• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

image.jpg

2,5 vecka kvar av det hÀr svineriet, sen Äker vi pÄ fri.
Ser vĂ€ldigt obehagligt ut😁
Var Àr du om man fÄr frÄga?
 
Är det ngn som kĂ€nner till en seriös internationell nĂ€tbutik som inkluderar ”custom/tax fee” i det totala köpet? En del pĂ„ Amazon gör det, men andra butiker borde ju göra det ocksĂ„? De senaste gĂ„ngerna jag handlat pĂ„ Amazon US har de tagit ut en sĂ„dan avgift som tĂ€cker tull och avgifter till Sverige. Men mĂ„nga gör ju inte det. FĂ„r man en sms frĂ„n transportbolaget dĂ„ nĂ€r klockan anlĂ€nt Sverige dĂ€r de ber om en specifik summa för tull osv?
 
Är det ngn som kĂ€nner till en seriös internationell nĂ€tbutik som inkluderar ”custom/tax fee” i det totala köpet? En del pĂ„ Amazon gör det, men andra butiker borde ju göra det ocksĂ„? De senaste gĂ„ngerna jag handlat pĂ„ Amazon US har de tagit ut en sĂ„dan avgift som tĂ€cker tull och avgifter till Sverige. Men mĂ„nga gör ju inte det. FĂ„r man en sms frĂ„n transportbolaget dĂ„ nĂ€r klockan anlĂ€nt Sverige dĂ€r de ber om en specifik summa för tull osv?
De gÄnger som jag har handlat utanför EU har jag fÄtt en faktura frÄn Postnord. Dels moms pÄ 25 procent + en mindre tullavgift.
 
GĂ€nget! Har ju verkligen tappat tempo hĂ€r inne. Det började nog lite i samband med att 😂 försvann och hela hanteringen kring det. Men skit i det.
Jag lÀser dagligen i denna trÄd Àven om jag inte skriver sÄ mycket.

Jag har Ă€ntligen fixat intrĂ€desbiljett, en kombinerad sĂ„dan, till bĂ„de Titantisdag och Froggie Friday. 😀
Att jag sen kunde bocka av en nice sommar- och badklocka gjorde det Ànnu bÀttre!
IMG_2261.jpeg
Älskar den! AnvĂ€nder min flitigt! Men min konservative, kĂ€re far som Ă€r inbiten Patek Philippe samlare sedan 50 Ă„r tillbaka, undrade ödmjukt om jag köpt den i en tuggummiautomat! 😂
 
Tillbaka
Topp