur, större display (som det ser ut pÄ bild) och dessutom en belyst sÄdan. Finns pÄ Klockor & smycken eller Klockmagasinet för ca 2500:-.
![]()
TyvÀrr Àr mina handleder av spagetti-dimension, 16 cm (aka 6 1/4 tum). Finns det nÄgon hÀr som ocksÄ har tunna handleder och en G Shock av liknande dimension (53 x 49 mm), som kan lÀgga upp ett wrist-shot, sÄ att jag kan se om det öht ser acceptabelt ut?
Tur det ordnade sig med de tvÄ senaste leveranserna av G-Shocks till tvÄ forumkamrater.
Ha en fin dag allihopa!
intressant, min rosa(kolfiber) Àr mycket bekvÀmare Àn den svarta(gummi) jag hade.Jag har kolfiber pÄ min och tycker den Àr lite vÀl styv. Köpte vanliga röda band (och bezel) till RM och bandet upplever jag som mjukare.
Tycker det Àr lite random vilka kolfiber band som Àr bra. Desert camo var supermjuk. Tror dock knappast det Àr kolfiber delen som Àr mjuk utan dom rÄkar vÀl ha gjort bÀttre band som dessutom har kolfiber.intressant, min rosa(kolfiber) Àr mycket bekvÀmare Àn den svarta(gummi) jag hade.
Plastremmen pĂ„ min Casio W-212H började nyss spricka, efter 3œ Ă„r. Priset för rem+batteri för denna 220-kronorsklocka gör att det kĂ€nns mer rationellt att byta hela klockan. DĂ„ givetvis till nĂ„got mer hĂ„llbart, sĂ„ det leder snabbt till den uppenbara slutsatsen: det ska vara en G Shock!
Jag gillar ana-digi, bla för att man kan se stoppuret samtidigt som klockslaget. Jag gillar ocksÄ solcell, sÄ att man slipper tÀnka pÄ hur mycket batteri som ÄterstÄr om man ska ut och leva primitivt nÄgra veckor. DÄ verkar AWG-M100 (ca 1200:- pÄ amazon eller 1600:- i affÀren) intressant:
![]()
TyvÀrr gÄr bara stoppuret och timern till 60 minuter och de digitala displayerna Àr ganska smÄ och saknar belysning.
En alternativ soldriven ana-digi vore GST-B200 som har 24h stoppur, större display (som det ser ut pÄ bild) och dessutom en belyst sÄdan. Finns pÄ Klockor & smycken eller Klockmagasinet för ca 2500:-.
![]()
TyvÀrr Àr mina handleder av spagetti-dimension, 16 cm (aka 6 1/4 tum). Finns det nÄgon hÀr som ocksÄ har tunna handleder och en G Shock av liknande dimension (53 x 49 mm), som kan lÀgga upp ett wrist-shot, sÄ att jag kan se om det öht ser acceptabelt ut?
Jag tycker GST-B200, den till vÀnster pÄ bild. Det bÀsta sÀttet Àr att prova bÄda samtidigt, det gÄr ju att göra sÄ med dagens e-handel med fri frakt och fria returer...
Jag har ingen koll pÄ dom modellerna, gav bara ett utlÄtande ur ett "snygghetsperspektiv".Finns inte de dÀringa nyare GST-modellerna i en midsize-version?NÄn som vet?
@Daion , hoppas det inte Àr nÄgot allvarligt. Krya pÄ dig!![]()