Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag Àr sÄ jÀkla taggad över att följa ditt projekt! Jag ligger i kunskapsmÀssig lÀ jÀmfört med er andra i trÄden, men tror mig förstÄ att för hög viskositet blir för tungt för visarna att gÄ runt (och att du har löst den pucken). Men all elektronik och kretskort och grejer, tÄl de olja eller hoppas vi att tavlan tÀtar sÄ att de sakerna inte fÄr kontakt med oljan?PÄ grund av anledning sÄ var jag tvungen att titta lite inuti min GA-B2100. Och döm om min förvÄning nÀr jag fick se att montören placerat dÀmpmattan snett innan locket Äkte pÄ. Det resulterade i att mattan stansades av vid o-ringsspÄret vid klockan 12...
Var bara att plocka bort den lilla stumpen och skruva ihop igen. For now.
![]()
![]()
Man fyller precis hela caset med vÀtskan, och det Àr nog den största utmaningen. Att fÄ den helt fylld utan luft, men ÀndÄ lÄta vÀtskan kunna expandera pga temperaturutvidgning utan att trycka sönder caset/packningar. VÀtskan Àr helt inert, reagerar inte med nÄgot, varken kemiskt eller elektriskt.Jag Àr sÄ jÀkla taggad över att följa ditt projekt! Jag ligger i kunskapsmÀssig lÀ jÀmfört med er andra i trÄden, men tror mig förstÄ att för hög viskositet blir för tungt för visarna att gÄ runt (och att du har löst den pucken). Men all elektronik och kretskort och grejer, tÄl de olja eller hoppas vi att tavlan tÀtar sÄ att de sakerna inte fÄr kontakt med oljan?
Du behöver inte svara om det Àr onödiga frÄgor, jag blir bara sÄ nyfiken![]()
Ălskar spikenGod morgon! Idag fĂ„r den nyfixade MR-G:n följa med till jobbet och bekĂ€nna fĂ€rg. Trevligt med titan!
![]()
Haha assĂ„... Börjar bli fĂ€st (höhö) vid den jag med! Lite charmigt, det Ă€r ju helt klart en klocka med sina Ă€rr och mĂ€rken.Ălskar spiken![]()
Kanon pris pÄ stor-ranga
![]()
G-Shock Rangeman GPR B1000
Utropspris: 4050 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-10-13 20:11:54. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Digitalklockor pÄ Tradera.www.tradera.com
Gillar den bÀttre Àn nyaste versionenNi som har en, kÀnns den fortfarande up to date?
Snusdosa pÄ handledenKanon pris pÄ stor-ranga
![]()
G-Shock Rangeman GPR B1000
Utropspris: 4050 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-10-13 20:11:54. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Digitalklockor pÄ Tradera.www.tradera.com
För egen del gillar jag att man kan följa ens vÀg i skogen via gps och sen back track:a utan att den ska vara ansluten via blÄtandNi som har en, kÀnns den fortfarande up to date?
Har ocksÄ varit lite sugen pÄ den, men specifikt King... FÄr se om de blir nÄgon av dem i framtidenBlev alltsÄ paketöppning efter jobbet.
En modell jag velat hit och dit om ett bra tag, men sÄ slog jag till. GA-B2100MF-1AER heter modellen.
Ăr jag ensam hĂ€r om den mĂ„ntro?
![]()
![]()