• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej pĂ„ er alla! 😃

Vill hÀlsa och tacka alla trevliga personer hÀr för allt snack, hjÀlp, tokerier och bilder pÄ grymma klockor som jag fÄtt tagit del av under de Är jag hÀngt pÄ KS. Det Àr nu dags för nya saker i livet och jag har tagit ett inte helt enkelt beslut att kliva av hÀr.

Sköt om er G-Shockers och hĂ„ll fanan högt! 👍😃

Bjussar pĂ„ en potpurri av bilder som fĂ„r avsluta denna episod hĂ€r för min del! 😃

IMG_3914.jpeg
69125645901__E205AEAB-4EBC-4B1C-B6D0-F40C07B87439.jpeg
69124426000__188B7BD0-A1F6-4D6F-8F0B-4F54E3E576EA.jpeg
69124421282__85935804-BBD8-4B73-96A0-3D47F932EB11.jpeg
IMG_1261.jpeg
IMG_9767.jpeg
IMG_9891.jpeg
IMG_1153.jpeg
IMG_1229.jpeg
IMG_4272.jpeg
IMG_3799.jpeg
IMG_0050.png
IMG_2775.jpeg
IMG_2808.jpeg
IMG_3094.jpeg
IMG_8351.jpeg

Simma lugnt! 😜

IMG_4802.jpeg
Du kommer vara saknad hĂ€r. Alltid lika spĂ€nnande att se bilder pĂ„ din samling, den Ă€r helt fantastisk. Och vilken lyx du bjudit pĂ„ bara hĂ€r idag, mĂ„nga sjukt fina pjĂ€ser 😍

Hoppas vi ses hÀr nÄgon gÄng framöver igen!

Du gjorde helt rĂ€tt i att sĂ€lja den till mig 😉 MĂ„ste sĂ€ga att denna Ă€r den jag saknar mest nu under OWG, sĂ„ den Ă€r undanstoppad lĂ„ngt lĂ„ngt ned i lĂ„dan 😅 Men det kommer garanterat vara första som Ă„ker pĂ„!
Kul att höra! 🙂 Jag var som sagt inte rĂ€tt Ă€gare, jĂ€ttefin klocka som var kul att fĂ„ möjlighet att testa. Den blev för egen del mer som en posör-klocka. Bra att du anvĂ€nder den, det Ă€r trots allt en stenhĂ„rd verktygsklocka đŸ’ȘđŸ»

Hej pĂ„ er alla! 😃

Vill hÀlsa och tacka alla trevliga personer hÀr för allt snack, hjÀlp, tokerier och bilder pÄ grymma klockor som jag fÄtt tagit del av under de Är jag hÀngt pÄ KS. Det Àr nu dags för nya saker i livet och jag har tagit ett inte helt enkelt beslut att kliva av hÀr.

Bjussar pĂ„ en potpurri av bilder som fĂ„r avsluta denna episod hĂ€r för min del! 😃

IMG_3914.jpeg
69125645901__E205AEAB-4EBC-4B1C-B6D0-F40C07B87439.jpeg
69124426000__188B7BD0-A1F6-4D6F-8F0B-4F54E3E576EA.jpeg
69124421282__85935804-BBD8-4B73-96A0-3D47F932EB11.jpeg
IMG_1261.jpeg
IMG_9767.jpeg
IMG_9891.jpeg
IMG_1153.jpeg
IMG_1229.jpeg
IMG_4272.jpeg
IMG_3799.jpeg
IMG_0050.png
IMG_2775.jpeg
IMG_2808.jpeg
IMG_3094.jpeg
IMG_8351.jpeg

Simma lugnt! 😜

IMG_4802.jpeg
Tack sjÀlv och lycka till med nya Àventyr.
Synd jag inte sÄg MTG-B3000CX-9AER-annonsen i tid.
Det Ă€r en G-shock jag skulle vilja Ă€ga 😍

Hej pĂ„ er alla! 😃

1000008398.jpg

Simma lugnt! 😜

Fin samling!

Denna bild visar nackdelen med klocknörderi: förpackningarna tar mer plats Àn klockorna!

Hur vÄrdar ni resinet pÄ era G?
VÀrt att hÄlla pÄ med fuktig trasa för att fÄ bort svett, syror osv pÄ insidan pÄ banden? TÀnker mig att det i lÀngden kan förlÀnga livstiden.

