• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

10års garanti på Fredmans Ur...

Gissar på att flytten till Strandvägen var resultat av att någon köpte nyckeln till lokalen (lite kontanter i fickan) för jag tror inte att många hittar till deras nya lokal på Strandvägen. Även om de ligger grannar med Rose & Born!

Frågade om service av min vintage Heuer någon månad sedan, fick som svar att de kunde serva den för 10k om den tickade på bra vid inlämnande, priset var ju smått absurt (samma som att skicka ned till TAG) men efter att ha läst detta är jag ännu mer glad att jag avstod.

Hej!

Jag går i köptankar och funderar på om man ska handla från Fredmans.

Det som lockar är pris samt att de bjuder på en trycktestservice/år i 10 år och att de bjuder på första servicen (packning, trycktest, ruckning).

Men jag hittade en ca 5 år gammal tråd här på forumet om att serviceavdelningen är mer elle mindre omöjlig att få tag i, klockor försvinner i hantering eller tar ett halvår att serva/reparera. Eftersom min plan är att ha min nya klocka som enda klocka fungerar det ju absolut inte att vara utan den i månader.

Så min fråga är ju helt enkelt om det finns någon som har färskare erfarenhet, om Fredmans har skärpt till sig eller om jag lika gärna kan skippa gratisservice och handla någon annanstans. Jag bor ca 40 mil från vår huvudstad, så jag skulle ändå behöva skicka klockan för all typ av service.

Att behöva vara utan en klocka i 1-2 månader när den servas är standard, inte katastrof.

Tillbaka
Topp