• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Morsning!
DSC_5803.jpg

PÄ grund av anledning sÄ var jag tvungen att titta lite inuti min GA-B2100. Och döm om min förvÄning nÀr jag fick se att montören placerat dÀmpmattan snett innan locket Äkte pÄ. Det resulterade i att mattan stansades av vid o-ringsspÄret vid klockan 12...
Var bara att plocka bort den lilla stumpen och skruva ihop igen. For now.
1000019766.jpg

1000019768.jpg
Jag Àr sÄ jÀkla taggad över att följa ditt projekt! Jag ligger i kunskapsmÀssig lÀ jÀmfört med er andra i trÄden, men tror mig förstÄ att för hög viskositet blir för tungt för visarna att gÄ runt (och att du har löst den pucken). Men all elektronik och kretskort och grejer, tÄl de olja eller hoppas vi att tavlan tÀtar sÄ att de sakerna inte fÄr kontakt med oljan?

Du behöver inte svara om det Ă€r onödiga frĂ„gor, jag blir bara sĂ„ nyfiken🙈

Jag Àr sÄ jÀkla taggad över att följa ditt projekt! Jag ligger i kunskapsmÀssig lÀ jÀmfört med er andra i trÄden, men tror mig förstÄ att för hög viskositet blir för tungt för visarna att gÄ runt (och att du har löst den pucken). Men all elektronik och kretskort och grejer, tÄl de olja eller hoppas vi att tavlan tÀtar sÄ att de sakerna inte fÄr kontakt med oljan?

Du behöver inte svara om det Ă€r onödiga frĂ„gor, jag blir bara sĂ„ nyfiken🙈
Man fyller precis hela caset med vÀtskan, och det Àr nog den största utmaningen. Att fÄ den helt fylld utan luft, men ÀndÄ lÄta vÀtskan kunna expandera pga temperaturutvidgning utan att trycka sönder caset/packningar. VÀtskan Àr helt inert, reagerar inte med nÄgot, varken kemiskt eller elektriskt.

Kul att inse att klockan man köpte Àr i princip oanvÀnd. Ett batteribyte och en tvÀtt senare sÄ Àr jag sjukt nöjd med den fÀrggranna 18-Äringen. Jag tyckte inte att det behövdes rengöring, men Skalman propsade sÄ det vara bara att lyda.

1000019796.jpg

1000019799.jpg

1000019800.jpg

1000019801.jpg

Tillbaka
Topp