Hur vÄrdar ni resinet pÄ era G?
VÀrt att hÄlla pÄ med fuktig trasa för att fÄ bort svett, syror osv pÄ insidan pÄ banden? TÀnker mig att det i lÀngden kan förlÀnga livstiden.
TvÀtta med diskmedel och mjuk tandborste

Funderar faktiskt pÄ en omgÄng med silicon spray för plast detaljer för bilar:

IMG_5300.jpeg

Mjuk tandborste och en droppe diskmedel gÄr jag med pÄ men tÀnkte du lÄta silikonbelÀggningen vara kvar?
Hmm
 det Ă€r vĂ€rt att prova.. ta ett gammalt band, tvĂ€tta först, torka av och spraya med silikonspray efterĂ„t
. BĂ€ra det sen i nĂ„n vecka, kĂ€nna och se hur det uppför sig
 det kan nog göra bandet mjukare, mer blankt och förlĂ€nga livet pĂ„ det.

Hmm
 det Ă€r vĂ€rt att prova.. ta ett gammalt band, tvĂ€tta först, torka av och spraya med silikonspray efterĂ„t
. BĂ€ra det sen i nĂ„n vecka, kĂ€nna och se hur det uppför sig
 det kan nog göra bandet mjukare, mer blankt och förlĂ€nga livet pĂ„ det.
Jag Àr nog konstig men silikon Àr det sista jag frivilligt skulle ha pÄ mig. I bilar eller maskiner jag anvÀnder Àr det totalförbud mot silikonspray.
Jag hade bara skaffat nytt band nÀr det första gett upp. Elller ny klocka.
Plast Äldras och tar stryk av uv strÄlning, tror inte det gÄr att förhindra.

Jag Àr nog konstig men silikon Àr det sista jag frivilligt skulle ha pÄ mig. I bilar eller maskiner jag anvÀnder Àr det totalförbud mot silikonspray.
Jag hade bara skaffat nytt band nÀr det första gett upp. Elller ny klocka.
Plast Äldras och tar stryk av uv strÄlning, tror inte det gÄr att förhindra.
HĂ„ller helt med dig. Mina klockor fĂ„r hĂ€nga med in i duschen dĂ„ och dĂ„ och Ă€r dom sĂ€rskilt smutsiga typ efter att ha matat lillgrabben sĂ„ Ă€r det tvĂ„l och vatten som gĂ€ller. Jag tĂ€nker att dĂ€r tvĂ„l kommer in kommer sedan vattnet in och dĂ€rför borde inte packningar och annat ta stryk av tvĂ„l eller diskmedel 😁

5000R frĂ„n tidigare idag. Har min lilla ljuslucka pĂ„ kontoret sĂ„ om det inte vore trĂ„kigt nog med samma klocka varje dag sĂ„ blir det dessutom nĂ€sta samma bild ocksĂ„ 😅

PÄ temat tvÀtt: Mild tvÄl och tandborste med jÀmna mellanrum. DÀremellan kör jag endast tandborste eller pensel för att fÄ bort enklare damm/smuts.

IMG_0903.jpeg

Tips
Relojesdemoda har fĂ„tt in 5000HS. 🙂

Jag knep en vit! SÄg ditt inlÀgg först efterÄt. Trodde först att jag var för sen för under tiden den lÄg i varukorgen sÄ hann det börja visa out of stock pÄ "annonssidan"(vet inte vad jag ska kalla det). Men jag testade att fortsÀtta processen och fick bekrÀftelse pÄ bestÀllningen.
Gissar att den mÄste ha blivit reserverad för en kort stund!

Torsdag kvÀll och snart Àr det helg. LÀngtar till 1 april...

1000008417.jpg

Senast Àndrad:
Jag knep en vit! SÄg ditt inlÀgg först efterÄt. Trodde först att jag var för sen för under tiden den lÄg i varukorgen sÄ hann det börja visa out of stock pÄ "annonssidan"(vet inte vad jag ska kalla det). Men jag testade att fortsÀtta processen och fick bekrÀftelse pÄ bestÀllningen.
Gissar att den mÄste ha blivit reserverad för en kort stund!

Torsdag kvÀll och snart Àr det helg. LÀngtar till 1 april...

1000008417.jpg
De hade bara 1 av varje fĂ€rg. Det du sĂ„g var nĂ€r jag la den i varukorgen för att se hur mĂ„nga de hade. 🙂

Det gick inte lĂ€gga mer Ă€n 1 i korgen. Öppnade ett nytt fönster sĂ„ stod det out of stock tills jag tog bort den frĂ„n korgen. Har redan en 5000U sĂ„ jag Ă€r inte riktigt intresserad av den, annars hade jag slagit till. 🙂

Ok, dÄ förstÄr jag. Det Àr ju en bra funktion att om man lÀgger en vara i korgen sÄ Àr den reserverad sÄ att man ska hinna fullborda bestÀllningen. Men undrar hur lÀnge en vara Àr reserverad. NÄgra minuter gissar jag, för det kan ju inte vara över natten...

Tillbaka
Topp