• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

L&W

Patek
2-Faktor
1:a april kom tidigt i Ă„r

"The series will launch with the black GD-B500-1 (19,800 yen), lime green GD-B500S-3 with translucent band pieces (20,900 yen), and white GD-B500-7 (19,800 yen). (All Japanese prices include tax.)"

GD-B500.jpg
1000012066.jpg
1000012065.jpg
1000012067.jpg
1000012068.jpg
1000012069.jpg
1000012070.jpg
1000012072.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
En frÄga till alla er som har g shocks med "negativ" display, finner ni det nÄgonsin svÄrt att avlÀsa tiden samt datum etc?
Alltid ;)
Men det Àr lite charmen med dom iofs.
Jag kör alltid med autolight pÄ mina.
Ska du ha en "lÀttavlÀst" negativ G sÄ Àr det nÄgon av MIP-versionerna som gÀller.
Man vÀnjer sig :cool:
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
En frÄga till alla er som har g shocks med "negativ" display, finner ni det nÄgonsin svÄrt att avlÀsa tiden samt datum etc?
Hittar man exakt rĂ€tt vinkel och ljus Ă€r Ă€ven 5610 acceptabel 😄 Tycker i regel det Ă€r cleanare med negativ display och dĂ„ Ă€r det bara acceptera lite sĂ€mre lĂ€sbarhet :)

IMG_3795.jpeg
 

menellerhur

Omega
2-Faktor
Alltid ;)
Men det Àr lite charmen med dom iofs.
Jag kör alltid med autolight pÄ mina.
Ska du ha en "lÀttavlÀst" negativ G sÄ Àr det nÄgon av MIP-versionerna som gÀller.
Man vÀnjer sig :cool:

Alltid, en med auto el Àr att föredra, men ganska vÀrdelöst med negativ display om man Àr ute efter optimal lÀsbarhet. MIP Àr svaret isÄfall.
Hittar man exakt rĂ€tt vinkel och ljus Ă€r Ă€ven 5610 acceptabel 😄 Tycker i regel det Ă€r cleanare med negativ display och dĂ„ Ă€r det bara acceptera lite sĂ€mre lĂ€sbarhet :)

Tack, jag tycker ju dom ser vÀldigt bra ut, och som ni pÄpekar Àr det vÀldigt stilrent.
Men anade att dom var lite svĂ„rlĂ€sliga. 😊

Framförallt pÄ dessa
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Det hĂ€r gĂ€nget 2100or pĂ„ Blocket kĂ€nns inte rĂ€tt..... Skumma detaljer, fel bruksanvisningar/modulnummer, skumma certkort osv..... đŸ€”
Kolla finishen (eller bristen pÄ finish) pÄ helstÄlisen i synnerhet :oops:
Skumma2100or.JPG

 

ekke

Panerai
2-Faktor
Det hĂ€r gĂ€nget 2100or pĂ„ Blocket kĂ€nns inte rĂ€tt..... Skumma detaljer, fel bruksanvisningar/modulnummer, skumma certkort osv..... đŸ€”
Kolla finishen (eller bristen pÄ finish) pÄ helstÄlisen i synnerhet :oops:
Skumma2100or.JPG

Fejk hela bunten. Trist att folk ska göra pengar pÄ att luras... Kan ju iofs var i god tro, men tvekigt.
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor
En frÄga till alla er som har g shocks med "negativ" display, finner ni det nÄgonsin svÄrt att avlÀsa tiden samt datum etc?

Alltid ;)
Men det Àr lite charmen med dom iofs.
Jag kör alltid med autolight pÄ mina.
Ska du ha en "lÀttavlÀst" negativ G sÄ Àr det nÄgon av MIP-versionerna som gÀller.
Man vÀnjer sig :cool:

Hittar man exakt rĂ€tt vinkel och ljus Ă€r Ă€ven 5610 acceptabel 😄 Tycker i regel det Ă€r cleanare med negativ display och dĂ„ Ă€r det bara acceptera lite sĂ€mre lĂ€sbarhet :)

IMG_3795.jpeg

Alla negativa LCD-displayer Àr dock inte likvÀrdiga, det Àr en inte obetydlig skillnad mellan t.ex. GW-M5610 / GW-B5600 och den i GMW-B5000.

083D232A-EE15-4F21-9837-3B2ECE6C818D.jpeg
 

Sorubim

Audemars
Den Àr inte sÄ illa som den kanske ser ut. Dom andra ligger dÀr dom alltid ligger i sin Billyhylla :D
Utan galler framför;)
Jag skulle precis till och frÄga vad du tycker om Jason efter nÄgra dagar?
Jag antar att mĂ„nga tycker den Ă€r en riktig f(g)ul ankunge. SjĂ€lv sĂ„ ser jag mer det kultiga retro-coola i fulheten. Men, ja. đŸ€·â€â™‚ïž

Det kom ju en ordentligt nedtonad fĂ€rgvariant, ocksĂ„ med positiv display!😃
Men JDM i vanlig ordning.😒

G-B001 x Beams:
bms.jpeg
 
Topp