• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
PXL_20240122_093520816.MV.jpg
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Var ett tag sen jag var inloggad hÀr och tÀnkte skriva av mig lite snabbt.
Köpte i sommaren 2022 en Mudmaster GWG-1000 som uppvisar exakt samma beteende som pÄ denna video:
Totalt oacceptabelt.
Trots diverse lösningar med olja, omskruvining och korrigering av skruvarna, till och med försiktigt slipat ned dom svarta "vingarna" under klockan med sandpapper för att fÄ bot pÄ problemet och bli av med gummi mot gummi ljudet. Men ingenting hjÀlper. SÄ klockan ligger just nu bara hos mig och ser snygg ut, för beteendet Àr EXAKT sÄ som videon ovan visar, fast pÄ GWG-1000 ej 2000.
Det fÄr mig dock att dra öronen Ät mig att införskaffa uppföljaren.
Problemet med Mudmastern som jag upplever det Àr "vingarna" eller vad dom kallas, och att dom inte Àr helt flush med bandet som pÄ ovansidan dÀr ljudet uppkommer.
Är dessa vingar jag pratar om:
Casio-G-Shock-GWG-1000-1A3-Mudmaster-aBlogtoWatch-10.jpg

Hade Casio gjort denna del i ett stycke istÀllet för 2 separata delar sÄ Àr jag helt sÀker pÄ att ljudet aldrig hade uppkommit.

Men...jag har inte tÀnkt att ge upp hoppet om en ny klocka. Har nu sakteliga börjat söka runt efter en ersÀttare, det jag gillade med Mudmastern var hur bulky den Àr, dvs den Àr klocka som Àr till för att synas. Noga ocksÄ att kolla sÄ att inga av dom modeller jag kollat efter har samma typ av design, och har navigerat mig fram i G-Shock djungeln till en modell som verkar uppfylla alla kriterier. GPW-2000
Enda nackdelen jag kan tycka Àr att det inte finns nÄgra alltför spÀnnande fÀrger att vÀlja bland, Àr vÀl 1A2 & 3A som det i sÄ fall Àr aktuella, kan Àven tycka att TFB-1A varianten Àr snygg.
Var frÄn början inne pÄ MTG-B1000B-1A4 och just den pga fÀrgkombon. Den ligger ocksÄ med som ett wildcard.


Men det ja undrar Àr, Àr det nÄn i trÄden som har denna modell? Alternativt föregÄngaren GPW-1000 som jag ocksÄ sneglat lite pÄ? Tips mottages gÀrna ocksÄ om ni kÀnner till nÄn liknande modell till salu, antingen som ni vill sÀlja sjÀlva eller kÀnner nÄn.
Tack pÄ förhand.
Trist att du har detta problem, vet att ja hört om de förr men jag haft 3st totalt (2st just nu) Ă„ inte haft detta problem vad jag kan minnas 😞 men förstĂ„r irritationen som uppstĂ„r nĂ€r man hör sĂ„dan missljud.
 

RAVIX

Omega
2-Faktor
Trist att du har detta problem, vet att ja hört om de förr men jag haft 3st totalt (2st just nu) Ă„ inte haft detta problem vad jag kan minnas 😞 men förstĂ„r irritationen som uppstĂ„r nĂ€r man hör sĂ„dan missljud.
Ja den Àr tyvÀrr oanvÀndbar.
Riktar in mig pÄ en ny istÀllet för att lÀgga ner tid och energi att försöka hitta en lösning.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Jag hittade den hÀr i en lÄda nÀr jag rensade gammalt skrÀp.

FrÄn 2001.
Jag ska se om jag fÄr igÄng den vid tillfÀlle.

