• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Min 7 Äriga dotter vill ha en G-shock i julklapp. Pappa Àr sÄ stolt. Men vet inte om det blir lite stort. NÄn som har ett tips pÄ typ nÄn baby-g som Àr liten.

Kolla pÄ denna tex:

Baby-G.png

Funkar det pÄ en 7-Äring mÄnntro?

De Àr ungefÀr lika stora, alla Baby-Gs, men en terrorist i valfri fÀrg passar alla i den Äldern

Finns i samma fĂ€rgfamilj (den lĂ€skigaste terroristen av dem alla). đŸ˜ŹâœŒïž

Bilagor

• image176121225-600x600.jpg
    image176121225-600x600.jpg
    25.2 KB · Visningar: 2
Har tvÀttstugan ikvÀll och fortsÀtter ladda mina ljusdrivna klockor under kökslampan. Tough solar Àr en bra funktion men tydligen inte sÄ effektiv.
NÀr jag Àr pÄ jobbet sÄ har jag klockorna inlÄsta men nÀr jag Àr hemma och pÄ natten har jag lÄtit dem ligga under kökslampan. Uppskattar att de legat ca 3 dygn sammanlagt nu och indikatörerna har Ànnu inte gÄtt upp frÄn M till H.
Givetvis sÄ Àr solens intensitet pÄ sommaren hundratals gÄnger starkare Àn de lux som kökslampan pÄ ca 700 lumen ger. SÄ utomhus pÄ sommaren gÄr det rÀtt sÄ snabbt. Enstaka klockor har jag ibland ganska snabbt fÄtt upp till höglÀget genom att lysa med en ficklampa pÄ nÀra hÄll. DÄ blir ljusintensiteten med fokuserat ljus ocksÄ mÄngfaldigt högre Àn en flodig rumslampa.

20211208_192157.jpg

Har tvÀttstugan ikvÀll och fortsÀtter ladda mina ljusdrivna klockor under kökslampan. Tough solar Àr en bra funktion men tydligen inte sÄ effektiv.
NÀr jag Àr pÄ jobbet sÄ har jag klockorna inlÄsta men nÀr jag Àr hemma och pÄ natten har jag lÄtit dem ligga under kökslampan. Uppskattar att de legat ca 3 dygn sammanlagt nu och indikatörerna har Ànnu inte gÄtt upp frÄn M till H.
Givetvis sÄ Àr solens intensitet pÄ sommaren hundratals gÄnger starkare Àn de lux som kökslampan pÄ ca 700 lumen ger. SÄ utomhus pÄ sommaren gÄr det rÀtt sÄ snabbt. Enstaka klockor har jag ibland ganska snabbt fÄtt upp till höglÀget genom att lysa med en ficklampa pÄ nÀra hÄll. DÄ blir ljusintensiteten med fokuserat ljus ocksÄ mÄngfaldigt högre Àn en flodig rumslampa.

20211208_192157.jpg
Casio verkar knappt tycka att det ens gĂ„r att ladda vid ca 500 lux. đŸ€·â€â™‚ïž

20211208_192157.jpg

FönsterbrÀdan Àr ÀndÄ bÀst, Àven vintertid och nÀr det Àr mulet.

20211208_192157.jpg
Rekommendera dig att köpa en Coolfire. Jag laddar mina Gs med den. Funkar hur bra som helst. Visa G tar ett par dygn för att ladda frÄn M till H, sen kan det ta nÄgon dygn till frÄn H till full. Annars droppar den tillbaka till M frÄn H snabbt.
Finns pÄ Ebay eller Amazon
71Z6kMulW0L._AC_SX425_.jpg

pro2_1f2414c5-4f56-407e-88f4-1a7b5422eb77_1024x1024.jpg

Min 7 Äriga dotter vill ha en G-shock i julklapp. Pappa Àr sÄ stolt. Men vet inte om det blir lite stort. NÄn som har ett tips pÄ typ nÄn baby-g som Àr liten.

Kolla pÄ denna tex:

Baby-G.png

Funkar det pÄ en 7-Äring mÄnntro?
En sĂ„n hĂ€r som @dzlDave har pĂ„ Tratten nu kan kanske funka oxĂ„đŸ˜‰

@roosterman kör du en G-Kalender nĂ€sta Ă„r? 😍

Det blir till att starta tidigt i sĂ„ fall om alla ska hinnas med. Adventskalender med 75+ luckor? đŸ€Ł

Det har jag nog indirekt redan gjort sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt 😉
Tror iaf att jag haft olika dags-Gs sen 1a DecđŸ€”

Tillbaka
Topp