• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bilagor

• 20220905_191302.jpg
    20220905_191302.jpg
    1.1 MB · Visningar: 2
Hehe ja. KÀnner mer bara att nÀr det gÀller saker för flera tusen, oavsett vara egentligen, sÄ vill jag ha nog ha ett sÄ komplett köp som möjligt.
Men, vad tycker du. Är 3500:- för enbart klockan att begĂ€ra för mycket?
AlltsĂ„.. Egentligen frĂ„gar du helt fel person enligt vissa hĂ€r i trĂ„den... 😁
Jag sĂ€ger som jag brukar... KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP.
Det kommer inte bli fel. Och det Ă€r ju Ă€ndĂ„ Mudmastern du ska ha pĂ„ armen, inte burken 👍😉

Som skateboard-Ă„kande ungdom, f'lĂ„t gubbe vill jag ta chansen att pĂ„peka att sprayfĂ€rg i ramp INTE Ă€r ok. 😕

Det blir skithalt! 😆
Testade just den rampen, och kan bara hÄlla med. Slimeballs Àr nÀrmast ett krav. Om det inte Àr gammal fÀrg villsÀga. Sedan Àr det inte heller direkt gratis med fÀrg. Kidsen har inte direkt rÄd... ;)

Kidsen har ju inte fattat, @roosterman . Det Àr ju nÀr man uppnÄtt en viss Älder som man inte lÀngre Àr sÄ Àngslig och har det man sjÀlv gillar. Manligt rosa jÀtteklockor i plast till exempel. ;)
Och inte vet dom vad Nilecity Àr heller..
Jag gav nĂ„gra av mina yngre förmĂ„gor pĂ„ jobbet hemlĂ€xa att ta reda pĂ„ det sĂ„ dom skulle fatta nĂ€r vi andra drog NC-skĂ€mt😁
FÀÀÀÀÀÀÀÀrg😍 (Och en skock G-shocks i bakgrunden😉)
IMG_20220914_172755.jpg

IMG_20220914_172808.jpg

Hehe ja. KÀnner mer bara att nÀr det gÀller saker för flera tusen, oavsett vara egentligen, sÄ vill jag ha nog ha ett sÄ komplett köp som möjligt.
Men, vad tycker du. Är 3500:- för enbart klockan att begĂ€ra för mycket?
Priset Àr vÀl inte helt uppe i det blÄ. Men jag hade hÄllit mina hÀstar och avvaktat ett komplett set hÀr pÄ KS. De dyker upp rÀtt ofta för cirka 3-3,5

Och inte vet dom vad Nilecity Àr heller..
Jag gav nĂ„gra av mina yngre förmĂ„gor pĂ„ jobbet hemlĂ€xa att ta reda pĂ„ det sĂ„ dom skulle fatta nĂ€r vi andra drog NC-skĂ€mt😁
FÀÀÀÀÀÀÀÀrg😍 (Och en skock G-shocks i bakgrunden😉)
IMG_20220914_172755.jpg

IMG_20220914_172808.jpg
NĂ€r vi Ă€ndĂ„ snackar nostalgi, vilken av MOTU-gubbarna pĂ„minner den dĂ€r fĂ€rgsĂ€ttningen mest om? Trap-Jaw?đŸ€”:oldman:
tj.jpg

Nja, jag hÄller mig gÀrna ifrÄn blocket om jag ska vara Àrlig. HÄller mig hellre till sajter som denna, eller tradera och ebay. Enda jag skulle komma pÄ tanken att köpa via blocket Àr om köpet sker mellan 4 ögon.
Brukar anvÀnda Blocketpaket. DÄ har du ett dygn pÄ dig att godkÀnna varan och du fÄr betala via faktura med 15dagar har jag för mig.
Dessutom inlogg med BankID👍

Haha, detta ledde till ett kort men intensivt detektivarbete frĂ„n min sida. Klockan i frĂ„ga Ă€r en DW-5200. Han hade kanske inte rĂ„d med annat pĂ„ den tiden? 😅 Finns t.o.m. pĂ„ första skivomslaget! đŸ˜ŽđŸ€˜

IMG_20220914_165745.jpg
IMG_20220914_165859.jpg

IMG_20220914_165826.jpg
MÀktigt! Men kan knappast varit en ekonomisk frÄga, han mÄste ju redan varit dödsrik efter tiden med Police. Hans smak lÄg helt enkelt i framkant!

Nja, jag hÄller mig gÀrna ifrÄn blocket om jag ska vara Àrlig. HÄller mig hellre till sajter som denna, eller tradera och ebay. Enda jag skulle komma pÄ tanken att köpa via blocket Àr om köpet sker mellan 4 ögon.
Har faktiskt bra erfarenhet av att köpa G-Shocks frÄn Blocket, bÄde med förskottsbetalning och Blocketpaketet. Gjort nÄgra riktigt bra deals - men smaken Àr som baken.

Glöm inte kolla packningar etc efter batteribyte, Ă€ven G kan lĂ€cka
 lyckligtvis Ă€r detta min reservdelsklocka som inköptes med vetskap om detta hade hĂ€nt men Ă€ndĂ„. Bra tĂ€nka pĂ„ Ă€ven dessa pansarklockor mĂ„ste fĂ„ tĂ€thetsservice ibland đŸ€“
D99D70F6-4C9D-4CB0-8F6B-11406EBBC0BA.jpeg

.
Glöm inte kolla packningar etc efter batteribyte, Ă€ven G kan lĂ€cka
 lyckligtvis Ă€r detta min reservdelsklocka som inköptes med vetskap om detta hade hĂ€nt men Ă€ndĂ„. Bra tĂ€nka pĂ„ Ă€ven dessa pansarklockor mĂ„ste fĂ„ tĂ€thetsservice ibland đŸ€“
D99D70F6-4C9D-4CB0-8F6B-11406EBBC0BA.jpeg

Har ett par vintage-G som kom med vÀldigt sladdriga packningar till boetten. Fettade in dem med silikonolja och efter ett tag fick jag för mig att öppna boettlocket. De halvtorra packningarna hade sugit Ät sig silikonet och liksom blivit spÀnstiga och fina till formen igen. Men givetvis vÄgar jag inte bada med klockorna.

Vi som inte har rÄd fÄr vÀl bygga sig en Frankenstein- kÀnde ocksÄ att jag var tvungen att kolla vad Aliexpress var för nÄgot.
SÄ idag kom paketet rakt ner i lÄdan.
Med hÀlsningar till min familj, trevligt.
Enkelt att plocka ihop det(och lika enkelt att sĂ€tta pĂ„ orginalet 😊)
Tror tyvĂ€rr det dĂ€r kan vara ett sĂ„nt dĂ€r ”inte okej-inlĂ€gg” som diskuterades igĂ„r. För jag antar att det inte Ă€r original-band och bezel i titan. Bara en liten heads up 🙂

Är det original Ă€r det sĂ„klart inget problem.

Tror tyvĂ€rr det dĂ€r kan vara ett sĂ„nt dĂ€r ”inte okej-inlĂ€gg” som diskuterades igĂ„r. För jag antar att det inte Ă€r original band och bezel i titan. Bara en liten heads up 🙂

Är det original Ă€r det sĂ„klart inget problem.
Aha- sorry visste inte.
SÀtter pÄ min dumhatten och gör om.

Tillbaka
Topp