Jag minns att man kunde Ă€ndra fĂ€rg pĂ„ siffrorna om man ville ha svarta eller röda bland annat. 😁

20240122_101617-01.jpeg
Den mĂ„ste du ju veva igĂ„ng igen😀
Jag har en blĂ„ hĂ€r👍
 

Bilagor

  • IMG_20220729_140606.jpg
    IMG_20220729_140606.jpg
    632.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_20220729_140600.jpg
    IMG_20220729_140600.jpg
    657.4 KB · Visningar: 1
  • IMG_20220729_140552.jpg
    IMG_20220729_140552.jpg
    626.6 KB · Visningar: 1
  • IMG_20220729_140544.jpg
    IMG_20220729_140544.jpg
    685.1 KB · Visningar: 2
  • IMG_20220729_140536.jpg
    IMG_20220729_140536.jpg
    693.9 KB · Visningar: 2

ekke

Rolex
2-Faktor
Var ett tag sen jag var inloggad hÀr och tÀnkte skriva av mig lite snabbt.
Köpte i sommaren 2022 en Mudmaster GWG-1000 som uppvisar exakt samma beteende som pÄ denna video:
Totalt oacceptabelt.
Trots diverse lösningar med olja, omskruvining och korrigering av skruvarna, till och med försiktigt slipat ned dom svarta "vingarna" under klockan med sandpapper för att fÄ bot pÄ problemet och bli av med gummi mot gummi ljudet. Men ingenting hjÀlper. SÄ klockan ligger just nu bara hos mig och ser snygg ut, för beteendet Àr EXAKT sÄ som videon ovan visar, fast pÄ GWG-1000 ej 2000.
Det fÄr mig dock att dra öronen Ät mig att införskaffa uppföljaren.
Problemet med Mudmastern som jag upplever det Àr "vingarna" eller vad dom kallas, och att dom inte Àr helt flush med bandet som pÄ ovansidan dÀr ljudet uppkommer.
Är dessa vingar jag pratar om:
Casio-G-Shock-GWG-1000-1A3-Mudmaster-aBlogtoWatch-10.jpg

Hade Casio gjort denna del i ett stycke istÀllet för 2 separata delar sÄ Àr jag helt sÀker pÄ att ljudet aldrig hade uppkommit.

Men...jag har inte tÀnkt att ge upp hoppet om en ny klocka. Har nu sakteliga börjat söka runt efter en ersÀttare, det jag gillade med Mudmastern var hur bulky den Àr, dvs den Àr klocka som Àr till för att synas. Noga ocksÄ att kolla sÄ att inga av dom modeller jag kollat efter har samma typ av design, och har navigerat mig fram i G-Shock djungeln till en modell som verkar uppfylla alla kriterier. GPW-2000
Enda nackdelen jag kan tycka Àr att det inte finns nÄgra alltför spÀnnande fÀrger att vÀlja bland, Àr vÀl 1A2 & 3A som det i sÄ fall Àr aktuella, kan Àven tycka att TFB-1A varianten Àr snygg.
Var frÄn början inne pÄ MTG-B1000B-1A4 och just den pga fÀrgkombon. Den ligger ocksÄ med som ett wildcard.


Men det ja undrar Àr, Àr det nÄn i trÄden som har denna modell? Alternativt föregÄngaren GPW-1000 som jag ocksÄ sneglat lite pÄ? Tips mottages gÀrna ocksÄ om ni kÀnner till nÄn liknande modell till salu, antingen som ni vill sÀlja sjÀlva eller kÀnner nÄn.
Tack pÄ förhand.
@Nygren sÀljer en GPW-2000...
 

RAVIX

Omega
2-Faktor
@Nygren sÀljer en GPW-2000...
Tack för tipset.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker du 😅 nu kom Ă€ven min ❀ riktig ball, men ja det var inte den lĂ€ttaste att lĂ€sa direkt đŸ«Ł

1000001681.jpg

JassĂ„ du knep en med hehe 😅 NĂ€e den var klurig pĂ„ det sĂ€ttet men jag ger den gott betyg Ă€ndĂ„! Spanar numera varje dag pĂ„ zalando för att se om nĂ„got dumpas igen 🙈
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
JassĂ„ du knep en med hehe 😅 NĂ€e den var klurig pĂ„ det sĂ€ttet men jag ger den gott betyg Ă€ndĂ„! Spanar numera varje dag pĂ„ zalando för att se om nĂ„got dumpas igen 🙈
Haha ja de var ju en kort stund de var extra rabatt men skulle köpt 2st nu i efterhand đŸ«Ł har Ă€ven en app som kollar om de skett nĂ„gon Ă€ndring pĂ„ hemsidan ifall de skulle Ă€ndra priset igen 😋
 
Topp