• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

1743356745212.gif
Det har jag redan gjort, Jag köpte den ju Ă„t honom 😁

Söndag kvÀll och snart ny vecka.

1000009845.jpg

UpptÀckte detta pÄ min nyaste klocka.
TvĂ„ smĂ„ jack pĂ„ backlocket. Hur i HĂ€lsingland har detta blivit? 🧐
MÄste vara en knivspets. Har ju knivar i köket och dessa ligger av och till pÄ bordet dÀr jag lÀgger klockorna ibland. Men jag brukar vara försiktig...

1000009847.jpg

Senast Àndrad:
Söndag kvÀll och snart ny vecka.

1000009845.jpg

UpptÀckte detta pÄ min nyaste klocka.
TvĂ„ smĂ„ jack pĂ„ backlocket. Hur i HĂ€lsingland har detta blivit? 🧐
MÄste vara en knivspets. Har ju knivar i köket och dessa ligger av och till pÄ bordet dÀr jag lÀgger klockorna ibland. Men jag brukar vara försiktig...

1000009847.jpg
SÄ har det blivit pÄ min gw5000U ocksÄ, misstÀnker att det Àr spÀnnet som gjort mÀrkena nÀr den rÄkat slÄ till.

KÀnner lite Ägren för hur jag lyckats med att fÄ tvÄ jack pÄ baksidan av en sÄ ny klocka.
Och dessa gÄr vad jag förstÄr inte putsa bort med bra resultat för baklocket har nÄn svartmetallicfinish som vÀl dÄ försvinner pÄ det stÀllet.
NÄgon som har nÄt tips? Finns skruvbaklock att köpa som reservdel?

1000009859.jpg

KÀnner lite Ägren för hur jag lyckats med att fÄ tvÄ jack pÄ baksidan av en sÄ ny klocka.
Och dessa gÄr vad jag förstÄr inte putsa bort med bra resultat för baklocket har nÄn svartmetallicfinish som vÀl dÄ försvinner pÄ det stÀllet.
NÄgon som har nÄt tips? Finns skruvbaklock att köpa som reservdel?

1000009859.jpg
Äh, det dĂ€r Ă€r bara att försöka slĂ€ppa och gĂ„ vidare :D Det Ă€r vĂ€l DLC pĂ„ baksidan sĂ„ tror tyvĂ€rr inte det kommer vara möjligt att polera bort.

En gĂ„ng fastnade jag med min gamla Cartier Tank nĂ€r jag skulle hĂ€nga upp ett par byxor. Har sĂ„na dĂ€r byxhĂ€ngare i garderoben och den "pinnen" Ă„kte in mellan arm och klocka. Det misstaget gjorde sig pĂ„mint kan man sĂ€ga 😅 Och om det skulle vara till nĂ„gon tröst sĂ„ börjar Ă€ven min Rolex Explorer fĂ„ sig en hel del skav pĂ„ baklocket frĂ„n spĂ€nnet dĂ„ man lĂ€gger av sig den.

TLDR; första repan Ă€r alltid jobbigast, men en sak Ă€r sĂ€ker – det kommer fler!

Äh, det dĂ€r Ă€r bara att försöka slĂ€ppa och gĂ„ vidare :D Det Ă€r vĂ€l DLC pĂ„ baksidan sĂ„ tror tyvĂ€rr inte det kommer vara möjligt att polera bort.

En gĂ„ng fastnade jag med min gamla Cartier Tank nĂ€r jag skulle hĂ€nga upp ett par byxor. Har sĂ„na dĂ€r byxhĂ€ngare i garderoben och den "pinnen" Ă„kte in mellan arm och klocka. Det misstaget gjorde sig pĂ„mint kan man sĂ€ga 😅 Och om det skulle vara till nĂ„gon tröst sĂ„ börjar Ă€ven min Rolex Explorer fĂ„ sig en hel del skav pĂ„ baklocket frĂ„n spĂ€nnet dĂ„ man lĂ€gger av sig den.

TLDR; första repan Ă€r alltid jobbigast, men en sak Ă€r sĂ€ker – det kommer fler!

Tack för tröst! Om inte annat har jag en omisskÀnnlig mÀrkning av att det Àr min klocka!

Det Àr en sak att klockan fÄr anvÀndningsspÄr. Varav vissa Àr oundvikliga, t.ex. spÄr av lÄset mot baksidan av klockan. Och lÄset fÄr ju pÄ utsidan fort smÄ spÄr av underlaget nÀr man lÀgger klickan pÄ bordet. HÀri har vi en av klockvÀrldens mysterier. Inget trÀslag Àr vÀl sÄ hÄrt att det repar rostfritt stÄl. LikvÀl blir det smÄ mÀrken Àven om man lÀgger klockan pÄ ett trÀbord eller bÀnkskiva. Ja inte ens en duk rÀddar lÄset frÄn mÀrken...
Och i mitt fall sÄ Àr det inte ens tal om normalt slitage. NÄgot hÄrt spetsigt föremÄl har gjort hack pÄ baksidan vilket inte ska kunna ske med den försiktiga hantering jag har.

SlÀnger ut en request hÀr, ber om ursÀkt om Àr marknaden hÀr pÄ sajten man ska vÀnda sig till.
NÄn som har nÄt intressant i MTG vÀg att sÀlja? PÄ jakt efter en ny modell igen. KÀnner till att det finns en MTG-B1000 & MTG-B3000 pÄ Tradera till salu, Àven en Àldre S1000, fast inte i den fÀrgkombon jag Àr ute efter.
NÄn som kÀnner till nÄt intressant :) ?

Tillbaka
Topp