ScubaKing
Guld
kul att någon annan är av likartad åsikt och anser att service av dylika småsaker borde vara en del i att köpa en premiumprodukt.
Jag delar din åsikt till 100%. Väljer en AD att sälja Rolex så bör dem sikta på att kostnadsfritt kunna korta en länk till en kund med en Rolex. Oberoende av var han köpt sin klocka, så länge den är äkta och OK.
Jag kan inte se att det kommer komma hundratals personer veckovis för att korta länkar och dylika till AD.s. Man betalar premiumpris för märket, och bör därefter få premium service inom rimliga gränser.
I fråga om Rolex så betalar du väldigt mycket för märket enligt mig, har själv ägt ett tio tal genom åren så jag är inte anti-Rolex.
Vi talar om massproducerade stål klockor som säljs för nästan hundra tusen kronor stycket, och i vissa fall mer. Personligen tycker jag en AD som tar 250 kronor för att korta en länk på några minuter ska skämmas.
Vill inte en AD ge den premium service som hör till ett märke som Rolex så kanske man ska hålla sig till att sälja Invicta och Casio.