• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

135k - en klocka.. vilken?

Kokplatta

Breitling
Den här. Så vacker att man baxnar:

B69F0FA0-4855-4A96-811F-23C42CABE0AD.jpeg
 

Brage

Omega
Skulle vara om man blöter ner skinnbandet då? Ytterst få som köper Daytona för över 100' och utsätter den för något en Calatrava inte klarar.

En faktor ej att förglömma är servicekostnaden av en Calatrava. Som kan vara rätt hög när de klassas som vintage, vilket den i framtiden kommer göra.
 

TB12

Cartier
Mellan 53' och 59' 4-2 år sen.
https://klocksnack.se/threads/fsot-audemars-piguet-14790st.31701/#post-697324
https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-14790st-59-000.32525/#post-718785
https://klocksnack.se/threads/ap-14790.51391/
https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-14790st-nu-59-tkr.51832/#post-1306636

@HN86 Själv tycker Patek 5196 är bästa förslaget hittils. Du verkar ju dock vara sugen på Daytona så kör på en sån. Se till att testa den innan köp! Jag tycker tavlan är för liten på den...

..och min ovan för 59k år 2016 var helt kall för det priset här på KS kan tilläggs, fick sälja utanför forumet för att få den såld. 135 för en 14790 känns helt sjukt, så bra är den inte. DD före 14790 alla dagar i veckan!
 

HN86

Breitling
Tack snälla för alla rekommendationer. Många som tycker att jag ska vänta på Daytonan medans andra tycker att 2 år är för lång väntetid (instämmer delvis)..
Följande förslag har strömmat in:
  • Daytona 116500LN (Vänta 2 år)
  • AP 14790st
  • Glashütte Original
  • A. Lange
  • BlancPain
  • Vacheron Constantin Overseas Chronograph (Intressant)
  • Reverso guld
  • Calatrava 5196 (vitguld versionen är magisk)
  • 116520
  • Day-date 18239
  • 1665-dweller
  • Patek Gondolo
  • GMT II - Batman eller Rose gold, magiskt kombination men vet ej om det skulle vara för skrikig.. eller?
  • Sky-dweller (blå urtavla helst)
Som ni ser otroliga förslag men nu har det blivit ännu svårare att bestämma sig haha.. Försökte lägga till en omröstning i tråden men gick tyvärr inte.. Skulle vara intressant att se hur ni hade röstat..
Återigen tusen tack! Återkommer med bild på klockan jag väljer till slut!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tack snälla för alla rekommendationer. Många som tycker att jag ska vänta på Daytonan medans andra tycker att 2 år är för lång väntetid (instämmer delvis)..
Följande förslag har strömmat in:
  • Daytona 116500LN (Vänta 2 år)
  • AP 14790st
  • Glashütte Original
  • A. Lange
  • BlancPain
  • Vacheron Constantin Overseas Chronograph (Intressant)
  • Reverso guld
  • Calatrava 5196 (vitguld versionen är magisk)
  • 116520
  • Day-date 18239
  • 1665-dweller
  • Patek Gondolo
  • GMT II - Batman eller Rose gold, magiskt kombination men vet ej om det skulle vara för skrikig.. eller?
  • Sky-dweller (blå urtavla helst)
Som ni ser otroliga förslag men nu har det blivit ännu svårare att bestämma sig haha.. Försökte lägga till en omröstning i tråden men gick tyvärr inte.. Skulle vara intressant att se hur ni hade röstat..
Återigen tusen tack! Återkommer med bild på klockan jag väljer till slut!
Guldkornet på listan är fortfarande Day-date 18239 ;)
 

HN86

Breitling
Grattis! Kul med nyförvärv såhär inför jul.

...men den här fanns ju inte med på listan ovan? ;) Valde du daytonan till slut?
Tackar! Verkligen kul måste jag säga :) valet föll på Daytonan så jag väntar in den.. även om det fanns fina alternativ på listan så blir det bättre att spara undan överskottet än att köra all in nu.. hur som helst så är jag grymt nöjd med denna.. svarta urtavlan ger ett djup som man kan stirra på hela dagen lång och jublie länken sitter som ett smack! Hehe
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tackar! Verkligen kul måste jag säga :) valet föll på Daytonan så jag väntar in den.. även om det fanns fina alternativ på listan så blir det bättre att spara undan överskottet än att köra all in nu.. hur som helst så är jag grymt nöjd med denna.. svarta urtavlan ger ett djup som man kan stirra på hela dagen lång och jublie länken sitter som ett smack! Hehe
Jo, det var ju det du tänkte allra först så att inte gå på det skulle nog inte bli lika bra! Kul att du fick något att stilla det omedelbara begäret med också :)
 
Den här finns juh ny för 140k på K&S. Jag vet inte om jag hade köpt den som ENDA klocka. Men har du flera så..
Sugen själv men måste ha kontanta medel lösa.
Annars hade jag kunnat lägga 135k på en Daytona 116520 med vit tavla.
Kanske kan du få tag i en Patek philippe calatrava 5196 om du är villig att leta efter ett fint exemplar och skjuta till ett par tior kanske. (du tänkte juh iaf vänta upp till 24 månader på en Daytona)
Det beror väl lite på vem du är och hur du lever också. Vad klockan ska klara.

Mvh.
 
Tackar! Verkligen kul måste jag säga :) valet föll på Daytonan så jag väntar in den.. även om det fanns fina alternativ på listan så blir det bättre att spara undan överskottet än att köra all in nu.. hur som helst så är jag grymt nöjd med denna.. svarta urtavlan ger ett djup som man kan stirra på hela dagen lång och jublie länken sitter som ett smack! Hehe

Jag visste att du skulle välja Daytonan eftersom du var redan på väntelistan. Bra val även den där DJ, den ser fantastisk.
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Ser att du redan bestämt dig. Men denna är en kandidat för att bli OWG. I alla fall om jag gör ett försök framöver.

Audemar Piguet st25594 med vit tavla, dag och datum plus månfas :cigar: underskattad med sååå vacker.

808D0FA2-2398-43BC-B30A-B537C323EC3C.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Daytona ... Ur-tråkig klocka som obegripligt många gillar. Förresten vad är det som alla skall ta tid på? Det verkar vara en viktig funktion... Nåja... min röst går på lämplig JLC. Polaris Chrono får det väl bli eftersom detta med stoppklocka verkar vara en viktig funktion för många :). Master compressor om det där tunga jobbet det talades om kräver det. :cool:.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Oops såg nu att TS gick på en Daytona Ber om ursäkt! Det var inte mening att göra ned det valet. Men hursomhelst så finns det väl tillräckligt många som är fans av den ändå! Fin klocka såklart!
 

HN86

Breitling
Oops såg nu att TS gick på en Daytona Ber om ursäkt! Det var inte mening att göra ned det valet. Men hursomhelst så finns det väl tillräckligt många som är fans av den ändå! Fin klocka såklart!
Haha ingen fara! Tidigare Daytonan var för skrikiga för min smak men nu har de lyckats hur bra som helst.. alla samlare borde ha en Daytona i sin kollektion tycker jag.. även om urverket inte är den bästa så symboliserar den så mycket mer. Hur som helst god jul till er alla!
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Haha ingen fara! Tidigare Daytonan var för skrikiga för min smak men nu har de lyckats hur bra som helst.. alla samlare borde ha en Daytona i sin kollektion tycker jag.. även om urverket inte är den bästa så symboliserar den så mycket mer. Hur som helst god jul till er alla!
Jag skulle nog snarare säga tvärtom, utan keramiska krans såg dem betydligt bättre ut och definitivt mindre iögonfallande. ;)
 
Topp